Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Natarza Lestrange börjar på hogwarts

Forum > Fanfiction > Natarza Lestrange börjar på hogwarts

1 2 3 ... 54 55 56
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av onlyoliviaa:
Bra story ♥ Men tänk somsagt på kommatecken efter att någon pratat och att det är stor bokstav på namn och lite stavning. Du får också gärna ha med lite mer beskrivningar Men jättebra iallafall *bevakar*
Skrivet av Borttagen:
bra! mer!
Skrivet av Majis:
Bra, men lite slarvfel vid stavningen, men det gör ju alla! Men fortsätt! Men jag är fortfarande omtumlad över att du gör så att Bellatrix har en dotter när hon egentligen inte ha det... Det är coolt, menkänns lite skumt

Skrivet av LauraTree:
Bra


Tack så mycket♥



Här kommer nästa kapitel.

Kapitel 3
Natarza vaknar mitt i natten och kan inte somna, så hon sätter sig i fönstret och kollar ut.
Det är kolmörkt ute så hon ser inte så mycket, men det är bättre än att ligga i sängen och inte kunna sova, tänker hon.
- Vad gör du uppe?, säger nån bakom Natarzas rygg.
Natarza vänder sig om och där står en rödhårig tjej med en grön morgonrock.
- Vad gör du själv uppe?, Frågar Natarza.
- Kan inte sova, säger hon och går till sin säng, som står mitt emot Natarzas.
- Lika bra, du läggger dig också, säger tjejen.
- Ja, jag ska, säger Natarza irriterat.
Natarza går bort från fönstret, och tillbaka till sin säng.
Hon kryper ner under täcket, hon somnar efter en stund.
- Natarza, vakna!, ropar Nicole.
- Eh..Va?, mumlar Natarza sömnigt.
- Det är frukost nu, säger Nicole.
- Jaha, jag kommer, säger Natarza.
Natarza kliver fort ur sängen och klär av sig sitt nattlinne. Sen så klär hon på sig sin skolklädnad, hon kammar också håret. Sen går hon ner till frukosten tillsamans med Nicole.
- Hoppas vi har trolldrycktkonst, idag, säger Nicole.
- Mm..Vad då?, frågar Natarza.
- Men alla vet ju Snape ger oss poäng, säger NIcole glatt.
- Ja, just det ja, säger Natarza.
Vad spelar det för roll, om vi får lite extra poäng, jag bryr mig inte, tänker Natarza.
Till slut så var dom framme vi stora salen, dom sätter sig vi två lediga platser. Natarza tar ett bröd och börjar bre smör på det. Sen tar hon en ostskiva på det.
Professor McGonagall delar ut scheman till alla, till slut så kommer hon fram till Natarza.
- Du har trollkonsthistoria fösta lektionen, säger Mcgongall till Natarza.
Natarza tar sitt schema och kollar på det, hon ser att hon har trolldryckonst efter lunch.
- Får jag se på ditt schema?, frågar Nicole.
- Mm..Visst, säger Natarza och ger schemat till Nicole.
Under tiden Nicole kollar på Natarzas schema, så kollar Natarza runt lite med blicken i stora salen.
Hennes blick stannar på ravenclaw bordet, där en svarthårig andra årselev sitter, Natarza tycker han är sjukt snygg så hon strrar som förstenat på honom.
- Hallå! Natarza, Säger Nicole högt.
- Eh..Va?, säger Natarza och hoppar till lite.
- Vi har likadan scheman, säger Nicole.
- Vad bra då, säger Natarza och kollar mot ravenclaw bordet.
Natarza fortsätter kolla på killen vid ravenclaw bordet.
Jag vill så gärna lära känna honom, men då finns det bara ett problem om Draco får reda på det. Då berättar han för mamma och då kommer jag int tillbaka hit mer, för jag får bra umgås med slytherinare, tänker Natarza.
- Vi måste gå till lektionen nu, säger Nicole.
- Kom så går vi då, säger Natarza.
Det tar ettt tag för dom att hitta men med hjälp av Draco gkom dom fram i tid i alla fall.
När dom kommer in i klassrummet så sätter sig Nicole och Natarza brevid varandra.
Professor Binns, läraren heter som även är ett spöke maller på om trollkosthistoria.
Natarza är redan less på ämnet efter bara 20 minuter.
Hur kan ett spöke får va lärare?, tänker hon.
Men efter en timmas tortyr enligt Natarza så är det äntligen rast.
- Jag måste gå och göra en sak, emn jag kommer snart, säger Nicole till Natarza.
- Javisst vi syns vid nästa lektion, säger Natarza.
- ja, det ör vi, ropar Nicole tillbaka.
Natarza går mot nästa lektion, lika bra att gå redan nu , täker hon.
När hon är hallvvägs up för en trappa så krockar hon med nån.
- Förlåt, mumlar den personen.
Natarza och den andra personen reser sig up.
et var pojken från ravenclaw bordet.
- Här, säger han och ger Natarza en bok hon tappade.
- Tack, mumlar Natarza.
- Jag heter Tommy, säger han.
- Jag heter Natarza, säger Natarza.
- Ok, men jag måste skynda vidare nu, säger Tommy.
- Okej, säger Natarza och börjar gå upp för trappan igen.
När hon har kommit up för trppan så ser hon att Draco står där.
Så han är sett allt, tänker Natarza.
- Varför pratade du med Tommy?, frågar Draco.
- vet inte, men vi är inte vänner och vi känner inte varandra, säger Natarza.
- Ja, det är bäst för dig att du fortsätter me det för han är ju en smutsskalle, säger Draco.
- Jag måste iväg på lektion nu, säger Natarza.
- Ja, självklart, säger Draco och går därifrån.
Natarza börjar gå mot sin lektion i förvandlings konst.
Så han är mugglarfödd, då blir det ju ännu värre om jag blir ihop med han, tänker Natarza på vägen till lektionen.


8 maj, 2012 16:16

Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 8 kl. 19:29
Antal ändringar: 1

Majis
Elev

Avatar


Jättebra kapitel!
Så hon vid 11 års ålder tänker redan på killar Haha, gulligt! Men jättebra som sagt

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

8 maj, 2012 18:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av Majis:
Jättebra kapitel!
Så hon vid 11 års ålder tänker redan på killar Haha, gulligt! Men jättebra som sagt


tack

om du vill kan du läsa min nya ff saknar dig♥

8 maj, 2012 18:52

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Jättebra kapitel!
Så hon vid 11 års ålder tänker redan på killar Haha, gulligt! Men jättebra som sagt


tack

om du vill kan du läsa min nya ff saknar dig♥

Jaha, okej Ska ta en lite titt

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

8 maj, 2012 18:53

Borttagen

Avatar


Skrivet av Majis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Jättebra kapitel!
Så hon vid 11 års ålder tänker redan på killar Haha, gulligt! Men jättebra som sagt


tack

om du vill kan du läsa min nya ff saknar dig♥

Jaha, okej Ska ta en lite titt


tack

8 maj, 2012 18:53

Majis
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Majis:
Jättebra kapitel!
Så hon vid 11 års ålder tänker redan på killar Haha, gulligt! Men jättebra som sagt


tack

om du vill kan du läsa min nya ff saknar dig♥

Jaha, okej Ska ta en lite titt


tack

Varse Har kommenterat där nu!

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

8 maj, 2012 18:58

onlyoliviaa
Elev

Avatar


Mycket bättre kapitel nu ♥ Ser fram emot fortsättningen ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F33e64c97ff7e46416d6ac36dc26b0f45%2Ftumblr_mgol3nKZoC1r064hio1_400.gif

8 maj, 2012 20:52

Borttagen

Avatar


Skrivet av onlyoliviaa:
Mycket bättre kapitel nu ♥ Ser fram emot fortsättningen ♥


Tack

Här kommer nästa kapitel

Kapitel 4
Natarza får springa till lektionen i förvandlingskonst, för att inte komma försent. När hon väl är framme och har stt sig bredvid Nicole,så har hon svårt att koncentrera sig på uppgiften dom har fått,att förvandla en tändsticka till en nål. För Natarza kan inte sluta tänka på Tommy.
- Natarza!, ropar McGonagall som har lektionen.
- Eh..Va?, säger Natarz.
- Har du inte lyssnat på vad jag sagt?, frågar McGonagall.
- Jo, det är väl självklart att jag har, säger Natarza.
- Jamen då så, då ska väl du kunna försöka förvandla tändstickan, säger McGongall.
- Givetvis,säger Natarza och tar fram sin trollstav och försöker, men ingenting händer.
- Nästan alla har lyckats nu, om du hade lyssnat hade kanske nått hänt i alla fall, fem poängs avdrag för slytherin, säger McGonagall.
Natarza säger inget, hon bryr sig inte om sitt slytherin vinner elevhems pokalen eller ej.
- Ni kan gå på lunch nu, säger McGonagall till alla elever.
Natarza går långsamt till lunchen tillsammans med Nicole.
- Natarza, jag vill gå ikapp Hannah, säger Nicole och pekar på en tjej med svart hår, från slytherin.
- Gör det du, säger Natarza, som bara tycker det är skönt för du kanske hon kan leta upp Tommy, och försöka prata med honom.
När Nicole är utom synhåll börjar Natarza leta efter Tommy på vägen till stora salen. I korridoren så ser Natarza Ginny Weasley, Natarza går fram till henne.
- Hej, säger Natarza försiktigt.
- Hej, säger Ginny glatt.
Dom står kvar där tysta några minuter.
- Eh..Jag måste gå och äta, säger Natarza och går därifrån. <när Natarza kommer fram till stora salen så ser hon Tommy sitta vid ravenclaw bordet. Hon ler ett försiktigt leende mott honom, han ler tillbaka och Natarza blir jätteglad över det. Hon skuttar nästan fram till slytherin bordet. Men hennes leende slocknar när hon ser Dracos arga min.
Hur kan han ha sett vem jag log åt, bara inte mamma får reda på det, tänker Natarza och börjar ta åt sig mat.







Blev lite kort men skriver nog mer senare idag.

9 maj, 2012 14:29

Majis
Elev

Avatar


Bra, såklart Haha, men vad Ginny blev glad över att en Slytherinare vid namn Lestrange i efternamn säger hej till henne xD MEn jättebra kapitel

Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M

9 maj, 2012 16:19

onlyoliviaa
Elev

Avatar


Bra

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F33e64c97ff7e46416d6ac36dc26b0f45%2Ftumblr_mgol3nKZoC1r064hio1_400.gif

9 maj, 2012 16:47

1 2 3 ... 54 55 56

Forum > Fanfiction > Natarza Lestrange börjar på hogwarts

Du får inte svara på den här tråden.