Varför inget agerande då Harry blev totalt mobbad?
Forum > Harry Potter > Varför inget agerande då Harry blev totalt mobbad?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MystiqueRed
Elev |
barn kan bara grymma, speciellt mot varandra... vet inte om lärarna inte brydde sig eller om de helt enkelt inte fick se när detta skedde. Tror inte harry ville skylta med att han var mobbad.
15 aug, 2012 22:55 |
|
Purplerain
Elev |
Skrivet av Mikaela120: Skrivet av Purplerain: Men det handlar väl inte bara om att de hade märken, de slängde ju taskiga kommentarer också? Skrivet av Purplerain: Men det handlar väl inte bara om att de hade märken, de slängde ju taskiga kommentarer också? Men det gjorde de ju inte så att lärarna såg Tycker fortfarande lärarna borde ha märkt någonting eftersom det hände ganska ofta. :<
Klaine ♥
15 aug, 2012 22:55 |
|
inovember
Elev |
15 aug, 2012 22:57 |
|
Confringo
Elev |
Skrivet av Purplerain: Skrivet av Confringo: Allt är inte perfekt, inte ens på Hogwarts. Men tror på att det mest berodde på att alla var sura på honom, för att dom trodde att han fuskat i tävligen. Var lärarna sura på honom eller va? *trög i hjärnan* xD Nej, menade eleverna då.
Läs gärna min ff: http://mugglarportalen.se/#forum.php?topic=22814
15 aug, 2012 23:17 |
|
Borttagen
|
Lärare och prefekter kan aldrig vara över allt så är det
Det fanns sen säkert dem av lärarna som inte var så glada på Harry för att han var med i turneringen och även lärare kan vara med i mobbning. Fast sen och andra sidan stoppar ju "Moody" Draco när han mobbar Draco. Även om de inte är för mobbningen på det sättet men det blir i alla fall lite mer uppmärksammat då. Men jag misstänker att Rowling vill visa att Hogwarts är långt ifrån parfekt och att det inte finns några problem där! 15 aug, 2012 23:49 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Sen kan jag tänka mig att det inte märktes på samma sätt då Harry ändå hade massa vänner. Dessutom är ju Harry sådan som inte skulle säga till direkt det är någon som "håller på".
16 aug, 2012 13:34 |
|
Irah
Elev |
Jag tror inte att eleverna var så idiotiska så att dom visade upp märkena för lärare. Kommentarerna hörde säkert inte någon lärare heller. Jag förstår inte varför inte prefekterna gjorde något. Cedric Diggory var ju en prefekt och han skulle ha kunnat stoppa det, eller inte. Jag vet inte ... Forget about it ...
16 aug, 2012 21:40 |
|
themarauder
Lärare |
Jag tror ju helt enkelt att eleverna såg till att lärarna inte fick veta något! Och Harry skulle ju aldrig själv medge hur situationen verkligen var, med tanke på att då skulle de andra ha "segrat" enligt honom.
=) - just like themarauder 16 aug, 2012 21:45 |
|
Borttagen
|
Jag tycker att Hogwarts har ganska dålig hantering av mobbning i största allmänhet. Tycker det är mycket som det bara ses genom fingrarna på. Malfoys mudblood-kommentarer och översitteri, Snapes behandling av många elever, hur Harry behandlas i trekampen som denna tråd handlar om, osv. Jag tror lärarna mycket väl kände till situationen, de bryr sig bara inte för det hör till vardagen.
17 aug, 2012 00:25 |
|
Borttagen
|
Nä, alltså Hogwarts är ju i stor grad en del av den stereotypiska internatskolepennalismen (långa ord där...) Man har ju hört talas om den i verkligheten, och tyvärr verkar den ju existera på vår drömskola också. Sorgligt att lärarna ser mellan fingrarna.
17 aug, 2012 00:49 |
Forum > Harry Potter > Varför inget agerande då Harry blev totalt mobbad?
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen