Vad skulle ni önska var med i filmerna?
Forum > Harry Potter > Vad skulle ni önska var med i filmerna?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
madeleinegranger
Elev |
När Harry och Cho går på Madam Puddifoot's i Hogsmeade, när Cho blir sådär sur på Harry hehehehehehe det vore faktiskt ganska roligt
22 aug, 2012 21:06 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Irah: Peeves, Winky och allt annat som inte var med. Typ Lupins och Tonks barn Ted. Eh ja, har ni tänkt på ett ganska stort misstag de gjorde i filmen?? -But, Remus, your son... -He will know why his parents died, and one day, he will understand. Alla som har läst böckerna: Ja, gud vad sorgligt ''snyft snyft'' Alla som inte har läst böckerna: What? Vilken son? Vem? Var? Hur? HALLÅ KAN NÅGON BERÄTTA VAD SOM HAR HÄNT HÄR ELLER? HAR JAG MISSAT NÅGOT??? 23 aug, 2012 18:18 |
|
Borttagen
|
Jag skulle vilja att scenen i bok 4 med villerna är med
23 aug, 2012 18:19 |
|
Pryda
Elev |
Vet inte riktigt om jag besvarar frågan, men de mest konkreta sakerna jag tycker borde ha gjorts bättre i filmerna.
* Mörkheten Jag tycker filmerna blev för mörka alldeles för tidigt i serien. Film 1 och 2 är ljusa och vackra. Man visar upp Stora Salen julpyntad och man lyckas förmedla en mysfaktor utöver de uppenbara hinder Harry stöter på. Från film 3 och framåt har man mer eller mindre helt tagit bort dessa fantastiska miljöer. Jag köper att bok 6 och 7 vill gestaltas ur ett mörkt perspektiv. Men det blev för tidigt i min smak! * Dumbledore En stor anledning av varför jag hyllar film 1 och 2 är för att Richard Harris gestaltar vår hjälte. När Michael Gambon tar över blir det sämre. Jag tycker verkligen att han gestaltar Dumbledore på helt fel sätt. Han lyckas inte förmedla värmen, tryggheten och visheten som bokens rektor gör. Istället förmedlar han osäkerhet och panik. * Behovet av överdriven action Många överdrifter för att öka antalet datoranimerade scener. Varför kan Dödsätarna flyga i film 6? Varför är det så överdrivet många Dödsätare i sista striden? De ska vara ett mäktigt samlat sällskap, nu får man dem att likna Orcher i Sagan om Ringen. * Relationer Man borde jobbat mer på att bygga upp Ginny + Harry och Ron + Hermione. Dansscenen med Harry och Hermione är oklar och bör inte vara med. * Fred Weasley Man misshandlar hans död, det gör mig väldigt ledsen. Har man inte läst boken förstår man ju inte ens vad som har hänt honom. * Ginny Weasley Jag säger inte att Bonnie Wright är fel skådespelerska för rollen, men varför framställs hon helt fel? I böckerna är hon skolans snyggaste tjej och en ledargestalt medan i filmerna känns hon bara tillbakadragen och osäker. “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 23 aug, 2012 19:27 |
|
MystiqueRed
Elev |
Mer av Dobby! Mer av alla som inte fick en ärlig chans, faktiskt...
Men det jag saknar mest är att de i princip tagit bort all Harrys undran om vem Halvblodsprinsen är... i boken har han ju olika funderingar och "misstänkta", i filmen bryr han sig ju knappt - och så i slutet Spoiler: Det är löjligt! Halvblodsprinsen är min favoritbok, men filmen är bland de två sämsta... Tryck här för att visa! 23 aug, 2012 19:40 |
|
Tamburlaine
Elev |
Det då Harry gav Krake medaljongen, och han blev vänlig mot trion
23 aug, 2012 19:41 |
|
Borttagen
|
Sista striden mellan Voldemort och Harry borde ha vart som i boken.
Det var liksom a slap in the face på Voldemort, och det förklarade så mycket. Den var helt epic.... I filmen............ vilken besvikelse. 23 aug, 2012 19:42 |
|
Borttagen
|
När Harry går till McG och han blir bjuden på kakor XP
23 aug, 2012 19:49 |
|
pardus
Elev |
åååh skulle verkligen ha velat se när Harry blev ledare för quidditchlaget, tycker inte att det framgår tydligt
We fight, we score, we are the House of Gryffindor. 23 aug, 2012 20:29 |
|
lusianna
Elev |
vet inte
Lusianna 23 aug, 2012 20:33 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen