Alice på Hogwarts
Forum > Fanfiction > Alice på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
det är ju trotsalt en harry potter hemsida
20 jul, 2012 20:08 |
|
Borttagen
|
Håller med att du härmade men det borde man få eftersom det är en hp hemsida
22 jul, 2012 18:10 |
|
Borttagen
|
Kapitel 3
Nicolas gick in till huset och sen mot Alices dör.. -Alice! Får jag komma in?! Det kom inget svar.. så han försökte igen.. -Alice! Får jag komma in? det hörden en smel... antagligen slog hon i den lilla trä byron som hon hade gjort ute på gården.. -Alice! Kan jag komma in?! Det hördes inget.. helt plötsligt smelde dörren upp av sig själv. -Vad är det!? -Vi ber om ursäkt?.. -Mhm... var det bara det?! -Nej... du, du vet att vi har tagit hand om dig.. -Ja men endå... ni kunde ha bärettat!.. tidigare.. sa Alice med tårar i rösten? -Men.. vi trode att du skulle på så här ledsen och kanske mer!.. Vi sa det efter som du fick det där brevet.. -Men jag vill gå! -Jag är ledsen men vi har inte råd.. -Eh! Jag slår vad.. hon han inte prata klart för hennes morbror/Nicolas tog tag i en annan mening.. -Nej! Vi kan inte! Det borde du förstå! Du kan inte få allt!!!! Sa han och gick ut ur hennes rumm men tunga steg och med en arg minn. Han stängde dörren och man hörde han gick rakt mot deras lilla trä kök. *Åååh... alla är ju lika duma mot mig..* Tänkte Alice.. sen sa hon till sig själv. -Jag har knappt fått något som jag vill... Det började bli mörkt men Alice satt fortfarande på sitt rum och tänkte.. *Lärarna på hogwarts* McGonagall som hade blivit rektor efter Snape var i ett littet kontor med alla dom andra lärarna.. -McGonagall... Vad ska vi göra vem Alice... det värkar vara som att hon värkligen vill gå på hogwarts. Sa professor trelawney -Ja... och jag tycker att hon ska det.. vi måste följa Dumbledores regler trelawney... -Ja.... absolut rektorn.. -Hons mamma kände ju trotsalt måntand, slingersvans, Traptass och Taghorn... Sa en gäll röst.. det var Hagrid som hade kommit in i det lilla rummet... Många av lärarna tyckte att det knakade... -Hagrid!... inte visste jag att du visste det... sa en kort lärare som hette mady Canvas... hon jobbar med mugglar studier. -Nja jag hörde lite när Trelawney pratade med Neville här om dagen.. Neville hade också blivit lärare på hogwarts i ört-lära. -Jag tycker att hon ska börja på hogwarts porfessorn.. sa en pipig röst... ja alla visste ju vem den var... den dära lilla alven som var här och jobbade... -Det tycker jag nog också. Sa Neville. -Hm... Ja det går nog... Hagrid! Du får samma jobb som för åta år sedan... kan du hämta Alice? -Ja professorn!.. -Men professorn... tänk om voldemort återvänder..? -Nej! Det kommer han absolut inte.. ni vet att han är död!... vi ska inte tvivla! -Ja rektorn.. sa Mady Canvas. -Jag åker nu rektorn! Sa Hagrid och gick ut. Vill ni ha kapitel 4? 7 aug, 2012 11:10 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Luna_rav
Vill du att jag ska säga vad som är bra och dåligt så att du kan förbättra din skrivning???
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
14 sep, 2012 21:37 |
|
Borttagen
|
Nononononon! inte på mugglis... på irl
14 sep, 2012 22:06 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Skrivet av Borttagen: Nononononon! inte på mugglis... på irl Varför inte på mugglis??
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
14 sep, 2012 22:18 |
|
Borttagen
|
Lalalal hemligt! det får du veta på irl
14 sep, 2012 22:24 |
|
Nadja_Gryffindor
Elev |
Skrivet av Borttagen: Lalalal hemligt! det får du veta på irl Kan du inte skicka en uggla och säga!
Uggla mig gärna om du tillhör ClexaKru.
14 sep, 2012 22:26 |
|
Borttagen
|
Komigen Luna! Mer!
15 sep, 2012 18:21 |
|
Safe
Elev |
Mer!!!!
Duellera med mig..<3 18 sep, 2012 22:22 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen