Clara Darkin - Livet som renblodig häxa
Forum > Fanfiction > Clara Darkin - Livet som renblodig häxa
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ms.Markus
Elev |
Bra skrivet! Du bytte tidsform vid något ställe, kan vara något att tänka på. Men annars är det jättebra
![]()
4 maj, 2012 10:03 |
|
Clara Darkin
Elev |
Kapitel 2 - Ugglepost
Repris: Jag hörde steg i trappan. Det måste vara pappa, tänkte jag. Hans steg lät tyngre och jag kunde höra hans andetag. Varför kom han? Jag satte mig hastigt upp i sängen. Vad ville pappa såhär tidigt? Jag såg handtaget tryckas ned - ja, han ville självklart mig någonting. Han gjorde det inte hastigt, men det syntes att han hade bråttom eller att han ville något viktigt. Dörren flög upp. Där stod pappa leende med ett brev i handen. "Ugglepost till min flicka", log han. Han hade ett sånt tilltalande leende, ett stolt, som om han hade fått höra att hans fru hade fött barn. Ugglepost? Jag fick ju nästan aldrig ugglepost. Jo, kanske ett vykort från mormor eller så, men nästan aldrig brev. Jag blev väldigt glad och log, som om det var min födelsedag. Jag tog emot brevet. Ms C. Darkin Första sovrummet, andra våningen Piccadilly Circus London Jag skulle just slita upp det, men jag hejdade mig. Pappa log bredare, för han visste vad jag hade fått syn på. Märket. Jag visste att märket på brevet, det där med det stora H:et på, var speciellt. Jag kände igen det, det kändes bekant. Jag tog ögonkontakt med pappa en halv sekund, sedan minns jag vad jag hade sett det. Jag har bläddrat i mammas och pappas fotoalbum många gånger. Det var därför jag kom på det. "Pappa, får jag titta i din och mammas fotoalbum?" Pappa bara log, men knyckte med huvudet mot dörren. Jag tog det som ett ja, och sprang ut från rummet och sprang till arbetsrummet, där de flesta böcker fanns. Jag själv kallade det ibland för skrivarrummet, där fanns det mycket pergament och minst tjugo extra bläckhorn. Fjäderpennor fanns det många av också, mamma samlade förut. Jag gick till bokhyllan och tog den läderinbundna boken och sprang tillbaka till mitt rum, satte mig i sängen igen, och slog upp sidan på en gång. På två bilder - två bilder, fanns brev, med märket. Det var bilder på glada och lyckliga små elvaåriga Emerson Darkin och Caitlin Granger - med sina Hogwartsbrev viftande i handen. ![]()
4 maj, 2012 10:44 |
|
-Patronus-
Elev |
4 maj, 2012 15:43 |
|
Emma Granger
Elev |
Jätte bra!
Trött tjej <333 4 maj, 2012 15:59 |
|
Hogwarts Stolthet
Elev |
Grym fanfic! Bevakar och väntar ivrigt på nästa!
Du behöver inte säga mer, Granger. Säg mig, vem av er ska dö i år? / Minerva McGonagall 4 maj, 2012 16:00 |
|
Clara Darkin
Elev |
Taack, Patronus! Skrivet av Emma Granger: Jätte bra! Tack kusse! :3 Blev nöjd. Skrivet av Hogwarts Stolthet: Grym fanfic! Bevakar och väntar ivrigt på nästa! Åh, gud vad roligt att du tycker det! ![]()
4 maj, 2012 16:04 |
|
Emma Granger
Elev |
Mera NUUUU!
Trött tjej <333 12 maj, 2012 13:56 |
|
Clara Darkin
Elev |
Kapitel 3 - Bekräftat Repris: På två bilder - två bilder, fanns brev, med märket. Det var bilder på glada och lyckliga små elvaåriga Emerson Darkin och Caitlin Granger - med sina Hogwartsbrev viftande i handen. Jag satt bara och stirrade på brevet, öppnade det inte ens, jag höll andan. Jag var överfull av lycka, men jag kunde inte få fram ett ord. Tillslut började jag storkna och pustade ut. "Pappa! Hämta kameran!" skrek jag. "Jag ska också ha en bild! Nuu!!" Jag stod upp i sängen. Skrek. Viftade med armarna. Pappa sprang fort iväg och kom tillbaka med kameran. Jag klev ner på golvet och räknade till tre trollformler för att lugna ner mig. Sedan satte jag på mig mitt största leende - jag skulle ha satt på mig det även om jag inte hade velat - och visade stolt brevet. Sedan rev jag otåligt upp det, och jag var redan beredd på vad som skulle stå. Käre Ms Darkin, Vi har nöjet att meddela er att ni har tilldelats en plats vid Hogwarts Skola För Häxkonster Och Trolldom. Härmed bifogas en lista på alla böcker och all utrustning som behövs. Terminen börjar den 1 september. Vi förväntar oss er uggla senast den 31 juli. Er tillgivna Elvira McGonagall Jag läste det knappt, jag kände bara lycka: att jag var helt säker på att jag var en häxa. "Pappa", frågade jag. "Vem är Elvira McGonagall?" "Ah", sa pappa och gick fram till mig. "Det är Minerva McGonagalls lillasyster som tar hennes plats." Jag strålade mot honom. "Kan vi åka snart?" frågade jag förhoppningsfullt. "Vart? Inte till Hogwarts, väl?" "Nej, till Diagongränden såklart!" "Hm, få se, den 1 september... Det är ju bara 31 juli, gumman..." "Men pappa, det är ju senast man ska skicka in ugglan!" utropade jag och såg förvånat på honom. Han slog sig för pannan. "Javisst... Vid Merlins skägg, vi måste verkligen sätta fart... Clara, kan du sätta på dig kläder medan jag hämtar Urban? Måste meddela att du kommer, serru." Jag log smått. Jag började klä på mig i största hast, medan pappa gick och gjorde i ordning Urban, vår familjeuggla. Jag klädde på mig jättesnabbt, och när jag var klar började jag skriva ett brev till min kusin, Emma. Hej Emma! Jag har nyss fått brevet. Är jättespänd! När jag frågade pappa om vi kunde åka till Diagongränden snart kom han på att det är den 31 juli, då man måste skicka en uggla. Jag hoppas att det är trevligt på Hoggy. Det är säkert jättemysigt i Ravenclaw, jag tror jag vill hamna där. Men jag är rädd, att sorteringshatten placerar mig i Slytherin eller Hufflepuff? Snälla Emma, jag vill verkligen inte hamna i Slytherin eller Hufflepuff. Men tänk om? Annars är det bra. Vill åka till Diagongränden så fort som möjligt, vi kanske kan ses där den 3 augusti? Hoppas allt är bra med dig! Clara Just då kom pappa upp med ett leende. "Bekräftat", sa han. Jag log tillbaka som ett artigt svar. Då kom mamma in i rummet. "Jag hörde nyheten", sa hon och log. "Grattis! Min lilla häxa, du ska börja på Hogwarts!" Hon kramade mig. "Tack mamma!" sa jag glatt. "Mamma, kan vi träffa Emma och dem i Diagongränden den 3 augusti?" frågade jag ivrigt. "Ja, varför inte?" sa hon och utbytte blickar med pappa. "Det tycker jag låter bra", sa pappa. "Mamma, kan jag låna din uggla då? Jag ska skicka till Emma", sa jag. "Mira? Hon sitter nog nere med Urban..." "Nej, jag bekräftade nyss att Clara kommer till Hoggy med Urban", påpekade pappa. "Fast hon sov, men hon är väl vaken nu." "Ja men då så." Mamma log mot mig. Jag kilade ner till det rummet, som nästan var tomt, där ugglorna var. Vi hade bara två. Familjeugglan Urban och mammas uggla Mira. Jag tog Mira (som var vaken nu) och band fast brevet. "Lämna det här till Emma nu", sa jag till henne och strök henne över fjädrarna. Mira hoade glatt, och så såg jag hur ugglan flög ut ur fönstret och försvann bort, bort, med brevet. ![]()
12 maj, 2012 14:27 |
|
Soda
Elev |
12 maj, 2012 16:10 |
|
Emma Granger
Elev |
Jätte bra KUSSSSSIN! ♥♥
Trött tjej <333 12 maj, 2012 16:39 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen