Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dear Primrose[SV]

Forum > Fanfiction > Dear Primrose[SV]

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Amaia lovegood:
JAAAG BEEVAAKAR!!!

23 sep, 2012 15:20

Borttagen

Avatar


Ny läsare

23 sep, 2012 17:31

Borttagen

Avatar


Nytt kapitel allderes snart.

23 sep, 2012 17:49

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Nytt kapitel allderes snart.

Yeeey, längtar

23 sep, 2012 17:52

Borttagen

Avatar


Kapitel 2

Smörblomma kröp upp i Prims knä.
Klockan var snart åtta dag att sätta på sig sina fina kläder och för första året någonsin ansluta sig till klungan av barn och ungdomar som alla fruktade lika mycket för Hungerspelen bara tanken gav Prim rysningar. Hon upprepade orden i sitt huvud. JAG ÄR BARA EN PÅ TUSEN.

"Är du redo?" Mor tittade forskande på Prim.
"J...Ja."
"Du ska inte vara orolig du kommer hem snart.." Det lät mer som att hon försökte trösta sig själv övertyga sig om att Prim inte skulle lämna henne som far gjort. Död.

Dom pratade inte mer med varandra under vägen ner till torget dels för att dom inte vågade och dels för att dom inte kunde. Inte för en dom stod vid torget kom oron.
"Var är Katniss"
Mor svarade inte hennes blick hårdnade bara. Prim visste att hon var rädd för Katniss. Det blev hon alltid vid sådana här tillfällen. Särskilt när Katniss inte dök upp. Rädd att hon skulle vara död. Prim sökte med blicken efter Gale. Vart var han? Var han med Katniss? Hon kunde inte se honom.
"Prim,viskade mor i hennes öra. Prim det är dags nu du ska... D..u du ska gå fram dit och anmäla dig."
"Men Katniss då? Mor jag kan inte gå fram dit utan Katniss!" Prim var förtvivlad. Förstod inte mor att hon inte klarade det här ensam? Jo mor tycktes förstår men hon viskade i henne öra igen.
"Du kan inte vänta på katniss."
Prim andades hon förstod att mor trodde att Katniss var förlorad. Men det var hon inte Prim visste att hon inte var det! Men hon gick fram till bordet med fredsväktare som bokade av barn i en lång kö precis om mor ville.

"Namn?"
"Prim.. Nej jag menar Primrose Everdeen."
"Syster till Katniss Everdeen?"
"Ja..."
"Vart är hon då Sötnos?"
Prim flackade med blicken vad skulle hon säga.
"Längre bak i kön."
"Jaså. Jaha..."
Han stack in en nål i hennes finger och hon fick grimashera för att inte skrika högt.
"Ställ dig där borta" Han pekade på en slags avdelning där det stod en massa flickor. Prim trippade nervöst fram och försökte hitta ett bekant ansikte.

Efter en stund som kändes som en livstid klev Effie Trinket upp på scen. Hon var läskig. Riktigt läskig i sina spindel liknade ögonfransar och rosa hår. Hon knackade på mikrofonen.
"Er uppmärksamhet tack." Hon log. "Välkommna Välkommna, det har blivit dags att välja en modig ung kvinna och en modig ung man att representera distrikt 12 i det 74:hungerspelet."
Alla tystnade. Prim kände panikångesten börja.
"Kvinnorna först"
Prim ville bort. Hon behövde Katniss nu. Vart var hon? Effie Trinkets hand for över lapparna.
Hon tog tag i en. Hon vecklade ut den.
"Primrose Everdeen"
Vad sa hon? Vad hände? Alla flyttade sig i ur vägen för henne. Vad hade hänt? Det måste vara fel.
"Är det jag?" Prim viskade så tyst att bara dom närmaste kunde höra.
En flicka som hette Mary viskade.
"Ja."
Prim svalde. Hon gick långsamt fram till scenen. Det måste vara en drömm. Det MÅSTE vara en drömm.
"Hejsan Primrose."
"He..Hej.
"Hur gammal är du?" Effie tittade glatt på Prim.
"12 år."
"Oj oj oj så det här är ditt första år?"
"Ja."
"Vilken tur du har va Primrose! Och nu över till den manliga deltagaren...

23 sep, 2012 18:56

Borttagen

Avatar


Jättebra!
"Vilkin tur du har va Primrose"
"Otur" borde hon säga! Blir så sur på President Snow!

23 sep, 2012 19:00

Miss_F
Elev

Avatar


Tjohoo! Nytt kapitel *dansar*. SUPER!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F45.media.tumblr.com%2F116b33698941c369441e2d8ce6ad5dfb%2Ftumblr_mxtjncMXKC1s9ss8ko1_400.gif

23 sep, 2012 20:28

Borttagen

Avatar


TACK!! För alla fina komentarer

23 sep, 2012 21:54

tjejigadia
Elev

Avatar


Jätte bra men har en fråga, skriver du från filmens perspektiv eller från bokens?

Förresten bevakar

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_lyla6viKfH1r27p4l.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F8fe1997e0194b18a9bd864b4a69bf03d%2Ftumblr_mjsdxmftW71qa4sdgo1_250.gif

24 sep, 2012 10:26

Borttagen

Avatar


Super duper bra!!!!!

24 sep, 2012 16:26

1 2 3

Forum > Fanfiction > Dear Primrose[SV]

Du får inte svara på den här tråden.