Vilket minne tänker du på?
Forum > Harry Potter > Vilket minne tänker du på?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
adwantic
Elev |
J.K Rowling har själv sagt att man ofta tänker på någon man älskar när man frammanar sin patronus för att det är där den starkaste lyckan ligger. Detta betyder även att ens patronus tar formen av den bilden man har av den man gillar. Själv är jag en flicka på 18 år som aldrig har varit kär eller gillat någon högre än min familj så jag skulle antagligen tänka på min familj och om jag skulle fokusera på en familjemedlem skulle det vara min underbara lillasyster och ett lyckligt minne av henne!
Om min patronus skulle efterlikna henne skulle det vara ett djur fullt av liv som är fritt och lever livet fullt ut. Ett djur som jag på många sätt tycker skulle passa hennes personlighet är en ekorre. Så min patronus skulle nog vara det i början. Men en sak man bör komma ihåg är att ens patronus kan ändra form efter åren. Om jag en dag möter den "rätta" eller om jag skaffar barn, kan det vara så att den lyckan jag känner när jag tänker på dessa är större och därför det kanske blir så att min patronus ändrar form, men till vad, det vet jag inte ännu Draco Dormiens Nunquam Titillandus 1 jul, 2012 13:57 |
|
amanda1104
Elev |
Jag har ingen aning
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 1 jul, 2012 14:12 |
|
Clara Darkin
Elev |
Jag skulle tänka på mina kompisar (låter litet, men det är stort och lyckligt och starkt, för jag är så lycklig med mina killkompisar, det känns som om jag älskar en kille, men det är inte så att jag vill kyssa honom utan han är min allra bästa vän!) eller på min kanin.
Min patronus skulle vara en kanin, annars en fågel. ![]()
1 jul, 2012 14:30 |
|
månbarnet
Elev |
Jag skulle nog tänka på när min dotter var nyfödd och jag låg i förlossningssängen, min man satt i stolen bredvid och höll henne i famnen och klappade hennes lilla näsa med sitt pekfinger ♥ ♥ ♥
jag tror att antingen skulle min patronus vara en häst, eftersom jag verkligen älskar hästar, eller en ekorre, eftersom min dotters namn påminner mig om ekorrar. Och dessutom är ekorrar sååå söta! 1 jul, 2012 14:43 |
|
Safrina
Elev |
Minnet är jag inte säker på vad det skulle vara. Jag skulle nog bara kunna tänka på min familj, det finns ingenting som betyder så mycket för mig som de.
Min patronus är en ocelot. Det är min känsla och inget test som säger åt mig att min patronus är en delfin kan ändra på det. Och så är oceloter nog ett av de finaste djur jag vet.
1 jul, 2012 14:50 |
|
Borttagen
|
Jag tror ... att jag inte skulle tänka på ett specifikt minne utan bara på min familj och mina vänner - de gör mig så lyckliga. Och jag tror att min Patronus skulle vara en häst, min häst närmare bestämt, då hon är både som en extra mamma och syster för mig, och på ett sätt symboliserar min familj.
1 jul, 2012 17:00 |
|
Borttagen
|
Jag tror jag skulle tänka på min familj
Enligt alla tester jag gjort har min patronus blivit kronhjort, då jag antar att det är min 1 jul, 2012 17:09 |
|
Jossan
Elev |
Jag skulle nog ha tänkt på tiden då min familj var hel, ett helt vanligt minne med bägge min brödrar, mamma och pappa samlade i samma rum. Det är kärlek!
Och min patronus skulle förmodligen vara en Varg
Spana gäna in min fanfiction: Spoiler:
Tryck här för att visa! 1 jul, 2012 23:25 |
|
Margaret
Elev |
Jag skulle tänka tillbaka på min studentdag, helt klart. När jag sprang ut och möttes av familj och vänner som kramade om mig och hängde saker runt min hals och jag samtidigt förstod att jag faktiskt slutat skolan, det är det lyckligaste minnet jag har.
![]()
1 jul, 2012 23:37 |
|
themarauder
Lärare |
Jag tror jag skulle tänka på HPböckerna löjligt nog. Det har varit min snuttefilt så länge. Tack vare Hp har jag upplevt mina bästa stunder.
=) - just like themarauder 2 jul, 2012 01:45 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen