Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden
19 feb, 2011 23:00 |
|
ikka
Elev |
Skrivet av Borttagen: Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden Fast, i Diagongränden finns det ju inga mugglare, borde inte det vara tillåtet då? ![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
19 feb, 2011 23:02 |
|
Oskan
Elev |
Skrivet av soratanaka: Även på Hogwartsexpressen utövas magi, dock anser jag att det är en annan sak eftersom prefekter och lärare finns där. Lärare brukar inte finnas på tåget, det var bara Lupin som passade på att åka med, skulle väl ha att göra med att han var fattig "May the force be equal to mass times acceleration" 19 feb, 2011 23:18 |
|
Borttagen
|
Skrivet av ikka: Det är väl magi utanför skolan om man är minderårig som är förbjudet, inte magi inför mugglare, det är ju förbjudet för allaSkrivet av Borttagen: Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden Fast, i Diagongränden finns det ju inga mugglare, borde inte det vara tillåtet då? 19 feb, 2011 23:27 |
|
bardia
Elev |
jag håller med verkigen han gör den super många gånger
20 feb, 2011 01:03 |
|
LillHarry
Elev |
Ett ganska stort misstag enligt mig, som du sa är det ganska synd.
You don't have to feel safe to be unafraid 20 feb, 2011 02:01 |
|
pettit
Elev |
jag tror på böckerna men om man inte har läst dom skulle jag nog bli väldigt förviad
you built up a world of magic because your real life was tragic //paramore 20 feb, 2011 06:44 |
|
Alhomora
Elev |
Skrivet av Borttagen: Haha, ja, precis!Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden Meala: Ja, då hade man likaväl kunnat göra avada kedavra... ~Snart skolavslutning~ /Jag vet, tråkigt motto...:s 20 feb, 2011 08:15 |
|
Beata
Elev |
Skrivet av soratanaka: Antar att Ministeriet har annat att göra än att jaga elever som gör en lumosbesvärjelse ensam i ett rum i ett hus där människorna ändå är medvetna om hans "talanger". Vadårå? Petunia säger ju att Lily kom hem "varenda helg med fickorna fulla av grodyngel och förvandlade tekoppar till råttor." Du har nog rätt ^^
20 feb, 2011 10:49 |
|
Rowena
Elev |
Om de ska öva hemma kanske de bara pluggar in besvärelser.
Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare. 20 feb, 2011 10:51 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen