"You have your mother's eyes" ((OBS! Om du inte läst/sett Dödsrelikerna, titta inte!))
Forum > Harry Potter > "You have your mother's eyes" ((OBS! Om du inte läst/sett Dödsrelikerna, titta inte!))
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ladusvalan
Elev |
Visserligen var Snape en komlicerad människa som det var svårt att tycka om när man inte kände honom, och som det var svårt att komma särskilt nära. Men i sista boken förstår man verkligen varför han gjort som han gjort, och att det för det mesta varit för den goda sakens skull.
Jag tyckte också att det var jättesorgligt när han dog! 7 jul, 2012 17:01 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av accioron: Skrivet av LolFeelings: Jag känner mig okänslig här. HUR KAN MAN GRÅTA PÅ GRUND AV DET? Nah, man visar ju känslor olika. People are different! Ja, själv tycker jag att det är rörande eftersom att Snape för första gången ser Lily i Harry. För första gången ser han inte bara den han hatade, utan den han älskade mest av allt. Och det får mig att börja gråta faktiskt. Men jag är gråter till öräldrarfällan också! X) =) - just like themarauder 7 jul, 2012 17:03 |
|
Mr. Fågel
Elev |
Ja, själv tycker jag att det är rörande eftersom att Snape för första gången ser Lily i Harry. För första gången ser han inte bara den han hatade, utan den han älskade mest av allt. Och det får mig att börja gråta faktiskt. Men jag är gråter till öräldrarfällan också! X) Snape är så svår att förstå sig på! Ena sekunden vill man att han ska försvinna, och plötsligt storgråter man och tänker -dö inte, dö inte!! FÖRVIRRANDE. KLokhet ocH Vet UTTi öVERmÅT äR deNN FINasSte GÅVann MänniSkanN fÅt. 7 jul, 2012 17:35 |
|
Goizan
Elev |
Det var väldigt sorgligt. Men de kändes sorgligare (iaf i filmerna) när Dobby dog...
[img]http://tinypic.com/view.php?pic=1180igh&s=6[/img)
7 jul, 2012 18:12 |
|
Mr. Fågel
Elev |
Skrivet av Goizan: Det var väldigt sorgligt. Men de kändes sorgligare (iaf i filmerna) när Dobby dog... "It´s good to be witth friends" BUHUU. SÅÅÅ sorgligt KLokhet ocH Vet UTTi öVERmÅT äR deNN FINasSte GÅVann MänniSkanN fÅt. 7 jul, 2012 18:34 |
|
Annispop
Elev |
jag håller med, det är jättesorgligt och i minnet när han sitter och kramar Lily när hon är död... Buhuhuhuhu
7 jul, 2012 18:37 |
|
Borttagen
|
Jag håller med!
7 jul, 2012 18:42 |
|
MystiqueRed
Elev |
Tycker det är lite ironiskt med allt tjat om ögonen, även i filmen - då de valde en liten tjej med bruna ögon i sista filmen ^^
7 jul, 2012 19:19 |
|
Stoneslow
Elev |
Jag föredrar boken för den är ärligare. Ja, filmen är mer sentimentalt inställd och Snape framstår som något godare än vad han faktiskt var. Men boken visar upp en mer realistisk sida av honom. Så det kanske inte blir lika sorgligt, men det blir mer intressant eller va man ska säga.
Dessutom får man tänka lite själv. För i boken ber ju Snape Harry att se honom i ögonen. Men han säger aldrig den där meningen om att Harry har sin mors ögon. Så allt sjunker inte in förrän efter kapitlet Prinsens Berättelser. Det blir en större chock i boken och jag älskar chocker
TONKS!
7 jul, 2012 19:25 |
|
Hermione :D
Elev |
Skrivet av MissLollo: gråter verkligen vid alla hans minnen Jag håller med ♥ Varför dog han :'(
22 sep, 2012 22:50 |
Forum > Harry Potter > "You have your mother's eyes" ((OBS! Om du inte läst/sett Dödsrelikerna, titta inte!))
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen