Moments [One Direction, SV]
Forum > Fanfiction > Moments [One Direction, SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
mums
Elev |
26 aug, 2012 14:49 |
|
Tonks<3
Elev |
26 aug, 2012 14:52 |
|
mums
Elev |
26 aug, 2012 14:52 |
|
LunaLovegood1
Elev |
26 aug, 2012 18:23 |
|
Shaunee
Elev |
It sounds good!
Känn er bevakade... 26 aug, 2012 18:34 |
|
Borttagen
|
hohoho jag känner att jag kommer suga på det här.
27 aug, 2012 17:48 |
|
mums
Elev |
27 aug, 2012 17:48 |
|
Lucy och Rose
Elev |
Kapitel 1
"Hej Lily!", säger jag glatt i min mobiltelefon. "Hej Melody!", svarar Lily lika glatt. "Vart är du?" "Jag är ungefär fem minuter ifrån dig." "Okej. Vi ses snart." "Okej, hej." Jag lägger på och skuttar exalterat upp och ned. Denna dag ska jag och Lily äntligen flytta till London. Vi har planerat det i nästan över ett år, och detta är dagen med stort D. Jag går för en sista gång igenom det som varit min lägenhet. En liten enkel etta. Ett minikök, ett litet badrum med ett duschbadkar, en liten hall och så mitt vardagsrum/matrum samt sovrum. Det är ändå ganska mysigt. Lägenheten känns större, eftersom att jag har flyttat ut allting. Alla mina saker är i en flytt-lastbil, på väg mot London. Det enda jag ska ha med mig på flygplanet, är en rullväska med lite kläder och min handväska som handbagage. Jag går in i vardagsrummet. För minst tredje gången öser jag ut allting från hela handväskan och börjar packa om, bara för att checka att är med. Jag hör någon som tutar utanför höghuset. Jag öser ned allting i väskan och springer fram till närmaste fönster. Utanför står Lily och vinkar. Bredvid henne står en taxi. Jag tar min väska och rullväskan, drar på mig mina skor, rusar ut ifrån lägenheten. Jag fumlar med nyckeln. Tillslut lyckas jag låsa dörren. Jag drar rullväskan efter mig. När jag kommer fram till grannens dörr så ringer jag på ringklockan. Alma, den snälla gamla damen som bor där, kommer och öppnar. "Jag antar att du är här för att lämna husnyckeln?", frågar hon snällt och ler. "Ja. Glöm inte bort att ge den till mäklaren sedan, okej?" "Ja, jag ska ge den till mäklaren. Gå nu, så att du inte kommer försent till ditt flyg." "Okej, bra. Hejdå! Jag kommer att sakna dig.", säger jag och kramar sedan om henne. "Hejdå!", säger hon innan vi skiljs åt. Jag klickar otåligt på hissknappen. "Kom igen, kom igen!", redan efter tio sekunder har hissen åkt upp till mig. Jag rusar in i den med rullväskan på släp. Jag klickar på knappen där det står ett stort B. "Bottenvåningen är nådd.", säger den kvinnliga rösten i högtalarna som befinner sig i två av hisshörnen. Jag springer ut från hissen, och springer nästan inte i porten. Jag låser snabbt upp den och befinner mig snart utanför höghuset. "Hej, Lily!", säger jag andfått och går fram till henne för att krama henne. Efter att ha slängt in rullväskan i bakluckan av taxin, där även Lilys väska ligger, så kliver vi in i själva taxin. Vi sitter och pratar hela taxiresan om hur roligt det ska bli när vi kommer fram. När vi väl kommer fram till Arlanda är det tio minuter kvar tills att vårt plan ska gå. Vi rusar fram och löser in våra flygplansbiljetter. Vi kommer ombord på planet, och hittar snart våra platser. Och så bär det av! Se upp London! ~ Förlåt för dåligt kapitel :c
30 aug, 2012 13:04 |
|
LunaLovegood1
Elev |
30 aug, 2012 13:58 |
|
Lucy och Rose
Elev |
30 aug, 2012 14:02 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen