Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Livet Förändras

Forum > Fanfiction > Livet Förändras

1 2 3 ... 5 6 7
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+2


~Kapitel 2~

Vi kom fram till skolan och jag sa hej då till Lissa.
När jag kom in på skolgården verkade som att alla stirrade på mig. Jag fick syn på min bästa vän Alice och sprang fram henne.
- Hej Alice! Du fattar inte hur glad jag är att se dig! Det känns som att alla stirrar på mig.. sa jag lite osäkert.
- Det är bara för att du har mjölkmustach, drack du mjölk imorse eller? skrattade Alice.
- Jaha.. sa jag och torkade bort det med ena ärmen. Vi fortsatte in i skolan och jag gick fram till mitt skåp och tog fram mina böcker. "Det här kommer bli en lång dag" mumlade jag för mig själv...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Klockan ringde och det var dags att åka hem, jag gick och mötte Lissa som packade ner ett berg av läxor i ryggsäcken.
- Hej, har du många läxor? frågade jag och flinade åt hur hon försökte få ner alla möjliga böcker.
- Ja, jag råkade ha mobilen på under en lektion och fick 12 olika läxor som ska vara klara till imorgon! sa hon sorgset. Vi började gå mot bussen och plötsligt började löven flyga omkring oss.
- Vad är det som händer?! skrek jag.
- Jag vet inte! skrek Lissa. Och sen helt plötsligt så skrek Lissa "STOPP" och löven föll ner till marken igen. Vi tittade förvånat på varandra och sen så sa Lissa;
- Varför slutade det när jag sa stopp?
- Jag vet inte.. Nu åker vi hem och bakar några bullar, sa jag.
- Bullar? Vad ska du med bullar till? undrade Lissa.
- Det är MINA läxor.. sa jag.
- Aha, hemkunskap? undrade Lissa
- Aa..
Och så gick vi hem och började baka bullarna, men då...
- Lissa det tar alldeles för lång tid, jag önskar att spisen kunde börja brinna satt det gick fortare! klagade jag. Och vad som hände då, ni kommer inte tro mig men, spisen började faktiskt brinna!
- STOPP SLUTA HÄMTA VATTEN!! skrek Lissa, precis när hon sa ordet vatten slutade spisen att brinna..
- Vad är det som händer med oss? frågade jag.
- Jag vet inte, men det kan inte vaa bra.. svarade Lissa

Mer? gilla och kommentera dåååååå!!!!!!

16 jul, 2012 16:38

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-17 kl. 09:37
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Toppen, väldigt bra stavat, och inte som vissa "nybörjare"

16 jul, 2012 18:23

Borttagen

Avatar

+1


~Kaptel 3~

När vi fått ordning på allt i köket och städat undan över oss var det dags för kvällsmat. Mamma och pappa var iväg och köpte pizza och då passade jag och Rose på att prata om vad som hade hänt.
- Vad tror du det är som händer? Först löven och nu spisen.. Det.. Det är som magi! utbrast Rose.
- Det finns inget som är magiskt, det borde du veta! Du tror väl inte fortfarande på det där tramset mamma berättade när vi var små? undrade jag.
- Men det var ju så verkligt! Det var precis som i boken! Att två tvillingar är mobbade och utstötta sen så kommer ett brev med posten och de kommer till en magisk skola! säger Rose drömmande.
- Vi har inte fått nåt brev än! påpekar jag.
- Aaa.. juste.. säger Rose och ser besviken ut. Då kommer mamma och pappa in genom dörren och jag viskar till Rose;
*Vi måste hålla tyst om det här mamma och pappa får inte veta någonting!!*
- OKEJ! säger Rose rätt ut.
- Vadå? Vad pratar ni om? undrar mamma och tittar på oss med blicken "Säg-vad-ni-pratar-om-annars!
- Öhm.. läxor? försöker jag.
- Nej! Lissa pratade om sagor och magi! säger Rose utan att tänka sig för. Mamma tittar förvånat på mig och är nära på att säga något när pappa kommer med pizzan och säger att vi ska äta nu. Vi går in i köket och börjar äta.
- Ni ser trötta ut, ska ni inte gå och lägga er tidigt idag?
- Visst, säger Rose med munnen full av pizzasallad.
- Går inte, jag har tolv olika läxor att ta hand om, säger jag trött.
- TOLV?! skriker pappa, Det är ju helt ofattbart! Hur kan du få så mycket läxor på en enda dag?
- Jag.. glömde att stänga av mobilen i klassrummet.. svarar jag..
- VAD FÅNIGT GER DE BESTRAFFNINGAR FÖR DET?! skriker pappa och bankar i bordet. Rose blev så förvånad över pappas utbrott att hon spottade ut all pizzasallad som hamnade på mig och jag blev så sur att jag kastade min piza som råkade hamna på mamma.
- Hoppsan.. kved jag.
- Gå.. Och.. Lägg.. Er ..NU! sa mamma. Vi gick skamset upp på vårt rum och la oss i sängen.
- Imorgon, kommer vi få ett brev.. Det slår jag vad om.. Sa Rose innan hon somnade. Jag försökte sova men det gick inte.. Jag tänkte hela tiden på allt som hänt.. "tänk om det kommer hända fler saker?" Tänkte jag och blev lite rädd för vad som skulle hända här näst. Sen somnade jag och drömde om att vi vaknade och en uggla satt i fönstret med ett brev.. Sen blev det en drömlös natt..

Vad tycks? Ska jag skriva mer? Nästa dels skrivs nog på Lunas gubbe, men av mig!!

16 jul, 2012 20:24

elin-15
Elev

Avatar




åh vad nice

16 jul, 2012 20:33

Borttagen

Avatar

+1


Skulle bli glad om ni gillade.. asså ni vet "tummen upp" bredvid Citera? Kan ni trycka på den lilla knappen kanske?

16 jul, 2012 20:34

Borttagen

Avatar


Aa!

16 jul, 2012 21:18

Borttagen

Avatar


Lite fel med skiljetecken, fast annars bra

16 jul, 2012 21:19

Lida
Elev

Avatar


16 jul, 2012 21:43

Borttagen

Avatar

+2


~Kapitel 4~

Rose vaknade och sprang ner till sina föräldrar.
- Mamma, pappa... Har det möjligtvis kommit ett brev till mig?
- Men Rose! Vad gör du uppe så här tidigt? undrade hennes mamma. klockan är bara 05.41
- Fråga inte mig! Vad gör ni uppe så här tidigt varje morgon? sa Rose och såg på sin mamma med retsam blick.
- Gumman det är meningen att vi ska....
- Jaja jag vet... men har jag fått ett brev?
- Men du... började hennes mamma.
- Mamma! BREV?
- Ja du har fått ett brev men hämta din syster hon har också fått ett, sa hennes pappa iriterande.
- Okej! jag sprang upp och skakade på Lissa.
- Lissa vakna!!! Vi har fått brev!!!
- Visst... Sa Lissa med en irriterad röst... Men hon gick ur sin säng och gick ner med sin syster.
- Mamma pappa är det sant att vi har fått brev? sa Lissa förvånat.
- Ja antagligen, här, sa hennes pappa och gav henne båda breven.
Hon började läsa högt ´Välkommen til Hogwarts för trolldom och häxkonster`. Jag fortsatte
`Jag professor dumbledore rektor på hogwarts vill meddela att ni ska åka tåget 9 ½ till Hogwarts` Sen fortsatte Lissa igen:
`Hogwarts är en skola för häxor och trollkarlar`!
Jag hoppade upp på en stol och skrek: "Jag hade rätt det hade inte du!" Flera gånger.
- Mamma... det här börjar bli läskigt, jag stanade upp på stolen och tittade på osten som stog på bordet... Jag hade en väldigt svag sida för ost..
- Rose vad är det? frågade Lissa och såg förvånad ut. Jag slickade mig rund munnen och och försökte få upp en bit bara genom att tänka, och det gick... Men det var inte direkt osten... istället kom osthyveln mot mitt ansikte och aj...


Ginerva sa att det hon som skulle skriva kapitel 4 på min gubbe men det är riktiga ja. Vill ni ha kapitel 5? Det kommer NU av Ginny!

16 jul, 2012 22:35

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-17 kl. 11:07
Antal ändringar: 2

Lida
Elev

Avatar


17 jul, 2012 08:37

1 2 3 ... 5 6 7

Forum > Fanfiction > Livet Förändras

Du får inte svara på den här tråden.