Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Nellys dagbok

Forum > Fanfiction > Nellys dagbok

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
MatteSweet
Elev

Avatar


Kapitel 4

Jag vaknade nästa morgon och det var lördag. Inga lektioner idag. Jippi tänkte jag.
Jag klädde på mig och gick ner till sällskapsrummet. Där nere satt Seamus och jag satte mig brevid honom.
- Hej Seamus! sa jag
- Hej Nellan! sa Seamus
- Vad läser du?
- Mugglarboken, skit bra du borde läsa den. Handlar om mugglare
- Hehe, kanske det
- Ska vi gå ner och äta frukost i stora salen?
- Kan väll vänta på Jakob och Oliver med?
- Tjaaa.... Ja det kan vi väll.
En halvtimme senare kommer Jakob och Oliver ner urvakna.
- God morgon! sade jag
- God morgon Nelly! sa Jakob medan han gäspade
- Jaha, ska vi gå ner ooch äta nu då? sa Seamus
- Visst! sa jag och gick efter Seamus
Efter kom Oliver och sist Jakob som gick och halvsov medan dem gick.
Nere i stora salen var det inte många som var vakna. Efter frukosten gick jag, Jakob och Oliver ner till Hagrid och tog lite te. Sedan efter det var klockan 12 och då var det dags för lunch. Efter lunchen gick vi och pluggade resten av dagen. Hade prov på mndag så det var väll bara och plugga.

Skicka gärna en uggla ;)

2 jun, 2012 18:17

Majis
Elev

Avatar


Du skrev att de kom ner urvakna och sen så halvsover han? Hur hänger liksom det ihop?

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

2 jun, 2012 18:19

Lida
Elev

Avatar


2 jun, 2012 18:42

MatteSweet
Elev

Avatar


Kapitel 5

Nästa dag på söndags morgonen vaknade jag vid 9. Jag tänkte på vad jag, Jakob och Oliver skulle göra.
När klockan var 11 gick jag upp ur sängen och klädde på mig.
Sedan gick jag ner till sällskapsrummet till Jakob och Oliver som satt och pluggade.
- Det var en ny syn. sa jag till Jakob och Oliver
- Vaddå? svarade dem och såg ut som två frågetecken
- Ni sitter och pluggar.. Det gör ni typ aldrig när man kommer.
- Haha, ja vi hade inget att göra Nelly så vi tänkte plugga tills du kom upp. sa Jakob
- Haha, javisst ja det råkar inte vara så att vi har prov i morgon i örtlära haha!!
- hehe, jo!
- När vaknade ni då?
- Tjaa... Vi har typ vart uppe i två timmar.
- Jaha, vid 9 då alltså
- Ja...
- Jag vaknade då med men tänkte på vad vi skulle göra idag.
- Vet ej!
- Jag ska plugga men ni kan ju göra vad ni vill. sa Oliver
- Jakob?? ska du och jag gå ner till skogen? sa jag
- Visst det kan vi väll. sa Jakob medan han plockade undan alla böckerna och gick upp med dem upp till sovsalen.
- Säker på att du inte ska följa med Oliver??
- Ja, jag stannar här och pluggar. sa Oliver.
2 minuter senare kom Jakob och han och jag gick ner till skogen.

Skicka gärna en uggla ;)

5 jun, 2012 20:07

Majis
Elev

Avatar


Kommer det kanske bli romans där?

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

5 jun, 2012 20:10

Lida
Elev

Avatar


Skrivet av Majis:
Kommer det kanske bli romans där?


Ja, kanske det? det skulle vara roligt
jättebra kapitel

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

5 jun, 2012 22:30

MatteSweet
Elev

Avatar


( sorry blev lite fel i slutet i förra kapitlet )

Kapitel 6

Jakob och Jag var nere i skogen.
Det var inga där och det var lungt.
Jakob visade en stor sten som vi gick och satte oss på.
Stenen var typ 10 meter hög.
vi satt och pratade om lite allt möjligt.
Sedan kom han in om kärlek.
Han frågade mig vem jag gillade och lite sånt.
Jag svarade att jag inte gillar nån speciellet.
Fast jag ljög för att jag gillar Jakob.
Jag frågade varför han började prata om det.
Han sa att han gillar mig och frågade om han ville ha ett förhållande med mig.
Jag visste vad jag skulle svara då.
Det tog en stund att tänka igenom men sedan sade jag ja till det.

En timme senare kom vi tillbaka och vi sa inget till Oliver om vad som hade hänt.
Klockan var två och vi gick ner till stora salen för att äta.
Efter vi hade ätit gick vi och tog en kopp tee hos Hagrid och sedan när vi kom tillbaka till sällskapsrummet satt vi och pluggade.


Skicka gärna en uggla ;)

6 jun, 2012 20:04

Lida
Elev

Avatar


Jätte bra kapitel

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fencrypted-tbn3.gstatic.com%2Fimages%3Fq%3Dtbn%3AANd9GcTWjlLJasjBhJ5ZcJEgQwKjRRBcYj0JIPtPDVyOLLHrtj3pubP1dA Läs Järna min ff Mån barnet http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=35314&page=5#p2336622

6 jun, 2012 20:10

Majis
Elev

Avatar


Jag visste det att det skulle bli kärlek! Hihihihi....

Men bra att du använder stycken, men liksom, diu gör stycken efter varje mening... Känns överdrivet... Så menade vi liksom inte att du skulle göra det efter varje mening, men att du gör fler stycken så det är enklare att läsa och det är bra

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

8 jun, 2012 07:26

MatteSweet
Elev

Avatar


Kapitel 5

Hemligheten mellan mig och Jakob hade redan spritt sig över hela skolan nästan. Nästan alla elever visste att jag var tillsammans med Jakob.
Vi fick typ största utskällningen ytav Oliver bara för att vi inte hade talat om nått, men vi sa måste man berätta allting.

Idag när jag vaknade stog min uggla Ligni vid min säng och hade ett brev i munen. Jag tog brevet och öppnade det och läste, det var från Jakob:

Hej Nelly!

Lust att mötas nere vid stenen idag? Oliver följer med i så fall.
Jag hoppas du vill det. Har en överaskning till dig med.
Kom ner till stenen vid 11. Skicka LIgni tillbaka för svar.
Kram Jakob

Jag tittade på klockan och hon var 10....
Jag tog fram papper och penna och skrev:

Hej Jakob!

Jag kommer strax. Vaknade precis så kommer strax.
Kram Nelly

Sedan vek jag ihop det och gav det till Ligni och sedan flög hon ut med det ner mot skogen.
Jag steg ur sängen och letade reda på mina grå mjukisbyxor och ett vitt linne. Sedan gick jag ner och gick ut från sällskapsrummet.
Utanför sällskapsrummet stog Seamus och Molly och snackade.
- Hej Nellan! sa Seamus, vart är du på väg då?
- Hej! Jag ska ner till skogen. sa jag
- Men har vi inga lektioner idag?
- Nej, vi är lediga idag, minns du inte det??
- hehe, nej! Vad ska du göra nere i skogen?
- Träffa Jakob och Oliver.. .

Molly tittade argt på mig som hon var svartsjuk på mig men jag brydde mig inte. Jag sa Hejdå till Seamus och Molly och gick ner till skogen.
Sedan såg jag Jakob och OLiver som satt uppe på stenen och snackade. Jag klev upp och sade hej. Jag fick en stor kram av Jakob och en puss på kinden.

Skicka gärna en uggla ;)

11 jun, 2012 17:33

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Nellys dagbok

Du får inte svara på den här tråden.