Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

[LÅST] Bu för reklam!! Rädda storfilmerna!!

Forum > Off Topic > Bu för reklam!! Rädda storfilmerna!!

1 2
Användare Inlägg
Zarzanoi
Elev

Avatar


Skrivet av als:
Ja, visst blir det en annan känsla, jag menade mest ägandemässigt. Bara det faktum att man inte kan spola i eller pausa i filmen spelar ju ganska stor roll för upplevelsen, i synnerhet om man är så disträ som jag, som brukar pausa hela tiden och göra andra saker, med följden att det tar mig en hel dag att se en tvåtimmarsfilm.


oj! då har du och jag motsatta problem jag brukar nära på helgonförklara de flesta filmer jag tycker om, vilket betyder att jag knappt kan se dem med någon annan med risk för att de förstörs lite i ögonen på mig(iofs har jag ganska besvärliga vänner att se filmer med. De brukar antingen fråga om vad som ska hända genom hela filmen, eller kritisera varenda detalj, eller springa iväg och göra annat. Merparten av dem somnar...) Sedan måste jag se och höra varenda sekund av filmen, kan aldrig gå någonstans eller avbryta mitt i(möjligen en gång). Somnar jag förbannar jag mig själv och blir tvungen att se om den från början nästa gång för att komma in i känslan. Jag vet. Jag är en märklig och lite knäpp filur.

men musik,böcker och filmer(inklusive animerade) har alltid fascinerat mig mest av allt(jag är nog den enda person jag känner till som sitter klistrad vid extramaterialet^^)

Zarzanoi

2 jan, 2010 14:42

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Följde ett flertal serier för några år sedan men la av med tvn helt när gymnasiet drog i gång. Varför har jag inte riktigt förstått... förrän nu. Ombord på TransPaper har jag sett äckligt mycket tv, och ännu mer reklam.

Okej när den är tre minuter. Men när trean har reklam var tionde minut, när fyran har reklam i sju minuter och femman... aaaah, blir bara såg sjukt uttråkad, rastlös och trött vid tvn. Reklamen gör mig galen! D: Dessutom är det INTE OKEJ att skita i eftertexterna vid långfilmer. Vet att det gick någon bra film för ett tag sen och längtade till eftertexten för att få reda på lite saker.. och så kom den inte. D: D: D: SJUKT BESVIKEN!

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

3 jan, 2010 18:58

als
Elev

Avatar


Jag äger faktiskt inte ens en TV. Eller en dator med en optisk enhet (som kan spela köpes-DVD:er, den klarar av brända DVD:er, men den är extern och ligger vanligen i ett skåp). Och, måste jag säga, det är något jag är ganska nöjd med. Det känns som att många ägnar väldigt mycket tid åt att titta på TV-serier (som jag vill minnas att Paul Graham, en av mina förebilder, kallade för "visual crack" när de kunde göra något bättre av sin tid. Hur som helst så är reklam på en dator så mycket bättre, för om man kan trolla lite (och det kan jag) så kan man pilla bort den.

5 jan, 2010 00:26

MattiasD
Elev

Avatar


Jag hatar också detta det är därför jag laddar ner mina få filmer jag vill se.

När voddler blir större kommer 70% av all film finnas där och då kommer det nästan inte gå någon serie eller film på tv för att man kan streama den från datorn istället.


Sen finns det kanal + också men det kostar pengar att ha. Men då är det ingen reklam i filmerna vilket är fantastiskt bra! Inte ens på kanal + sport är det reklam mellan perioderna/halvlekarna.

10 jan, 2010 21:41

Orm viskaren
Elev

Avatar


Jag hatar reklam!

Ni-vet-vem :)

19 nov, 2011 07:57

Borttagen

Avatar


^ Snälla, ta inte upp gamla trådar!

19 nov, 2011 08:20

1 2

Forum > Off Topic > Bu för reklam!! Rädda storfilmerna!!

Du får inte svara på den här tråden.