I trean lekte vi Harry Potter
Forum > Harry Potter > I trean lekte vi Harry Potter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Trean-femman (99-02) lekte vi Harry Potter ganska ofta. Sen började folk tycka man var konstig om man lekte...
17 nov, 2012 13:28 |
|
Nymphadora Tonks!
Elev |
Det gjorde alltid jag och mina kompisar i trean! ♥
Trean alltså...
17 nov, 2012 15:21 |
|
LaylaCatcher
Elev |
Skrivet av LeonaGoodness: Jag och LaylaCatcher, Mill Goodness, Dilly Weasley och Roxy Godness leker fortfarande... Tänk på vad du kallar barnsligt! Jag är ju värre Imagination and dreaming is my life 19 nov, 2012 15:13 |
|
Lavender Brown 11
Elev |
Vi hade en gång på rasten där vi (beetaa, Hermione Granger, Ginny Weasly 1 & EVA-LI) hade trollstavar, alltså såna som man själv kan tälja. Jag tror att Hermione Granger var lärare!
Uggla mig gärna! Duellera med mig! 19 nov, 2012 16:18 |
|
Nessie00
Elev |
Skrivet av PureSlytherin: Jag kommer ihåg att jag och tre kompisar lekte Harry Potter i lågstadiet. ^^ Eller vi lekte snarare Hogwarts, för vi kom på egna namn till oss själva och lekte att vår skola var Hogwarts. Vi döpte om alla ämnen: Matte = Talmagi NO = Trolldryckskonst SO = Trollformler osv, och sen sa vi att "nu har vi trolldryckskonst! vi får inte komma för sent för då drar Snape kanske av poäng." Och så delade vi in de andras klasser i elevhem, typ "den klassen är från Hufflepuff, och den är från Slytherin". x) Vi hade pennor som trollspön och sprang runt och trollade på saker. Och just det, vi hälsade på Hagrid också! Han bodde i skolans cykelskjul. Skolan var verkligen mycket roligare när den var omgjord till Hogwarts... Ingefr så gör jag nu, i sexan! Jag gör om ämnena och skriver HP-citat på typ alla mina skolböcker. Och självklart skriver jag också mitt namn. (vilket är ungefär; Miss Agnes ****** Year 2 Hufflepuff Hogwarts) EXTERMINATE!!! 19 nov, 2012 16:37 |
|
malcolmadela
Elev |
19 nov, 2012 17:05 |
|
Ellociraptor
Elev |
Jag minns när jag gick i typ... femman så brukade jag och mina kompisar springa runt med färgpennor, låtsas att det var trollstavar och kasta trollformler på vandra. Vi agerade såklart som att trollformlerna var riktiga också: gärna UNDER lektioner, vilket lärarna inte gillade. Det här var när bara Fången från Azkaban kommit ut på svenska, så vi kunde ju väldigt få trollformler, typ Expelliarmus, Lumos och Oblivate.
Dock blev det lite jobbigt när en av personerna läste Den flammande bägaren på engelska (vilket vi andra inte vågade oss på) och plötsligt kunde använda Avada kedavra. Det blev lite fusk i leken då kan man säga. 19 nov, 2012 17:26 |
|
Legnowia
Elev |
Jag, hermionegranger02, Ginny9 och Weasleygirl98 brukar/brukade köra trolldryckskonst lektion! Det är kul! Weasleygirl98 brukar ofta få vara Snape!
19 nov, 2012 17:32 |
|
Weasleygirl98
Elev |
Skrivet av Legnowia: Jag, hermionegranger02, Ginny9 och Weasleygirl98 brukar/brukade köra trolldryckskonst lektion! Det är kul! Weasleygirl98 brukar ofta få vara Snape! Så sant så det är sagt! Winter is coming... 20 nov, 2012 08:15 |
|
Legnowia
Elev |
Skrivet av Nessie00: Skrivet av PureSlytherin: Jag kommer ihåg att jag och tre kompisar lekte Harry Potter i lågstadiet. ^^ Eller vi lekte snarare Hogwarts, för vi kom på egna namn till oss själva och lekte att vår skola var Hogwarts. Vi döpte om alla ämnen: Matte = Talmagi NO = Trolldryckskonst SO = Trollformler osv, och sen sa vi att "nu har vi trolldryckskonst! vi får inte komma för sent för då drar Snape kanske av poäng." Och så delade vi in de andras klasser i elevhem, typ "den klassen är från Hufflepuff, och den är från Slytherin". x) Vi hade pennor som trollspön och sprang runt och trollade på saker. Och just det, vi hälsade på Hagrid också! Han bodde i skolans cykelskjul. Skolan var verkligen mycket roligare när den var omgjord till Hogwarts... Ingefr så gör jag nu, i sexan! Jag gör om ämnena och skriver HP-citat på typ alla mina skolböcker. Och självklart skriver jag också mitt namn. (vilket är ungefär; Miss Agnes ****** Year 2 Hufflepuff Hogwarts) Håller med! Jag tänker mig t. ex. när vi har NO och är i NO-salen med en massa provrör och mätglas, brukar jag leka att vi har trolldryckskonst, och jag och Weasleygirl98 brukar leka att lärarna är dem som är på Hogwarts! Och de är jättelika dem!! 20 nov, 2012 08:32 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen