Dator i Harry-Potter?
Forum > Harry Potter > Dator i Harry-Potter?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Snövinge
Elev |
Jag har sett en jätte rolig bild: What if wisard used computers?
Kolla den, och kolla gärna samma persons andra HP serier! (länkade i bildbeskrivningen nedanför bilden) We are all wizards. Even Ron. 9 jan, 2011 20:15 |
|
themarauder
Lärare |
9 jan, 2011 21:45 |
|
Ron
Elev |
hahhaha, nä datorer hade nog inte passat så bra
We're all wizards, even Ron. 9 jan, 2011 21:51 |
|
themarauder
Lärare |
ibland önskar jag att datorer inte fanns ;O eller att allting var så välutvecklat liksom.
=) - just like themarauder 9 jan, 2011 21:57 |
|
Lumos
Elev |
Varför skulle det inte finnas några datorer?
Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal. 11 jan, 2011 16:20 |
|
MissParkinsson
Elev |
haha Nice 8D
fast det skulle bli konstigt.. ... 11 jan, 2011 16:31 |
|
Oskan
Elev |
Skrivet av Snövinge: Jag har sett en jätte rolig bild: What if wisard used computers? Kolla den, och kolla gärna samma persons andra HP serier! (länkade i bildbeskrivningen nedanför bilden) Hahahaha! De var ju helt klockrena "May the force be equal to mass times acceleration" 11 jan, 2011 17:11 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Lumos: Varför skulle det inte finnas några datorer? Därför det gör oss så beroende. Man hade varit mer social på ett socialare sätt också. Och så är det mysigt att läsa böcker ist bla! hah =) - just like themarauder 12 jan, 2011 00:33 |
|
Kintsugi
Prefekt |
ååååååh vad illa med google på hogwarts hahahahaah XD
Men egentligen så vore det ju schysst med datorer där. Med magi istället för elektricitet kunde datorerna få fin energi i alla fall och det skulle inte bli lika stora bekymmer med pergamentrullar och "slut på bläck-situationer". Eh ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 12 jan, 2011 09:50 |
|
Lumos
Elev |
Vad roliga bilder. Jag tror att livet hade varit roligare på många sett om vi inte haft datorer.
Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal. 12 jan, 2011 10:43 |
Forum > Harry Potter > Dator i Harry-Potter?
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen