Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hemligheten som avslöjades [SV]

Forum > Fanfiction > Hemligheten som avslöjades [SV]

1 2 3 ... 8 9 10
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


BRA

22 jun, 2012 20:46

Borttagen

Avatar


GASH! Vad bra!
Min del kan inte komma förrän nästa vecka, mina kusiner kmr o jag träffar dem typ 4/3 ggr per år.

22 jun, 2012 22:33

svamp
Elev

Avatar


Bra!

"När vi säger vi vill går framåt Frågar dom höger eller vänster Jag ser på dom som om jag inte fattat skämtet" - Kapten Röd

22 jun, 2012 22:38

Borttagen

Avatar


Suuuuuuuuper duper bra!!!!!!
Ny läsare!!!!

2 jul, 2012 21:08

Borttagen

Avatar


Klart!

Här kommer det!!!

Kapitel 3 (Linn)

Alicia och Linn satte sig i en vagn, en av de första, och den sattes i rullning.
När de var framme såg de att porten stod öppen och att det lyste i varenda fönster på Hogwarts.
De sprang in, och satte sig vid sitt bord. Där kom eleverna in, allteftersom.
Efter att alla satt sig kom förstaåringarna in.
McGonagall ropade upp dem, och en efter en gick dem och satte sig vid sina bord. Linn applåderade med de andra i Slytherin när elever kom till deras bord, och när sorteringen var klar hade de fått sju nya Slytherinare.
”Hugg in!”, ropade rektorn, och alla kastade sig över maten.
Linn tog allt från kyckling och pommes till pannkakor med sylt.
När de hade ätit varmrätten kom efterrätten in.
Linn tog en kladdkaka med grädde och en stor chokladboll.
”Dags att gå och lägga sig”, sa rektorn och log. Linn fnös, i Slytherin hade de alltid fest efter första middagen. Hon såg att vissa andra kastade sura blickar eller fnysningar mot det femte bordet. Men Linn, som var prefekt, ställde sig upp och såg ut över bordet.
”Alla förstaårselever i Slytherin, kom med mig!” ropade hon utmed bordet.
De började gå till uppehållsrummet, och när de var där sa Linn lösenordet.
”Tom Dolder”, och alla strömmade in.
”Det här är vårat uppehållsrum, och det är här vi är på våran lediga tid. Till höger ligger pojkarnas sovsal, och till vänster flickornas”, sa Linn och gestikulerade med armarna åt vilket håll sovsalarna var.
När festen började kom Alicia och Susan, en annan i Slytherin som var Linns andra bästa kompis, bärande på honungsöl, godis och en massa annat. Festen höll på till klockan tolv på natten, då våran elevhemsföreståndare Izzy Lestrange kom och sa till oss. Izzy var Bellatrix dotter, som Bellatrix hållit hemlig i alla år.

När de gått upp till sina sovsalar bytte Linn om, borstade tänderna och la sig i sin säng.
Hon somnade nästan direkt.

*Nästa dag*

Linn vaknade av att Alicia sjöng högt i duschen.
Hon greps av en lust att fnissa, men hon höll sig tyst.

”Licia? Ska vi gå till Stora Salen nu?” undrade Linn när hon hade klätt på sig.
”Kommer!”
Efter att Alicia hade kommit ut gick de ner till Stora Salen.
Linn tog en tallrik yoghurt med flingor, och sedan kom Izzy nerför bordet.
Hon gav alla sitt schema, och Alicia, Linn och Susan konstaterade glatt att de hade samma lektion, trolldryckskonst. De gick ner till fängelsehålorna och deras uppehållsrum, där de borstade tänderna. Sedan gick de mot lektionssalen.
Oturligt nog såg de att Lova och hennes gäng skulle ha samma lektion som dem.
Linn tänkte på hur de hade skrattat åt Sigrid, men det var ändå rätt åt henne.
De tre vännerna svepte förbi Lova, Sigrid, Sara och Molly.
”Hejdå, missfoster”, sa alla tre samtidigt, och de brast ut i gapskratt.
Sigrid såg sårad ut, men de andra hade något mordiskt i blicken, när de såg Linn och hennes vänner gå mot klassrummet.
-----------------------------------------------------------
Gillar min elaka karaktär xD
Var det bra? ♥

4 jul, 2012 17:43

lumos1
Elev

Avatar


Bra! Min kommer snart, men inte nu

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

19 jul, 2012 12:35

Borttagen

Avatar


Skrivet av lumos1:
Bra! Min kommer snart, men inte nu
OK ;D

Haha, känner mig lite dissad xD

19 jul, 2012 15:14

lumos1
Elev

Avatar


Okej, här kommer min

Kapitel 4 (Lova)

"Åh vad jag hatar Linn och hennes gäng!", sa Molly.
"Verkligen! Men kom nu så vi inte kommer försent.", sa Lova.
De han precis sätta sig ner och ta fram sina saker innan Izzy, deras trollkonst lärare kom in i rummet och började prata.
"I år er det är ert sjätte år. Då Vill jag se att ni har lärt er något. Så idag får ni göra en valfri trolldryck i boken framför er. Ni kan börja."
Lova slog upp boken och bläddrade lite. Tillslut fann hon en som hon ville göra. Den såg rätt så komplicerad ut, men hon bestämde sig för att försöka. Hon såg att Sigrid hade börjat direkt. Hon såg bestämde ut och koncentrerade sig bara på drycken. Molly fumlade lite bland ingredienserna och Sara Såg ut att ha roligt. Lova hämtade ingredienserna och värmde upp kiteln. Hon skulle göra en dryck som man började skratta av.
"Två snäckskal... fyra karlor... fem ko..."
" miss Morrisons! Sluta mummla. Du stör de andra! Fem poängs avdrag från hufflepuff."
"Va? Men jag har hört Alicia mumla jätte ofta!"
"Man anklagar inte andra."
"Jag anklagar inte Alicia, det är sant!"
"Kom till mitt kontor i kväll klockan 6 miss Morrisons."
Det hördes tysta skratt från slytherinarna.
"Fortsätt nu med era trolldrycker.",sa Izzy.
Efter Lektionen så kom Linn och hennes kompisar fram till Lova, Sara, Sigrid och Molly.
"snyggt att behöva gå till Izzy första lektionen.", sa Linn.
"Det är inte mitt fel att hon är mentor för Slytherin!", sa Lova.
"Kom nu går vi och äter.", sa Linn till Alicia och Susan som om hon inte hört Lova.
Alicia, Susan och Linn började gå.
"Hej då Miss foster.", ropade De bakåt till Sigrid.
Då blev Molly arg.
"Miss foster kan ni vara själva!", skrek hon argt till dem.
de stannade och vände sig om.Linn drog fram sin trollstav och Molly gjorde samma sak.
"Mig kallar du inte miss foster.",Viskade Linn.
Sedan satte kampen igång. Båda två ropade massa trollformler.Och båda var väldigt duktiga.Plötsligt såg Lova att Alicia höll på att i smyg ta fram sin trollstav. Men Lova han inte varna Molly.Hon flög Bakåt och for hårt in i väggen. Linn stoppade tillbaka sin trollstav samtidigt som Lova, Sigrid och Sara sprang fram till Molly.
"Vi måste ta henne till sjukhus flygeln!", sa Sara.
De hjälpte till att bära henne. Hon hon skulle ligga där över natten, kanske längre.

När klockan var kvart över sju kom Lova upp till uppehålls rummet.Där pratade man om vad som hade hänt Molly. det blev tyst när Lova kom in. Hon gick upp till sovsalarna, där hon fann Sara och Sigrid sitta och prata.
"Hej Lova", sa Sara.
"Hej. Jag går och lägger mig nu. Jag vet att det är tidigt men jag är trött.", sa Lova.
Det sista hon tänkte innan hon somnade var att hon hoppades att Molly skulle vara bra snart.
------------------------------------------------------
Det var mitt
Bra?

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

19 jul, 2012 17:11

Detta inlägg ändrades senast 2012-07-23 kl. 15:22
Antal ändringar: 3

Borttagen

Avatar


Braa!

Det enda felet var Snape, han lever ju inte nu.
Om du kollar på mitt kapitel ser du att jag uppfann en ny ;D

19 jul, 2012 17:30

lumos1
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Braa!

Det enda felet var Snape, han lever ju inte nu.
Om du kollar på mitt kapitel ser du att jag uppfann en ny ;D


tack!
jag ändrade det där nu tänkte inte på det

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

19 jul, 2012 17:39

1 2 3 ... 8 9 10

Forum > Fanfiction > Hemligheten som avslöjades [SV]

Du får inte svara på den här tråden.