Elviras första år på hogwarts
Forum > Fanfiction > Elviras första år på hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lumos1
Elev |
5 jun, 2012 16:57 |
|
Ginny4ever
Elev |
nema problema
http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13790&page=1 <<min Fanfiction En Mugglare på Hogwarts "Just because it’s taken you three years to notice, Ron, doesn’t mean no one else has spotted I’m a girl!" - Hermione Granger Kolla gärna in min blogg 5 jun, 2012 16:58 |
|
lumos1
Elev |
5 jun, 2012 16:59 |
|
Ginny =)
Elev |
6 jun, 2012 11:08 |
|
JosefinFini
Elev |
6 jun, 2012 13:33 |
|
lumos1
Elev |
6 jun, 2012 13:48 |
|
Filifjonkan
Elev |
Awesome! bevakar!!!
evak forever. 7 jun, 2012 20:24 |
|
lumos1
Elev |
3 Hogwarts expressen
-Okej.Dåså!,sa Elviras mamma Elvira och hennes familj stod utanför ingången till perong 9 o 3/4. -Ska vi gå in då? -jag kan gå först,sa hennes pappa. -Ja, det blir bra.Sen kan Elvira gå och sen kommer jag och Tom efter. -Okej. Elvira såg på medan hennes pappa gick med raska steg mot väggen som var ingången.Hon slöt ögonen och väntade på kraschen, fast hon visste att det inte skulle bli någon. -Din tur Elvira, sa hennes mamma och då öppnade hon ögonen.långsamt gjorde hon det. Hon skulle precis börja springa när hon hörde en röst.Hon tvär stannade. -Hallå!,Det var en kvinna som ropade hon. Hom skyndande mot dem. -Vår dotter här ska till Hogwarts,det är hennes första år och vi vet inte hur vi ska ta os till perong 9 o 3/4.Eller vad det nu var det hette... -Det är lungt,sa Elviras mamma. -Ni bara bara går in i väggen där så kommer man dit,fortsatte hon och pekade. Elvira kollade på tjejen som tydligen skulle till Hogwarts.Hennes föräldrar blev osäkra och visste inte riktigt vad de skulle göra. -Elvira kan visa det är hennes första år med,sa Elviras mamma. Elvira började spring mot väggen och vips så var hon igenom.strax där efter såg hon tjejen och hennes föräldrar, och där efter Elviras mamma och Tom. -skynda dig på nu, tåget går snart, sa hennes mamma. Hon gick på tåget med sin packning och gick för att leta upp en tom kupe.Hon hittade en ganska snabbt. Precis när tåget började åka så öppnades kupe dörren och en tjej kom in.Det var samma tjej som från när de skulle till perongen. -kan jag sitta här?, sa hon. -visst,sa Elvira Tjejen gick och satte sig och sa sedan: -Jag heter Lova? vad heter du? -Elvira. Sen satt de tysta ett tag tills kupedörren flög upp. Både Elvira och Lova hoppade till.Det var en Tjej som kom in. -Kan jag sitta här?,frågade hon. Både Elvira och Lova nickade. Tjejen gick och satte sig och sa sedan: -Jag heter Saga,vad heter ni? -Lova,sa Lova. -Elvira,sa Elvira. Saga började prata om quiditsh ganska direkt.De var snart inne i en rätt så livlig diskution om det. Lova berättade att hon var mugglarfödd men hon hade hört talas om quiditsh.De klädde på sig klädnaderna när det var 15 minuter kvar och blev klara precis när tåget stannade.Elvira,Lova och Saga gick av.De skulle få åka båt över, Det visste hon.sedan gick allt som automatiskt för, hon stirrade på Hogwarts. Hon hörde Hagrids röst och de gick och satte sig i båtarna.Sedan var de framme. -Nu ska ni strax få gå in i stora salen,sa Hagrid. Elvira var väldigt pirrig. Det blev ganska långt den här gången. ;;
11 jun, 2012 15:30 |
|
Ginny =)
Elev |
11 jun, 2012 15:34 |
|
Borttagen
|
BRA!
11 jun, 2012 16:33 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen