Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Konstigt

Forum > Harry Potter > Konstigt

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

5 sep, 2012 16:34

Lowawa
Elev

Avatar


Hon kanske är för liten, och vet väl inte reglerna!

5 sep, 2012 16:35

Borttagen

Avatar


Skrivet av Lowawa:
Hon kanske är för liten, och vet väl inte reglerna!


Känns konstigt, det är ju Hermione som kan allt om allt och Harry är ju liten i trean.
Tycker det är lite skumt ändå. Hon borde ju få en varning åtminstone.

5 sep, 2012 16:35

Lowawa
Elev

Avatar


Ja... Jo.. Jag vet inte..!

5 sep, 2012 16:38

Borttagen

Avatar


Nej alltså jag har suttit och tänkt på det där i flera år nu, haha.

5 sep, 2012 16:39

inovember
Elev

Avatar


Haha, konstigt nog har jag aldrig funderat på det :>

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F12146620%2Ftumblr_locgqlHDbR1qd1rtlo1_500_large.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fdata.whicdn.com%2Fimages%2F12071701%2Ftumblr_loemx4ecxt1qis2apo1_500_large.gif

5 sep, 2012 17:11

Freja
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Eftersom det är så många trollkarlar och häxor runt om henne, så ministeriet kan inte veta vem som utförde magin.
Samma sak om hon hade gjort det i kråkboet

Everything is Dramione and nothing hurts.

5 sep, 2012 19:08

Borttagen

Avatar


Skrivet av Freja:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Eftersom det är så många trollkarlar och häxor runt om henne, så ministeriet kan inte veta vem som utförde magin.
Samma sak om hon hade gjort det i kråkboet


Fast Fred och George fick ju inte utföra magi i Kråkboet :O

5 sep, 2012 19:27

Freja
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Freja:
Skrivet av Borttagen:
En annan sak som är konstig, varför blir inte Hermione "anmäld" till Trolldomsministeriet när hon utövar magi utanför skolan?
Hon gör ju det när hon ser att Harrys glasögon är trasiga

Eftersom det är så många trollkarlar och häxor runt om henne, så ministeriet kan inte veta vem som utförde magin.
Samma sak om hon hade gjort det i kråkboet


Fast Fred och George fick ju inte utföra magi i Kråkboet :O

För Molly Weasley Men dem skulle kunna gjort det i smyg, uppe på deras rum

Everything is Dramione and nothing hurts.

5 sep, 2012 20:09

Borttagen

Avatar


Det stämmer, samma sak gäller väl på Hogwarts om det inte är under lektionstid.
Och därför får Harry skulden då Dobby använder magi hos Dursleys.
Men det här är bara innan alla fyller 17 va?

6 sep, 2012 11:58

1 2 3 4

Forum > Harry Potter > Konstigt

Du får inte svara på den här tråden.