Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden

19 feb, 2011 23:00

ikka
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden


Fast, i Diagongränden finns det ju inga mugglare, borde inte det vara tillåtet då?

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F19dcb2fe90f3aa814537f77f66dea001%2Ftumblr_mr067yYzlQ1r07ig3o9_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F55f2b5931c1e0c49ff0bb498524f8691%2Ftumblr_mndea9371B1rvv3l2o9_500.gif[img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97

19 feb, 2011 23:02

Oskan
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
Även på Hogwartsexpressen utövas magi, dock anser jag att det är en annan sak eftersom prefekter och lärare finns där.

Lärare brukar inte finnas på tåget, det var bara Lupin som passade på att åka med, skulle väl ha att göra med att han var fattig

"May the force be equal to mass times acceleration"

19 feb, 2011 23:18

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av ikka:
Skrivet av Borttagen:
Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden


Fast, i Diagongränden finns det ju inga mugglare, borde inte det vara tillåtet då?
Det är väl magi utanför skolan om man är minderårig som är förbjudet, inte magi inför mugglare, det är ju förbjudet för alla

19 feb, 2011 23:27

bardia
Elev

Avatar


jag håller med verkigen han gör den super många gånger

20 feb, 2011 01:03

LillHarry
Elev

Avatar


Ett ganska stort misstag enligt mig, som du sa är det ganska synd.

You don't have to feel safe to be unafraid

20 feb, 2011 02:01

pettit
Elev

Avatar


jag tror på böckerna men om man inte har läst dom skulle jag nog bli väldigt förviad

you built up a world of magic because your real life was tragic //paramore

20 feb, 2011 06:44

Alhomora
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Det är även i den andra filmen då Hermione lagar Harrys glasögon när de är i Diagongränden
Haha, ja, precis!

Meala: Ja, då hade man likaväl kunnat göra avada kedavra...

~Snart skolavslutning~ /Jag vet, tråkigt motto...:s

20 feb, 2011 08:15

Beata
Elev

Avatar


Skrivet av soratanaka:
Antar att Ministeriet har annat att göra än att jaga elever som gör en lumosbesvärjelse ensam i ett rum i ett hus där människorna ändå är medvetna om hans "talanger".

Vadårå? Petunia säger ju att Lily kom hem "varenda helg med fickorna fulla av grodyngel och förvandlade tekoppar till råttor."


Du har nog rätt ^^

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2F2yl7nkp.gif

20 feb, 2011 10:49

Rowena
Elev

Avatar


Om de ska öva hemma kanske de bara pluggar in besvärelser.

Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare.

20 feb, 2011 10:51

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Harry Potter > Ingen magi utanför skolan. Absolut inte!

Du får inte svara på den här tråden.