Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Tänk att dom tjänade...

Forum > Harry Potter > Tänk att dom tjänade...

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Lucy och Rose:
Alltså, det är ju rättvist, eftersom att de har arbetet och kämpat för att få fram pengarna. Och jag menar, man kan ju inte säga att man inte tycker det är så jätteorättvist. Dem har ju jobbat för det.


Tveksamt att dom kämpar lika mycket som en läkare eller sjuksköterska gör.

1 nov, 2012 18:47

Miss D Malfoy
Elev

Avatar


Ja, de har ju gjort ett bra arbete

Livrädd för att leva. Dödsrädd för att dö.

1 nov, 2012 18:49

Borttagen

Avatar


Det där med att de offrade sin barndom är inget argument till att folk ska få tjäna så mycket pengar, det var ett medvetet val och även om de var små på den tiden hade de föräldrar som kunde hjälpa dem med besluten.

Men nu är det såhär att det är vi som betalar deras lön. Eftersom vi har gått på bio, köpt DVD:er och merchandise är det våra kronor som samlas ihop till dessa miljontals dollar. Eftersom vi med fri vilja valt att lägga våra pengar på dessa människors arbete så är det hyckleri att påstå att de inte är värda de pengarna. Det handlar i slutändan om efterfrågan; miljontals människor ville betala för filmerna, därav deras förmögenhet. Hade inget velat se 8 filmer om Harry Potter hade de inte tjänat ihop till en enda cheeseburgare. Så enkelt är det.

1 nov, 2012 18:56

Ginny!!!!
Elev

Avatar


Skrivet av rosea:
Ja, de tjänar mer än t. ex advokater och kirurger, och de är högutbildade, medan skådespelarna nästan inte har nån utbildning alls, så jag tycker inte de borde få så mycket pengar
This XD

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2Fe2604d4e654e52abbd9785f560c429be%2F15mvbna%2FUNumtsf3f%2Ftumblr_static_klaine_proposal.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F74d9acb871a5dcb72ab146464895c579%2Ftumblr_msgmobrRjg1r4ep8so3_250.gif

1 nov, 2012 19:12

rosea
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny!!!!:
Skrivet av rosea:
Ja, de tjänar mer än t. ex advokater och kirurger, och de är högutbildade, medan skådespelarna nästan inte har nån utbildning alls, så jag tycker inte de borde få så mycket pengar
This XD


Jag fattar inte... Jag förstår vad This betyder men jag förstår inte vad This XD betyder.

TEBAKS IGEN

1 nov, 2012 19:13

Ginny!!!!
Elev

Avatar


Skrivet av rosea:
Skrivet av Ginny!!!!:
Skrivet av rosea:
Ja, de tjänar mer än t. ex advokater och kirurger, och de är högutbildade, medan skådespelarna nästan inte har nån utbildning alls, så jag tycker inte de borde få så mycket pengar
This XD


Jag fattar inte... Jag förstår vad This betyder men jag förstår inte vad This XD betyder.
Jag menade att jag höll med dig (ditt argument var väldigt klokt enligt mig), och 'XD' är en smiley

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2Fe2604d4e654e52abbd9785f560c429be%2F15mvbna%2FUNumtsf3f%2Ftumblr_static_klaine_proposal.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F31.media.tumblr.com%2F74d9acb871a5dcb72ab146464895c579%2Ftumblr_msgmobrRjg1r4ep8so3_250.gif

1 nov, 2012 19:18

rosea
Elev

Avatar


Skrivet av Ginny!!!!:
Skrivet av rosea:
Skrivet av Ginny!!!!:
Skrivet av rosea:
Ja, de tjänar mer än t. ex advokater och kirurger, och de är högutbildade, medan skådespelarna nästan inte har nån utbildning alls, så jag tycker inte de borde få så mycket pengar
This XD


Jag fattar inte... Jag förstår vad This betyder men jag förstår inte vad This XD betyder.
Jag menade att jag höll med dig (ditt argument var väldigt klokt enligt mig), och 'XD' är en smiley


Då fattar jag, alla skriver This hela tiden och jag fattar ingenting, men nu gör jag det ^^

TEBAKS IGEN

1 nov, 2012 19:19

Borttagen

Avatar


Rättvist ja men dom ska ju känna sig nöjda över att filmerna är bra gjorda, det är bra skådespelare och så

1 nov, 2012 20:17

Borttagen

Avatar


Ja, det tycker jag.
Dem jobbade hårt med 8 filmer och hade en väldigt stor roll i dem. Och så är dem fantastiska skådespelare och de tär ju säkert svårt att spela in en film.

1 nov, 2012 21:13

1 2

Forum > Harry Potter > Tänk att dom tjänade...

Du får inte svara på den här tråden.