Skulle allt vara detsamma?
Forum > Harry Potter > Skulle allt vara detsamma?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Pryda
Elev |
Tycker synd om er som såg filmerna före ni läste böckerna. Det jag uppskattar mest med HP är att det ger läsaren fantastiska möjligheter att själv måla upp omgivningen och händelserna. Något man går minste om när man redan har sett miljöerna i filmerna.
Visst var det kul att se hur filmskaparna gjorde Hogwarts, men jag kommer alltid att ha min egna bild, den som böckerna gav mig, långt innan filmerna. “I am not worried, Harry,” said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water. “I am with you.” 24 aug, 2012 16:56 |
|
Emme Lestrange
Elev |
Jag väntade massa år med att se filmerna för att jag älskade böckerna så mycket, så för mig hade det väll varit rätt likt. Fast dock hade gemenskapen inte varit lika stor :c
24 aug, 2012 17:36 |
|
Borttagen
|
Jag fick intresse för harry potter när jag såg filmerna, innan hade jag inte haft en tanke på att läsa böckerna. Så jag tror inte att jag hade läst böckerna om det inte vore för filmerna.
24 aug, 2012 17:38 |
|
themarauder
Lärare |
Harry Potter blev ju jättestort innan filmerna - och filmerna gjordes ju pågrund av att det hade blivit stort (iaf ovanligt stort för en bok - och på så kort tid)
Jag tror att för min del, skulle allt ha varit det samma. =) - just like themarauder 24 aug, 2012 17:42 |
|
fredrika
Elev |
Jag skulle förmodligen inte ens börjat läsa Hp böckerna om jag inte såg filmerna.. jag är verkligen ingen bok tjej, så jag tar faktiskt filmerna före böckerna alla gånger..
follow me on instagram, @fredrikaanderson 24 aug, 2012 18:24 |
|
MizzNina
Elev |
Skrivet av Pryda: Tycker synd om er som såg filmerna före ni läste böckerna. Det jag uppskattar mest med HP är att det ger läsaren fantastiska möjligheter att själv måla upp omgivningen och händelserna. Något man går minste om när man redan har sett miljöerna i filmerna. Visst var det kul att se hur filmskaparna gjorde Hogwarts, men jag kommer alltid att ha min egna bild, den som böckerna gav mig, långt innan filmerna. THIS! So much! "I'm not arguing, I'm just explaining why I'm right." - Anonymous 24 aug, 2012 18:37 |
|
Afturelding
Elev |
Jag skulle läst dem i alla fall. Jag är så gammal att jag kommer ihåg när jag läste böckerna och filmerna inte var gjorda än
Men jag tycker om filmerna. Det skulle säkert innte blivit en lika stor succé utan dem, men nog skulle jag läst böckerna. ![]() ![]()
24 aug, 2012 19:23 |
|
Queen Boo
Elev |
jag tror inte det skulle vara samma, jag skulle tex inte va kär i draco
jag är jättecoolig älska mig plz 24 aug, 2012 19:27 |
|
Borttagen
|
Det skulle nog vara helt annorlunda! Läste böckerna (inte alla ofc) innan jag såg filmerna och ibland blev jag helt förvirrad när dom hade gjort en karaktär på ett visst sätt samtidigt som jag hade en helt annan bild av hur den skulle vara.
Sen tror jag att Draco skulle vara mer hatad ^^ 26 aug, 2012 13:20 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag tror inte jag hade läst böckerna om inte.filmerna.fanns. Jag älskar filmerna. Jag är verkligen glad att de gjordes ♥ Inte jag heller, tyvärr. Därför är det väldigt bra att filmerna kom. 26 aug, 2012 14:02 |
Forum > Harry Potter > Skulle allt vara detsamma?
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen