Vad dricker du helst?
Forum > Harry Potter > Vad dricker du helst?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Savi
Elev |
Skrivet av Writteninthemoonlight: Savi inte enligt böckerna "Harry drank deeply. It was the most delicious thing he'd ever tasted and seemed heat every bit off him from the inside." - Harry Potter and the prisoner of Azkaban, kapitel "Marauder's map" sida 149-150 brittisk version... Jaha, haha! Där ser man. Hmm... Epic fail på WWoHP... Hmm.. inte ok XD
25 aug, 2012 22:16 |
|
Clementin
Elev |
Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Honungsöl. Jag har aldrig smakat, men det verkar så himla gott! Är det alkohol i det förresten? o_O Vad jag kommer ihåg så kan eleverna dricka det. Så jag tror inte att det finns alkohol i det. Hoppas det bringade klarhet i frågan. Varm choklad och även te, är gott. Hmmmm...pumpasaft skulle jag testa när det är varmt. Honungsöl låter lite väl sött, men jag vet inte. Kanske! Jag tänkte att trollkarlar och häxor kanske inte påverkas av alkohol på samma sätt, men du har säkert rätt. 25 aug, 2012 22:18 |
|
Writteninthemoonlight
Elev |
Skrivet av Savi: Skrivet av Writteninthemoonlight: Savi inte enligt böckerna "Harry drank deeply. It was the most delicious thing he'd ever tasted and seemed heat every bit off him from the inside." - Harry Potter and the prisoner of Azkaban, kapitel "Marauder's map" sida 149-150 brittisk version... Jaha, haha! Där ser man. Hmm... Epic fail på WWoHP... Hmm.. inte ok XD Haha, nej jag vet, var på WB studio tour i London i april och där fanns det också kall honungsöl, jag blev jättebesviken när jag tog första klunken och förväntade mig att den skulle vara varm
Tumblr
http://naturallybookish.tumblr.com/
25 aug, 2012 22:18 |
|
Savi
Elev |
Skrivet av Writteninthemoonlight: Skrivet av Savi: Skrivet av Writteninthemoonlight: Savi inte enligt böckerna "Harry drank deeply. It was the most delicious thing he'd ever tasted and seemed heat every bit off him from the inside." - Harry Potter and the prisoner of Azkaban, kapitel "Marauder's map" sida 149-150 brittisk version... Jaha, haha! Där ser man. Hmm... Epic fail på WWoHP... Hmm.. inte ok XD Haha, nej jag vet, var på WB studio tour i London i april och där fanns det också kall honungsöl, jag blev jättebesviken när jag tog första klunken och förväntade mig att den skulle vara varm Just den delen hade jag helt lagt bakom mig, hade ändå precis läst om tredje innan vi åkte ^^ Fast jag ääälskade honungsölen dock. Inte så jättemycket det vita skummet men drycken ååååh!!!
25 aug, 2012 22:19 |
|
Mintygirl89
Elev |
Skrivet av Clementin: Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Honungsöl. Jag har aldrig smakat, men det verkar så himla gott! Är det alkohol i det förresten? o_O Vad jag kommer ihåg så kan eleverna dricka det. Så jag tror inte att det finns alkohol i det. Hoppas det bringade klarhet i frågan. Varm choklad och även te, är gott. Hmmmm...pumpasaft skulle jag testa när det är varmt. Honungsöl låter lite väl sött, men jag vet inte. Kanske! Jag tänkte att trollkarlar och häxor kanske inte påverkas av alkohol på samma sätt, men du har säkert rätt. Tja, jag vet som sagt var inte. Jag kan ha fel. Men eleverna kan ju dricka det utan att de blir konstiga. Läs gärna Tårar från himlen :D <3
25 aug, 2012 22:19 |
|
Clementin
Elev |
Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Honungsöl. Jag har aldrig smakat, men det verkar så himla gott! Är det alkohol i det förresten? o_O Vad jag kommer ihåg så kan eleverna dricka det. Så jag tror inte att det finns alkohol i det. Hoppas det bringade klarhet i frågan. Varm choklad och även te, är gott. Hmmmm...pumpasaft skulle jag testa när det är varmt. Honungsöl låter lite väl sött, men jag vet inte. Kanske! Jag tänkte att trollkarlar och häxor kanske inte påverkas av alkohol på samma sätt, men du har säkert rätt. Tja, jag vet som sagt var inte. Jag kan ha fel. Men eleverna kan ju dricka det utan att de blir konstiga. Ja, precis. Men det kan ju vara sådär pyttelite alkohol i , för barnen på typ medeltiden drack väl lättöl ibland? 25 aug, 2012 22:21 |
|
Writteninthemoonlight
Elev |
Skrivet av Savi: Skrivet av Writteninthemoonlight: Skrivet av Savi: Skrivet av Writteninthemoonlight: Savi inte enligt böckerna "Harry drank deeply. It was the most delicious thing he'd ever tasted and seemed heat every bit off him from the inside." - Harry Potter and the prisoner of Azkaban, kapitel "Marauder's map" sida 149-150 brittisk version... Jaha, haha! Där ser man. Hmm... Epic fail på WWoHP... Hmm.. inte ok XD Haha, nej jag vet, var på WB studio tour i London i april och där fanns det också kall honungsöl, jag blev jättebesviken när jag tog första klunken och förväntade mig att den skulle vara varm Just den delen hade jag helt lagt bakom mig, hade ändå precis läst om tredje innan vi åkte ^^ Fast jag ääälskade honungsölen dock. Inte så jättemycket det vita skummet men drycken ååååh!!! Ja, den var riktigt god även som kall! ♥
Tumblr
http://naturallybookish.tumblr.com/
25 aug, 2012 22:21 |
|
Mintygirl89
Elev |
Skrivet av Clementin: Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Honungsöl. Jag har aldrig smakat, men det verkar så himla gott! Är det alkohol i det förresten? o_O Vad jag kommer ihåg så kan eleverna dricka det. Så jag tror inte att det finns alkohol i det. Hoppas det bringade klarhet i frågan. Varm choklad och även te, är gott. Hmmmm...pumpasaft skulle jag testa när det är varmt. Honungsöl låter lite väl sött, men jag vet inte. Kanske! Jag tänkte att trollkarlar och häxor kanske inte påverkas av alkohol på samma sätt, men du har säkert rätt. Tja, jag vet som sagt var inte. Jag kan ha fel. Men eleverna kan ju dricka det utan att de blir konstiga. Ja, precis. Men det kan ju vara sådär pyttelite alkohol i , för barnen på typ medeltiden drack väl lättöl ibland? Pyttelite alkohol kanske. (Är ju ingen skolelev längre så det där med medeltidens barn och lättöl vet jagn inte! Läs gärna Tårar från himlen :D <3
25 aug, 2012 22:25 |
|
Clementin
Elev |
Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Skrivet av Mintygirl89: Skrivet av Clementin: Honungsöl. Jag har aldrig smakat, men det verkar så himla gott! Är det alkohol i det förresten? o_O Vad jag kommer ihåg så kan eleverna dricka det. Så jag tror inte att det finns alkohol i det. Hoppas det bringade klarhet i frågan. Varm choklad och även te, är gott. Hmmmm...pumpasaft skulle jag testa när det är varmt. Honungsöl låter lite väl sött, men jag vet inte. Kanske! Jag tänkte att trollkarlar och häxor kanske inte påverkas av alkohol på samma sätt, men du har säkert rätt. Tja, jag vet som sagt var inte. Jag kan ha fel. Men eleverna kan ju dricka det utan att de blir konstiga. Ja, precis. Men det kan ju vara sådär pyttelite alkohol i , för barnen på typ medeltiden drack väl lättöl ibland? Pyttelite alkohol kanske. (Är ju ingen skolelev längre så det där med medeltidens barn och lättöl vet jagn inte! Det minns jag också. c: 25 aug, 2012 22:25 |
|
Borttagen
|
Skulle vilja prova Honungsöl på vintern.
Och pumpasaft en varm sommar dag. 25 aug, 2012 22:37 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen