Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Min animagus form

Forum > Fanfiction > Min animagus form

1 2 3 ... 6 7 8
Användare Inlägg
LucyMalfoy
Elev

Avatar


Kapitel 1

Jag ler. Sen går jag till King Cross stationen. Jag går snabbt mot spärren. Sen går jag igenom spärren och tittar på den svart-röda Hogwarts expressen. Jag skjuter min bagage vagn framför mig. Sen ser jag mina vänner Liisen och Emilia. De går i samma årskus som mig. Jag kramar om dem. Sen ler jag stort.
“Hej Liisen och Emilia”, säger jag.
“Hej”, säger Liisen och Emilia i kör.
Jag har stilen emo/gothic/metal . De visste inte vad de stilrna var före jag berättade för dem. Jag går till en tom kupé längst bak i vagnen. Jag är prefekt. Jag går i Slytherin och det gör Emilia men inte Liisen. Lissen går i Ravenclaw. Jag säter mig ner. Sen plockar jag fram ett skissblock och börjar skissa på en figur. Emilia och Liisen sätter sig i samma kupé som mig.
“Hur tycker ni att detta läsåret kommer vara?” frågar jag och ler. Jag slutar inte skissa.
“Jag tror att det kommer att vara bra men stressigt”, svarar Liisen.
“Jag håller med Liisen”, säger Emilia och ler. Emilia har mörkbrunt hår med gula slingor i, blåa ögon och ofta svarta, röda och blå kläder på sig. Liisen har rött hår me en savrt slinga in, grön-blå ögon och hon nvänder ofta vita, röda, blåa och gröna kläder. Jag har svart kort hår med lång snedlugg med en stor vit slinga, svarta ögon och jag bär nästan alltid svarta kläder på mig. Jag ler och skissar klart min bild. Den föreställer Hogswarts.
“Nu måste jag gå till prefekt vagnen”, säger jag och Emilia samtidigt. Jag och Emilia går till prefektvagnen och får information och lösenord.
Sen går vi tillbaka till Liisen som var helt ensam i minst trettio minuter. Vi börjar spela knallkort. Jag vinner hela tiden. Jag ler stort mot min vänner. Vi byter om till våra skolklädnader. Liisen och Emilia har skolklädnaderna för tjejer och jag har den för killar. Jag är mer killaktig än tjejig.
Vi kommer fram till Hogwarts eller till där vi ska åka med vagnarna som dras av trestraler. Vi ätter oss i en och hamnar med Draco Malfoy, min kusin.
“Hej Draco”, säger jag och ler mot honom, ett snällt leende. “Hur mår du?”
“Du ska för fan inte bry dig om, din smutskalle”, väser han.
“Jag är ingen smutskalle. Jag är en renblod, kusin”, väser jag fram mellan samman pressade tänder.
“Fårlåt mig. Jag kännde inte igen dig. Hej, kusin. Förlåt för att jag kallade dig smutskalle”, säger Draco vänligt. Han ler stort mot mig.
“Det gör inget, Draco. Jag har ju ändrat hår färg och skaffat en annan i slinga”, säger jag. Jag ändrat tillbaka min hår färg till vit med en svart slinga i, där jag brukar ha en vit och jag har långt hår med snedlugg.
“Känner du igen mig bättre nu, Draco?” frågar jag och börjar nästan skratta.
“Ja, det gör jag. Hur mår du? Jag mår utmärkt”, säger han och ler mot mig och mina vänner, Liisen och Emilia. “Hur mår ni, Emilia och Liisen?”
“Jag mår okej”, säger jag.
“Jag mår bara bra”, svarar Liisen trevligt med en underton av fientlighet.
“Draco, så snällt som frågade. Men jag mår utmärkt”, svarar Emilia och ler lite snett mot honom. Jag ler mot honom. Sen ser jag att Blaise kommer mot vagnen så jag säger: “Det är fullt.”
Sen kommer My, Tove och Evelina och sätter sig och vagnen börjar röra sig mot Hogwarts.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

8 jul, 2012 11:20

Detta inlägg ändrades senast 2012-07- 8 kl. 11:43
Antal ändringar: 2

Borttagen

Avatar


Bra kapitel. Tycker det är ganska roligt att du tar med dem gamla karaktärerna också såsom Draco och Blaise.

8 jul, 2012 11:33

Goizan
Elev

Avatar


Bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi47.tinypic.com%2Fpvwy8.jpg [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)

8 jul, 2012 11:33

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Bra kapitel. Tycker det är ganska roligt att du tar med dem gamla karaktärerna också såsom Draco och Blaise.


Tack

^
Tack

Jag håller på med kapitel 2 nu

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

8 jul, 2012 11:36

Borttagen

Avatar


Toppen! :3
En grej bara, du måste inte sätta punkt så ofta. Du kan använda kommatecken lite här och var istället, jag läser så hackigt när det är punkt hela tiden haha. XD
MEN SOM SAGT, TOPPEN! :3

8 jul, 2012 12:00

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Kapitel 2

“Hej då Liisen”, säger jag och Emilia som vanligt innan Liisen till sitt bord. Sen går vi till Slytherin bordet. Jag sätter mig längst ut mot gången som man måste gå för att komma till dörren. Draco sätter sig framför mig. Jag ler snett mot honom. Han har på sig sin kedja som han har fått från mig och sin t-skirt.
“Hej Draco. Hur många vet att vi är kusiner?” frågar jag tyst.
“Tio stycken”, svarar Draco tyst.
“Få dem att berätta. Om de inte gör det slår jag dem”, viskar jag.
“Jag ska”, viskar Draco.
“Tack. Bra”, säger jag tyst och ler. Sen tar jag lite tofu och pommes. Jag älskar tofu och corn. Jag är vegitarian. “Är det gott Emilia?”
“Ja, det är gott men jag tror att det är bättre om man är vegitarian för naturen och miljön”, svarar hon.
“Okej. Men jag har varit vegitarian så länge jag kan minnas”, säger jag och ler mot både Emilia och Draco. All mat försvinner och i stället kommer det fram dessert. Jag tar en bit kladkaka.
“Nu är det sov tid”, dundrar Dumbledore´s röst.
“Förstaårs elever hitåt”, ropar jag och ler. Sen upprepar jag vad jag sa. Emilia hjälper mig att komma rätt och se till så att alla är där. Draco är också prefekt. Vi går längst fram och leder slytherin förstaår eleverna rätt. Vi går ner i källaren.
“Ormars tungor”, säger jag och vi kommer in till uppehållsrummet. “Draco, led killarna till deras sovsal. Emilia led tjejerna till deras sovsal.”
Jag sätter mig i en fotölj framför brasan.
“Alina”, säger jag och min husalf dyker upp med ett plopp. “Hämta mitt skissblock och mina skisspennor.”
“Ja”, säger hon och går och hämtar sakerna. Sen ger hon mig dem och försvinner ner till husalferna i köket för hon arbetar där när jag är här. Jag börjar skissa på en bild av Draco. Jag ler stort. Jag märker inte hur fort tiden går och kl hinner bli elva innan jag märker det, så jag går upp och läger mig i sovsalen för tjej i årskurs sex.

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

8 jul, 2012 15:27

Goizan
Elev

Avatar


Bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Foi47.tinypic.com%2Fpvwy8.jpg [img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)

8 jul, 2012 15:31

Borttagen

Avatar


goodie ♥ mera!

8 jul, 2012 15:59

Borttagen

Avatar


Toppen! 8D

8 jul, 2012 17:24

Borttagen

Avatar


Jättebra!

8 jul, 2012 18:08

1 2 3 ... 6 7 8

Forum > Fanfiction > Min animagus form

Du får inte svara på den här tråden.