Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Dator i Harry-Potter?

Forum > Harry Potter > Dator i Harry-Potter?

1 2 3
Användare Inlägg
Snövinge
Elev

Avatar

+2


Jag har sett en jätte rolig bild: What if wisard used computers?
Kolla den, och kolla gärna samma persons andra HP serier! (länkade i bildbeskrivningen nedanför bilden)

We are all wizards. Even Ron.

9 jan, 2011 20:15

themarauder
Lärare

Avatar


hahah ! KLOCKRENT

=) - just like themarauder

9 jan, 2011 21:45

Ron
Elev

Avatar


hahhaha, nä datorer hade nog inte passat så bra

We're all wizards, even Ron.

9 jan, 2011 21:51

themarauder
Lärare

Avatar


ibland önskar jag att datorer inte fanns ;O eller att allting var så välutvecklat liksom.

=) - just like themarauder

9 jan, 2011 21:57

Lumos
Elev

Avatar


Varför skulle det inte finnas några datorer?

Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal.

11 jan, 2011 16:20

MissParkinsson
Elev

Avatar


haha Nice 8D
fast det skulle bli konstigt..

...

11 jan, 2011 16:31

Oskan
Elev

Avatar


Skrivet av Snövinge:
Jag har sett en jätte rolig bild: What if wisard used computers?
Kolla den, och kolla gärna samma persons andra HP serier! (länkade i bildbeskrivningen nedanför bilden)

Hahahaha! De var ju helt klockrena *gilla*

"May the force be equal to mass times acceleration"

11 jan, 2011 17:11

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Lumos:
Varför skulle det inte finnas några datorer?

Därför det gör oss så beroende. Man hade varit mer social på ett socialare sätt också. Och så är det mysigt att läsa böcker ist bla! hah

=) - just like themarauder

12 jan, 2011 00:33

Kintsugi
Prefekt

Avatar


ååååååh vad illa med google på hogwarts hahahahaah XD

Men egentligen så vore det ju schysst med datorer där. Med magi istället för elektricitet kunde datorerna få fin energi i alla fall och det skulle inte bli lika stora bekymmer med pergamentrullar och "slut på bläck-situationer". Eh På tal om det måste skolan hänga med i tiden och använda blyers och kanske bläckpenna. Eh.

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

12 jan, 2011 09:50

Lumos
Elev

Avatar


Vad roliga bilder. Jag tror att livet hade varit roligare på många sett om vi inte haft datorer.

Om man försöker vara någon annan kan man inte bli bättre än en kopia. Om man är sig själv kan man bli ett orginal.

12 jan, 2011 10:43

1 2 3

Forum > Harry Potter > Dator i Harry-Potter?

Du får inte svara på den här tråden.