Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Han hjärta hon? [SV]

Forum > Fanfiction > Han hjärta hon? [SV]

1 2 3 4
Användare Inlägg
viktor
Elev

Avatar


Awsome meeer * bevakar* ofc

7 okt, 2012 19:09

Winny Geasley
Elev

Avatar


Kan "killen" vara... Malfoy? Draco Malfoy?

7 okt, 2012 19:15

Borttagen

Avatar


Kapitel 3:
Dagarna gick och inget nytt hände. Jag såg knappt honom. Bara vid maten och ibland i korridoren när vi båda var påväg till våra lektion.
Amilia tittade alltid nyfiket på mig när jag hade sett honom och tittat ner i marken. För hon fattade att jag såg någon jag gillar.
- Snälla Ginny, kan du inte berätta? Jag skakade på huvudet.
- Förlåt Amilia. Hon såg sårad ut i en sekund innan hon började le igen.
När vi satt på lektionen med Professor Binns försvann jag i mina tankar:

Jag minns han ögon när han tittade upp på mig vid bryggan. Hur hans ögon glittrade av tårar. Hur illa berörd jag kände mig. Jag tänkte vända och gå. Men istället stannade jag och började prata. Jag trodde aldrig att han skulle öppna sig för mig och börja prata. Men det gjorde han...
Åh vad jag önskar att det ska hända igen.


- Ginny? Jag vaknade ur mina tankar när Amilia ruskade mig.
- Vad är det? Fräste jag. Hon tittade surt på mig,
- Lektionen är slut. Hon började gå. Jag packade snabbt ihop och sprang efter.
- Amilia förlåt. Jag var i tankar. Hon stannade och vände sig om.
- Ginny, vänner berättar allt för varandra. Men du berättar inget för mig. Jag förstår inte. Jag trodde vi var bästa vänner.
Jag tittade förtvivlat på henne.
- Amilia, vi är bästa vänner. Jag lovar. Men detta är komplicerat..
Hon suckade.
- Precis.. Det är då man brukar prata med bästa vännen. Skitsamma. Hon gick iväg. Jag stod kvar. Förvånad och ledsen.
Jag tror att min bästa kompis lämnade mig nyss..

Tråkiga kapitel jag vet ;o

7 okt, 2012 20:22

TheFifthMarauder
Elev

Avatar


känn dig bevakad '' ny läsare ''


ps: MER!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F67dcd4f518da94315bcdbe6cd2509b24%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D9279187

7 okt, 2012 20:53

Borttagen

Avatar


jättebra!!!

7 okt, 2012 21:31

AlexZz
Elev

Avatar


Super!

.https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2F54ffmJa.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FXP6PXDm.gif.

8 okt, 2012 18:43

Winny Geasley
Elev

Avatar


När kommer ett till kapitel? AWESOME!!

8 okt, 2012 18:45

Borttagen

Avatar


Kapitel 4:
Jag gick som i dvala. Amilia pratade inte med mig, Harry gav mig fortfarande sura blickar för att jag träffar någon..

Senare på kvällen bestämde jag mig för att gå ner till båthuset för att få vara ifred. Men det blev inte så. När jag satt på bryggan hörde jag sedan någon säga:
- Hej, är du här igen?
Jag tittade upp. Det var HAN. Jag log ett snett leende.
- Ja.. Själv?
Han nickade. Han tittade ner i marken och kom fram och satte sig brevid mig.
- Jag hoppades på att du skulle vara här.. Mumlade han och rodnade. Jag tittade över sjön och kände hur mina kinder blev varmare och varmare.
- Varför det? Frågade jag efter en stunds tystnad. Han log generat och ryckte på axlarna.
- Jag har aldrig mått så bra som jag gjorde efter att du pratade med mig.
- Glad att vara till tjänst. Sa jag och log.
Han log tillbaka och följde sedan min blick ut mot sjön.
- Sjön är vacker. Så lugn. Jag nickade och höll med.
Sen satt vi tysta. Bara satt där och njöt av varandra närvaro.
Jag kände hur något tog tag om min hand. Något varmt. Jag tittade ner. Det var hans hand.
- Du?.. Sa han sakta och tittade blygt på mig.
- Vad är det? Frågade jag och tittade lika blygt på han.
Han drog ett djupt andetag, var tyst 5 minuter innan han sa:
- Jag tror jag gillar dig. Jag vet att det är fel elevhem och så.. men jag gillar dig.
Jag bet mig i läppen.
- Jag tror jag gillar dig med.
Mer sades det inte den kvällen. Förrutom hejdå när utegångsförbudet började. Jag gick upp till Gryffindor tornet med ett stort leende på läpparna.
Jag är kär!

Mera? :3

9 okt, 2012 19:29

TheFifthMarauder
Elev

Avatar


Mer? Yepp

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia1.tenor.com%2Fimages%2F67dcd4f518da94315bcdbe6cd2509b24%2Ftenor.gif%3Fitemid%3D9279187

9 okt, 2012 19:30

Winny Geasley
Elev

Avatar


Men allvarligt? Är "killen" Draco Malfoy?

9 okt, 2012 19:58

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Han hjärta hon? [SV]

Du får inte svara på den här tråden.