Borta som vinden~sorglig
Forum > Fanfiction > Borta som vinden~sorglig
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
LunaLovegood1
Elev |
1 sep, 2012 09:54 |
|
Soffy
Elev |
Superbra! Spännande!
Heej, undrar vad jag ska skriva här...? c: Jaadu... Det får väl bli att jag gillar Harry Potter väldigt mycket x) och att godis också är gott! ;D 1 sep, 2012 10:11 |
|
The-little-Gryff
Elev |
Nu blir det ett nytt kap! Tack för alla underbara kommentarer!
_____________________________________________ Kap 3 Jag kunde inte fatta det! Soph, min Soph var på smällen! Jag skulle bli moster! Sophie hade rusat upp till våran sovsal utan att säga något. Jag reste mig upp och gick med bestämda steg mot sovsalen. Sophie´s synvinkel Jag rusade upp till sovsalen. Tårarna rann och jag ville inte att Cazz skulle se det. Jag slängde mig ner på sängen och borrade in ansiktet i kudden. Jag var i andra veckan. Det visste jag. Jag var tvungen att berätta för mamma. "Klamp klamp!" Åh nej! Nu kommer Cazz. Jag torkade bort tårarna men låg ändå kvar i sängen. Dörren öppnades och Cazz klev in. "Tror du verkligen att jag är arg?" sade hon och skrattade. Hon hade satt sig bredvid mig. Jag svarade inte. "Lyssna, jag och mamma kommer att hjälpa dig, Ok?" Jag nickade. "Och du, var inte rädd." Jag nickade igen. "Så, om du ursäktar, ska jag gå och skälla ut Leif-och kanske slå ut en tand eller två." Jag satte mig upp och tattade förskräckt på Cazz. Sedan skrattade jag. "Gör det!" sade jag hest. Och så försvann hon. Cazzandra´s synvinkel Jag småsprang nerför trappan. Jag hoppade ut genom ´tavlan´ och sprang till Ravenclaw´s uppehållsrum. "Gåtan tack!" sade jag irriterat och väntade. "Som du önskar: Vad kom först, hönan eller ägget?" "Ägget måste ha kommit förs." "Varför tror du det?" "Jag tror att, för länge sedan när det fanns dinosurier så värpte en fågelart ett ägg, men skapelsen blev missbildad, sedan värpte den ´förhistoriske´ hönan också ägg och så vidare." "Korrekt!" Jag hoppade in i uppehållsrummet och sprang till pojkarnas sovsal. Jag sprang uppför trappan och öppnade dörren. Där inne satt förrädaren Leif, och höll Sam i händerna.
1 sep, 2012 10:22 |
|
LunaLovegood1
Elev |
1 sep, 2012 10:25 |
|
Soffy
Elev |
Jag också!
Heej, undrar vad jag ska skriva här...? c: Jaadu... Det får väl bli att jag gillar Harry Potter väldigt mycket x) och att godis också är gott! ;D 1 sep, 2012 10:27 |
|
The-little-Gryff
Elev |
1 sep, 2012 14:08 |
|
LunaLovegood1
Elev |
3 sep, 2012 17:57 |
|
Safe
Elev |
mer
Duellera med mig..<3 3 sep, 2012 22:37 |
|
DarkBells
Elev |
4 sep, 2012 00:09 |
|
LauraTree
Elev |
Superbra!
*bevakar* 4 sep, 2012 07:11 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen