Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Om man inte vill vara trollkarl/häxa

Forum > Harry Potter > Om man inte vill vara trollkarl/häxa

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av PureSlytherin:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av PureSlytherin:
Skrivet av Borttagen:
Men jag undrar om det kan uppstå problem om man inte tyglar magin och liksom väljer bort att vara trollkarl eller häxa? Lite som med Ariana, då det blir som att magin imploderar på något sätt.


Det kanske beror på hur gammal man är? När man är under 11 och gör massa konstiga, ofrivilliga saker kan man ju inte kontrollera magin, men det är ju det man lär sig på Hogwarts. Om man kan kontrollera den tror jag att man kan välja om man vill använda den eller inte, utan att det händer något.


Jo, så kanske det är. Men man kan alltså inte välja bort magin innan man gått på Hogwarts då?


Det vet jag inte! Men det är väl ingen som gör det? Om man är trollkarl/häxa så tror jag att det typ känns rätt att åka till Hogwarts eftersom det är där man hör hemma på något sätt. Det känns som att det finns någon form av drivkraft bakom en persons magi som gör att man vill använda den.
Men det är bara som jag tror; jag har inte läst det någonstans.


Ja, jag ser då ingen anledning att inte börja!

20 aug, 2012 23:11

MystiqueRed
Elev

Avatar


Tänker på Arthur Weasley... han kombinerar ju sitt arbete med mugglare. Kanske man kan göra något liknande? Kan nog vara svårt att sluta tvärt med magi och trollstavar om man spenderat 7 år på Hogwarts

21 aug, 2012 15:11

Ladusvalan
Elev

Avatar


Skrivet av adeline:
Började fundera på hur det hade varit om te.x. någon trollkarl eller häxa inte vill vara magisk! Har svårt att tänka mig någon som inte skulle vilja vara det men...

Föreställ er en tjej, som går i en vanlig mugglarskola. Strax innan hon fyller elva får hon ett antagningsbrev till Hogwarts. Den här tjejen blir nyfiken på detta, och avslutar sin utbildning i mugglarskolan hon gick på. Hon går ut Hogwarts, och inser att hon ev. inte vill vara häxa, av personliga anledningar. Hon kanske vill återgå till ett mugglarliv. Visst kan hon göra det, men hon har missat så många år i mugglarskolan att det knappast är möjligt att ta igen detta...

Då har hon ju ingen framtid... Kanske kan tjejen bli städerska? En fundering bara.


Så där är det väl i och för sig för alla som väljer en utbildning och efter ett eller två år kommer på att det inte är deras grej. Visserligen kan det ju vara något lättare att anpassa sig i mugglarvärlden, eftersom skolorna har samma skolämnen i början, men ligger man bara ett par år efter ska det nog vara möjligt att komma ikapp ... Eller så får man bara acceptera den "livsbana" man valt, och fullfölja den.

Bara för att man gått på Hogwarts måste man väl inte ha ett magiskt yrke heller? Man kan väl fortfarande jobba med mugglaryrken som inte kräver någon särskilt behörighet. Ibland får man ju göra det bästa av situationen liksom ...

22 aug, 2012 08:41

viktor
Elev

Avatar


Vem vill inte vara magisk ??

22 aug, 2012 11:03

Borttagen

Avatar


jag tror att man kan hoppa av men som sagt, vem vill inte ha magiska krafter?

22 aug, 2012 12:41

Borttagen

Avatar


Finns säkert mugglarbarn som inte vill börja på Hogwarts :O

27 aug, 2012 15:40

1 2

Forum > Harry Potter > Om man inte vill vara trollkarl/häxa

Du får inte svara på den här tråden.