Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dödens gång [SV]

Forum > Fanfiction > Dödens gång [SV]

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Mig vill läsa!!

5 okt, 2012 18:37

viktor
Elev

Avatar


Låter supermegadupergrymtbästawsome jag vill att du börjar skriva nu!!!!

5 okt, 2012 18:42

Borttagen

Avatar


Jag börjar imorgon
Lovar dock inte att det kommer, men ska försöka

5 okt, 2012 19:49

Borttagen

Avatar


Hoppas!! ^^

5 okt, 2012 19:50

Borttagen

Avatar


Jag vet att det är kort, men jag fick inte ihop det bättre

Kapitel 1.

Dobby knäppte med fingrarna och stirrade intensivt på kristallampan i taket.
Den sprack och föll ner. Föll, föll.
Det var då Bellatrix fick syn på honom.
”Du!” skrek hon och pekade på Dobby. ”Du har ingen rätt att göra så mot din matmor!”
”Dobby har ingen matmor! Dobby lyder Harry Potter! Dobby is a free elf!” ropade Dobby.
Plötsligt var Harry, Ron och Hermione fria. Eller, Ron kom släpande på Hermione som blivit torterad.
Dobby tog tag i dem och koncentrerade sig på Snäckstugan. Innan de försvann såg han något silvrigt komma susande mot sig. Han kände ett hugg i bröstet och kramade Harry och Rons händer.
När de var vid Snäckstugan darrade Dobby till och föll ner på knä.
Det var då Harry märkte silverkniven i Dobby.
”Nej, Dobby! Nej!” skrek han.
”Harry Potter… hjälp Dobby”, flämtade Dobby ansträngt.
”Dobby… Dobby… HJÄLP!” vrålade han upp mot stugan.
Dobbys stora ögon tårades av smärta. Harry ryckte ut kniven, och Dobbys ögon fylldes av lättnad. Innan blodet började rinna nedför hans ben och armar.
Harrys ögon fylldes av skräck och sorg.
”Farväl, Dobby”, viskade han. ”Det har varit kul att få lära känna dig.”
”Farväl… Harry Potter…” mumlade Dobby.
-----------------------------
Åh, och förvänta er inte snabba uppdateringar.
Har fyra andra projekt

5 okt, 2012 23:00

Borttagen

Avatar


Jätte bra men sorgligt

6 okt, 2012 03:38

Borttagen

Avatar


Jätte bra!! Fast sorgligt...

6 okt, 2012 09:33

Borttagen

Avatar


BRAA ♥
Det var sorgligt när Dobby dog...

6 okt, 2012 10:18

JosefinFini
Elev

Avatar


Neeej!!! DOBBY DU FÅR INTE DÖÖ!!! :'C
Jättebra skrivet, fast sorligt :c

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F36.media.tumblr.com%2F74e8ff452b36f147008574a678e5593d%2Ftumblr_njq5qx1rCw1sw6hx6o1_540.jpghttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F41.media.tumblr.com%2F6d88b214e8a7ece63b7f8b6fb05e6600%2Ftumblr_njq5qx1rCw1sw6hx6o3_540.jpg

6 okt, 2012 10:29

Borttagen

Avatar


Tack! c:

6 okt, 2012 10:30

1 2 3

Forum > Fanfiction > Dödens gång [SV]

Du får inte svara på den här tråden.