Harry Potters Tvillingsyster
Forum > Fanfiction > Harry Potters Tvillingsyster
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
cikki
Elev |
Tack!
1 aug, 2012 21:29 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!!!
2 aug, 2012 10:43 |
|
cikki
Elev |
Tack!
2 aug, 2012 10:45 |
|
Borttagen
|
jättebra
2 aug, 2012 10:51 |
|
cikki
Elev |
Tack! Här kommer lite mer.
-Hilly! Jag är färdig, kom ner så ska vi gå! -Okej! Ropar Hilly och Springer nerför trappan. När hon kommer ner så ser hon sin mamma mugglarklädd. Hon kommer på att hon själv också har klätt sig av en vana, hon har ju gått i mugglarskola. Men nu, nu skulle hon få gå på Hogwarts... Hon börjar le igen. Hon och hennes mamma går ut genom dörren och nerför en backe, i slutet av backen så ska det finnas en busshållplats. När dom kommer ner så ställer dom sig och väntar på bussen. Dom står där i ungefär 10 minuter, sedan kommer bussen. Hilly tycker det är jättekul att åka dubbeldäckare, och dom hittar platser på ”övervåningen”. Dom sätter sig och några mugglare tittar nyfiket på Hillys mammas kläder. Dom sitter kvar en stund, sedan trycker Hillys mamma tveksamt på stoppknappen. Bussen saktar in och dom skyndar sig ut, som är rädda för att bli klämda. Sedan börjar dom gå mot den läckande kitteln. Dom smiter in. Dom går snabbt till bakdörren, och går ut genom den. Hillys mamma går fram till tegelmuren, och börjar räkna tegelstenar. Sedan knackar hon på några... En öppning, så stor att en halvjätte skulle kunna gå igenom där utan problem. Dom går igenom öppningen. Hilly blundar och öppnar sedan ögonen. Diagongränden är fullpackad med folk som babblar, affärsstånd och magiska varelser. Affärer kantar sidorna, det är liv och rörelse... Hilly och hennes mamma drar upp listan över böcker Hilly måste ha. Dom går in i bokaffären. Där är det lite tystare, men inte mycket. -Vilken bok ska vi hitta först? Frågar Hillys mamma. -den här, fantastiska vidunder och var du hittar dom, svarar Hilly. Dom hittar alla böcker och betalar. Sedan så går dom ut, och letar reda på resten av sakerna. mamma, frågar Hilly, Skulle jag kunna få köpa en egen uggla? Hm...svarar hon och rynkar pannan. Sedan ler hon. -det är klart! Kom, så går vi och köper en! Så nu går dom till djuraffären. Hilly står länge och letar efter den perfekta ugglan. Tillslut, så väljer hon en mörkbrun uggla med klargula ögon. Hon ser liksom lite klokare än dom andra. -den här, säger hon och pekar på ugglan. - Hon vill jag ha. Dom betalar för ugglan. Sedan går dom ut. -vad ska hon heta då? Frågar Hillys mamma. Hon ska heta Hedda, svarar Hilly. Okej. Sedan så köper dom en glass var, och njuter av att sitta och äta glass medan Hedda hoar mjukt. 2 aug, 2012 10:52
Detta inlägg ändrades senast 2012-08- 2 kl. 11:10
|
|
Lida
Elev |
Jättebra kapitel
2 aug, 2012 10:54 |
|
cikki
Elev |
Tack!
2 aug, 2012 10:56 |
|
Hermia
Elev |
Jättebra
Är det ok att komma med konstruktiv kritik? Once a MADling, always a MADling 2 aug, 2012 10:58 |
|
cikki
Elev |
Tack!
Och jadå, det är klart! 2 aug, 2012 10:59 |
|
Måntass
Elev |
2 aug, 2012 11:03 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen