Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Historien om hufflepuff

Forum > Fanfiction > Historien om hufflepuff

1 2
Användare Inlägg
GinnyForever
Elev

Avatar


Kommer det mer?

28 okt, 2012 23:37

Petra Hyrrot
Elev

Avatar


Jag älsar♥ det! Kommer det mer nån gång??

HUFFELPUFF POWER HÄR! :D

29 okt, 2012 08:55

Borttagen

Avatar


”Visst.” svarade Lily. Sen tog Lily fram en bok där det stod hur man skulle göra, nästan exakt. Sen ropade hon:
”WINGARDIUM LEVIOSA!” gåspennan lyfte. Sen hjälpte hon de andra.

Sen gick de till trolldomshistorian. Där hamnade nästan alla i direkt dvala. När Lektionen var slut sa Professor Binns:
”Glöm inte att skriva 4 fot och 7 tum om den legendariska Albus Dumbledore.”
”Va!” skrek Lily när de kom till Hufflepuffs sällskapsrum.
”4 fot och 7 tum! Skojar han med oss? Det är bara att sätta igång. Jag ska uggla mina föräldrar om det så kan de skaffa fakta åt mig.” Sen gick de till lunchen. Det var redan fullt med folk där. Då plötsligt:
”Jag vet, vi kan ju gå till Dumbledores gav och leta fakta. De åt klart och gick till Hufflepuffs sällskapsrum. Där hittade de professor Macmillian.
”Hrm hrm.” sa Hermes för att få uppmärksamhet.
”Ja.” Sa professor Macmillian.
”Jo, vi undrar om vi kan få gå till Dumbledores grav för en läxa vi fått?” sa Hermes
”Visst, ni får tillåtelse att använda den för er läxa.” sa professor Macmillian.
”Tackar, ni är så snäll professor Macmillian.” sa Hermes innan han gick efter de andra.
”Du var så bra!” fnissade de. Sen sprang de ner till den vita graven. De letade och letade information vid graven men hittade ingenting.
”APARECIUM” sa Lily.
”Vad var det?” frågade Hermes.
”En trollformel jag hittat i en bok när jag har pluggat inför skolan.” sa Lily.

Efter att hon hade sagt det kom det upp en massa information på gravens baksida. De skrev av det, fast använde ibland egna ord för det också. Sen gick de tillbaka till Hufflepuffs sällskapsrum. De skulle ändå inte ha lektion på 20 minuter. Lily gick till flickornas sovsal. Där tog hon sin tidning från ugglan och betalade den 5 knutingar. Sen kom en till uggla med ett brev.

Hej gumman. Det är mamma. Mår ni bra? Jag längta så mycket. Ni kommer väl hem över julen. Jag skrev till familjen Weasley och potter om vi skulle kunna fira jul med varandra. Skriv tillbaka så fort du kan. /Hannah

Lily hämtade ett pergament och bläck och krafsade ner:

Det blir jättebra. Jag längtar till julen med dem. Vi kommer hem till Julen. Vi mår bra/ Lily

Sen satte hon det på ugglan och lät den flyga iväg. Lugnt och skönt igen. Nu skulle hon till lektionen i örtlära.
”Efter örtläran ska jag gå till uggletornet.” sa Lily och började gå snabbare. De hade örtläran tillsammans med gryffindoreleverna och det var första gången hon såg Albus Potter.

Det var ju hennes pappa som skulle ha lektionen nu, vilket hon hade lite problem med. Hon hade ju haft problem med att behöva säga professorn istället för pappa. Hon undrade om Neville visste om Hannahs brev. Hon kunde ju berätta om det efter lektionen i alla fall. Lily ställde sig på en bra plats brevid Angelina och Hermes och började vänta på att lektionen skulle starta. Då kände hon en hade på hennes axel. Det var en skön hand. Men vem kunde det vara? Lily vände sig om.


Så. Nu kommer det efterlängtade kapitlet.

29 okt, 2012 09:50

Detta inlägg ändrades senast 2012-10-29 kl. 19:05
Antal ändringar: 3

GinnyForever
Elev

Avatar


Bra!
Det fanns dock några fel gällande meningsuppbyggnaden.
T.ex:
Lily började vända sig om.
Borde ha varit:
Lilly vände sig om.

Annars var det bra!

29 okt, 2012 17:06

Borttagen

Avatar


Super duper bra!

29 okt, 2012 17:29

Borttagen

Avatar


Tack! Hmm... Kanske att Ginny Weasley99 skulle vilja läsa denna ff?

6 nov, 2012 18:56

Borttagen

Avatar


ja det vill jag har bara hunnit läsa första kapitlet men det var jättebra

6 nov, 2012 19:43

1 2

Forum > Fanfiction > Historien om hufflepuff

Du får inte svara på den här tråden.