Varför blev det så fel.
Forum > Fanfiction > Varför blev det så fel.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: jättebra! Tack ^^ ♥ 2 sep, 2012 00:12 |
|
LunaLovegood1
Elev |
2 sep, 2012 00:14 |
|
Borttagen
|
Hw=Hermione Weaslye
Tredje kapitlet. varför blev det så fel. Ron och Hermione kommer springande och greppar tag i våra händer i sista sekund. Vi har hamnat i någon skog allt vi ser är växter och träd. James har börja gråta.Hermione springer runt och kastar skyddsförtrollningar.Som om hon vet att någon är på väg. Vilket vi alla förstår. Gp- Vad är det som händer. Hp-Han är tillbaka. Han är påväg. Alla kollar på varandra. Det är knäppttyct som om dom förväntar sig att jag ska veta mera. Hw-Jag visste att det skulle hända. Hermione bryter ut i panik.Ron försöker lungna henne men det är inte det lättaste Hw-Vi har levt i frid i 5 år. Det var bara för sant och nu... Hon kunde inte avsluta meningen. Minutrarna går och jag märkar att James och Ron är borta. Hp- Mår alla bra vart är James? Jag kände att det var en fråga som någon måste ställa. Gw-Vi mår bra.Han är med Ron Dom håller på att trolla fram ett tält. Så att vi kan sova under ett tak. Jag kollar på Ginny som sitter i sin bröllopsklänning. Ingen hann byta kläder. Det går en timme eller två och vi har lyckats samla i hop lite mat eftersom vi inte hade börjat äta. Vi sätter oss ner på några stockar. Hermione har trollat fram en blå eld. Som vi använder för att grilla svampen vi hittade. James ligger och sover så sött i Ginny famn. Jag kollar på min fru och mitt barn och känner att jag börjar få tårar i ögonen. Vad har jag utsatt dom för. Hw-Okej nu har det varit tyst för länge. Vad ska vi göra. Rw-Jag tycker att vi ska stanna här några dagar. Hp-Vi måste veta vad som händer utan att ni-vet-vem kommer efter oss.Jag kan inte utsätta er för det igen. Jag tar ginnys fria hand. Vad tycker du? Gw-Jag vet inte. Jag vill inte utsätta James för någon fara. Jag vill inte utsätta vårat andra barn för det häller... En gren knäcks av i skogen alla sitter knäpptysta. ----------------------------------------- Hoppas ni tycker om det.Kommer inte skriva på ett par dagar skulle jag tro.♥ Tack för att ni läser min första Ff 2 sep, 2012 00:27 |
|
LunaLovegood1
Elev |
2 sep, 2012 09:21 |
|
Borttagen
|
Tack så mycket. ♥ Blir super glad av att höra att någon gillar den 2 sep, 2012 10:50 |
|
LunaLovegood1
Elev |
Skrivet av Borttagen: Tack så mycket. ♥ Blir super glad av att höra att någon gillar den Ingen orsak
2 sep, 2012 10:54 |
|
Bombarda
Elev |
hahah vilket sluuut xD man vill ju veta vad som händer^^
Kärlek till alla! 2 sep, 2012 13:49 |
|
Borttagen
|
Nl=Neville Longbottom
Fjärde kapitlet. Räven i skogen ''En gren knäcks av.'' En miljon frågor komer upp i mitt huvud. Va sa ginny nyss? Vad/Vem är det som går iskogen? Han har kommit för att göra slut på mig? Kommer han låta Ron,Hermione,Ginny och James gå om jag inte gör mot stånd? Varför händer detta nu? Hp- Kan det vara en dödsätare eller någon som tänkte som oss.Och gömma sig i skogen. Jag viskar så att man knappt hör vad jag säger. Gp- Jag vet inte. Alla sitter knäpptysta och lyssnar. Neville Longbottom smyger sig fram och kollar.Sen går han en bit och gömmer sig bakom några träd.Kan det vara våran Neville? Alla suckar av lättnad. Ron är snabbt på fötterna men jag tar tag i hans arm. Hp- Det kanske inte är nevill. Killen snubblade över en rot. Jag skrattade. Ginny och jag lät Neville bli gudfar till James. ♥ Vilket han inte tacka nej till. Hans Farmor började gråta när han berättade att han skulle bli gudfar till våran James. Hp- Jo det är våran nevill. Vi fixar så att Neville kunde komma in till oss. Nu när vi vet att det är våran neville. Nl- Va glad jag är att jag hittade någon. Jag kom sist därifrån.En dödsätare gav sig på mig. Men jag tog mig där ifån.Och så kom jag hit. Gw-Är alla okej. Man hörde den desperata tonen i hennes röst. Vilket jag förstår. Nl- Ja alla förvann så fort dom kunde. Men Teddy stanna kvar och gav sig på några dödsätare. Hp- AHH TEDDY SKA ALLTID HJÄLPA TILL PRECIS SOM SIN FAR. ÄR HAN OKEJ ? Gw-Då är Teddy lik dig med! Nl- Han mår bra.Hagrid tog honnom därifrån. Det är tur att han är så stor annars skulle Teddy vara kvar. Dagarna går och maten som finns i området är slut. Jag kan stå ut med att vara hungriga men jag oroar mig för för dom andra. Rw-Vi måste flytta på oss. Ginny och James behöver först och främst mat. Och på mina kvälls pass brukar jag höra viskningar. Det kan ju vara jag som fanteserar men... Hp-Varför har du inte sagt något. Jag kollar på honom med min elakaste blick. Rw-Ja sa ju det jag trodde jag fantisera. Vilket inte är bra i dessa tider. Vi lämnar samtalsämnet för tillfället. Vi har kommit fram till att vi ska försöka komma till berget som jag Hermione och Ron var vid när vi letade Horrokruxer. Vi kan fånga fiskar vid bäcken. Vi packar ihop tältet som Ron slet med attt trolla fram. Vi kommer till platsen utan problem. James ler när vi kommer fram. Han har aldrig tranferserat sig någon gång med oss. Jag går runt och kastar alla skyddsförtrollningar jag kan. Dagen är slut och vi har ätit en kanon middag. Alla är mätta och glada. Ginny blir allvarlig. Gw- Så vad händer nu? -------------------- Jag har jobbat ett tag på detta kapitlet. Det kanske är lite mysko.Men det är ju jag med så då passar det bra. Jag börja komma in i skrivandet nu. Jag hoppas att ni gillar det. Jag vill tacka alla som läser ♥ Tack !♥ 2 sep, 2012 20:01 |
|
LunaLovegood1
Elev |
2 sep, 2012 20:30 |
|
Borttagen
|
2 sep, 2012 20:31 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen