Om någon bara visste [SV]
Forum > Fanfiction > Om någon bara visste [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLove<3
Elev |
11 nov, 2012 10:21 |
|
Borttagen
|
Nu kommer ett nytt kapitel
Kap 3 När vi har kommit hem till mig så hämtar jag sakerna jag ska ha med mig i en kasse. Kassen är ganska stor, och det som är i är inte så mycket, men det får duga. Eller ja, kanske mycket stor om jag ska vara ärlig... "Hejdå, jag går nu!", säger jag till mamma och pappa. "Okej, godnatt gumman!", ropar mamma. Sedan går vi ut och börjar gå hem till Sarah igen. Det är inte så långt, en halv kilometer kanske. På vägen dit är det ingen av oss som säger så mycket, vi båda är inne i våra egna tankar. "Har ditt brev till Hogwarts kommit än?", frågar Sarah. Attans, det där är verkligen inget jag vill prata om just nu. "Nej", svarar jag kort. En cyklist far förbi i hög fart, och jag är glad över att kunna byta samtalsämne. "Värst vad bråttom han hade", säger jag. "Ja, han höll nästan på att köra på mig!", svarar Sarah. Sedan är vi framme. Vi går upp till Sarahs rum. Väggarna är ljusblåa, framför fönstret står det ett skrivbord och på golvet finns en grön matta. Det är en sådan där matta som jag aldrig har kunnat namnet på, men vi kan säga att den är hårig. För det är den ju. Nästan i alla fall... Jag sätter mig i hennes fåtölj och hon sätter sig på sängen. Sarah har också en katt, och den kommer fram till mig och buffar på mina ben. Jag lyfter upp den i knät och kliar den bakom öronen, den spinner nöjt. "Du gillar pizza va?", frågar Sarah. "Ja, det gör jag. Hurså?", svarar jag. "Pappa sa att vi skulle äta det". "Vad gott!" Alice kommer in i rummet. "Vad gör ni?", frågar hon. "Inget särskilt", svara Sarah. "Hurså?" "Jag bara undrade", säger Alice. Sedan vänder hon sig till mig. "Ska du sova över här?", frågar hon. "Ja, det ska jag". "Okej, hejdå", säger hon och går ut ur rummet. "Men ååh vad jobbig hon är!", säger Sarah när hon har gått. "Nja, jag tycker att hon är gullig...", svarar jag. "Det är mat nu!", ropar deras mamma. Vi går ned för trappan, Sarahs rum är på övervåningen. "Vad gott det ser ut", säger jag när vi kommer in i köket. Och det gör det också, jag älskar pizza. Alla sätter sig runt bordet och börjar ta av maten. Jag tar en bit med mycket ost på, för ost är gott. Sarahs mamma och pappa börjar prata om något från nyheterna, och Alice har fullt upp med att försöka att spilla mindre än halva pizzan. Det ser ganska kul ut, och Sarah och jag börjar fnissa. "Vad?", säger Alice med munnen full av pizza, "jag äter ju bara!". Efter ett tag har vi ätit upp, och vi tar undan tallrikarna. "Tack för maten!", säger jag och Sarah i mun på varandra och går upp till hennes rum igen. Där bäddar vi en säng åt mig. Sedan sätter vi oss på var sin säng. "Ska vi berätta roliga historier?", undrar Sarah. "Gärna, jag känner för att skratta", svarar jag, "Vad hände med professorn som studerade kannibaler?" "Jag vet inte..." "Han blev uppslukad av ämnet!". "Haha, den var ju bra! Nu är det min tur", säger Sarah. "Vad blir det om man korsar en mus med en elefant?", säger hon. Jag har ingen aning. "Stora hål i väggen!". "Vad får man om man lägger ihop bakterier och humor?", frågar jag. "Jag vet inte riktigt..." "Sjuk humor!". Så håller vi på ett tag, tills vi båda sitter och skakar av skratt. "Vad trött jag är", säger jag efter ett tag. Sarah sneglar på klockan, 23.04 lyser det med ljusgula siffror. "Ska vi lägga oss?", frågar hon. "Gärna", svarar jag. Då kommer det ett SMS från pappa. Ditt Hogwartsbrev har kommit nu, grattis gumman! Jag blir glad och lite lättad, det är klart att det skulle komma, varför skulle det inte ha gjort det? Ok, vad kul! Nu lägger vi oss. Godnatt! Svarar jag. "Vad ville han?", undrar Sarah. "Mitt brev till Hogwarts hade kommit", säger jag. "Vad kul! Mitt kom igår". När vi har borstat tänderna så går vi och lägger oss. Sarah somnar nästan med en gång när hon har lagt sig i sängen, medan jag ligger vaken ett tag, men det tar inte så lång tid innan jag somnar heller. ________________________________________________ Vad tycks? 14 nov, 2012 19:10 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Bra!!!!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 14 nov, 2012 19:41 |
|
-Patronus-
Elev |
14 nov, 2012 20:05 |
|
LunaLove<3
Elev |
14 nov, 2012 21:57 |
|
Trezzan
Elev |
14 nov, 2012 22:07 |
|
Bugglan
Elev |
Braa!
15 nov, 2012 08:05 |
|
BlondaHermione
Elev |
15 nov, 2012 20:48 |
|
Borttagen
|
Ledsen att det inte har kommit på ett tag, men ni får ett kapitel i helgen eller nästa vecka tror jag
29 nov, 2012 19:02 |
|
BlondaHermione
Elev |
30 nov, 2012 18:52 |
Forum > Fanfiction > Om någon bara visste [SV]
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen