Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

the Tales of the Beedle Bard

Forum > Harry Potter > the Tales of the Beedle Bard

1 2 3
Användare Inlägg
Kintsugi
Prefekt

Avatar


Köp den, köp den, köp den! Köade till den i Göteborg när den släpptes vilket gör boken tusen gånger mysigare

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

14 feb, 2010 21:29

dani
Elev

Avatar


ååååååååååh, japp, jag har redan bestämt mig! jag SKA köpa den
när jag får tid och pengar dvs... -.- hehe...
iallafall, jag ska läsa den bums!

14 feb, 2010 21:36

Carolina_Granger
Elev

Avatar


den är jättebra, men lite knepig med alla konstiga trollkarlsord på engelska

28 feb, 2010 14:42

dani
Elev

Avatar


Skrivet av Carolina_Granger:
den är jättebra, men lite knepig med alla konstiga trollkarlsord på engelska


Det klarar jag nog

28 feb, 2010 16:25

Snövinge
Elev

Avatar


Vet nån om den finns på svenska?

We are all wizards. Even Ron.

1 apr, 2010 13:37

dani
Elev

Avatar


Har ingen aning faktiskt... Men jag antar det?

2 apr, 2010 11:06

Eriskay
Elev

Avatar


Skrivet av Snövinge:
Vet nån om den finns på svenska?


Nej, den översattes aldrig. Tiden, som ni vet har tryckt resten av serien, har sagt att de inte har några planer på att göra det, heller. DN skrev om det här 2008.

Det är synd, men så är det. Jag vet i alla fall en som kommer att snickra egna översättningar om jag får barn någon gång.

Nitwit, blubber, oddment, tweak. Jag på Tumblr, jag på YouTube.

2 apr, 2010 11:24

dani
Elev

Avatar


Skrivet av Eriskay:
Skrivet av Snövinge:
Vet nån om den finns på svenska?


Nej, den översattes aldrig. Tiden, som ni vet har tryckt resten av serien, har sagt att de inte har några planer på att göra det, heller. DN skrev om det här 2008.

Det är synd, men så är det. Jag vet i alla fall en som kommer att snickra egna översättningar om jag får barn någon gång.


Haha, det är bra Eriskay! Jag kommer nog vara för lat för det... hehe...

3 apr, 2010 10:29

jan
Elev

Avatar


JAG HAR INTE LÄST DEN

Jag tror livet är en dröm. Men vad händer den dagen du vaknar från denna dröm? https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F40.media.tumblr.com%2F2b692904d77e7aa99c0713a3cff102ff%2Ftumblr_ngp2jxsRMe1sgz41fo1_400.jpg

28 dec, 2010 09:14

Lily
Elev

Avatar


Jag har den. .3
Den är ju riktigt fin. c:

"One of them was a slytherin.And he was probably the bravest man I ever knew."

30 dec, 2010 15:50

1 2 3

Forum > Harry Potter > the Tales of the Beedle Bard

Du får inte svara på den här tråden.