Utan föräldrar
Forum > Fanfiction > Utan föräldrar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ingis
Elev |
Jepp, here is it C;
-------------------------------------------- Kapitel 1 Jag satte mig tvärt upp i sängen. Klockan var tre på natten. Jag hade blivit väckt av en plötslig knall. Förvirrad tittade jag runt i det mörka rummet och lyssnade. ”Avada Kedavra!” Jag hoppde till och fick sedan en stöt i magen. Vem uttalade den dödliga förbannelsen i vårt hus? Så kom jag och tänka på det pappa hade sagt för tre år sedan, när jag var åtta: ’Om du hör den, den oförlåtliga och dödliga förbannelsen, här i vårt hus… Snälla, Jimmie, spring då. Om du hör det… Avada Kedavra… snälla, Jim, skynda dig, och glöm inte att ta med dig kläder, mat och annat som kan tänkas behövas för att överleva.’. Jag kastade ner täcket på golvet och rusade fram till garderoben. Jag slet av mig pyjamasen, kastade på mig en tunika, ett par byxor och min resmantel. Sedan tog jag fram min koffert och slängde ner en hög med kläder, min kudde, en filt, en fjäderpenna, en bläckflaska och en pergamentrulle i den. Precis när jag var på väg ner, beredd på att se det värsta, och med gråten som fick mig att nästan inte kunna andas, fast i halsen, hörde jag pappas röst. ”Hogsmeade, Jimmie, Hogsmeade!” ”Avada Kedavra!” Jag vågade inte röra en fena. Ytterdörren smällde igen. Jag förstod att mördaren var borta, och vågade andas ut. Men jag började gråta. Tårarna bara rann och rann ned för mina kinder, men jag är osäker över om jag gav i från mig något ljud. Fast egentligen minns jag faktiskt inte mycket av just den stunden, det bara bankade i mitt huvud och i mitt hjärta. Jag gjorde ett försök i att skaka ur mig rädslan, och panikslagen och med kofferten i händerna sprang jag ner för trappan och ner till köket. Min mamma var död. Min pappa var död. Och jag var helt ensam kvar. ![]() ![]()
3 maj, 2012 16:21 |
|
ChoChang
Elev |
Det är en dag imorgon också... 3 maj, 2012 16:25 |
|
HannaPanna
Elev |
3 maj, 2012 17:04 |
|
LauraTree
Elev |
Superbra!
3 maj, 2012 17:07 |
|
MissFniss
Elev |
3 maj, 2012 21:14 |
|
Borttagen
|
m
me mee meee meeee meeeee meeeeer meeeee meeee meee mee me m 3 maj, 2012 21:22 |
|
ChoChang
Elev |
Du skriver som en ängel! // Ängeln
Det är en dag imorgon också... 3 maj, 2012 21:25 |
|
Borttagen
|
mer
3 maj, 2012 21:26 |
|
Borttagen
|
bra!
4 maj, 2012 06:45 |
|
Borttagen
|
bäst ♥
mera! assså det är jätte spännande! 4 maj, 2012 11:36 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen