Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Från älskad till hatad

Forum > Fanfiction > Från älskad till hatad

1 2 3 ... 11 12 13
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Hermia:
Om ni orkar vänta skulle jag kiunna fortsätta denna själv men då kan det ta lite längre tid
Vi kan vänta!

2 jun, 2012 13:20

Borttagen

Avatar


Jag kan ta över hennes roll om det är okej :c

2 jun, 2012 13:41

Hermia
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag kan ta över hennes roll om det är okej :c

Ja, gärna

Once a MADling, always a MADling

2 jun, 2012 13:48

Borttagen

Avatar


Men kan du hjälpa mig för jag förstår inte riktigt vad som kommer hända nu?

2 jun, 2012 13:51

Hermia
Elev

Avatar


Här kommer nästa kap.

Kapitel 3: Två systrars vänskap
”Trollkarl! Jag säger då det!” sa Petunia. ”Och att du skulle vara en häxa, vilket struntprat.”
”Varför tror du att han sa så?” frågade jag.
”Han ville säkert bara ha uppmärksamhet och göra sig märkvärdig” svarade hon. Hon gick fram och slog armarna om mig där jag satt på hennes säng. Jag besvarade hennes kram. Vi satt så en stund innan Petunia släppte mig.
”Skulle du vilja följa med mig till skolans fotbollsplan imorgon?” frågade hon. Jag tittade förvånat på henne, Petunia brukade aldrig låta mig följa med när hon gick till fotbollsplanen.
”Jag följer gärna med” säger jag. Petunia ser lättad ut.
”Bra, jag vill inte att du ska sitta sysslolös och du borde inte gå till parken när den där Snape finns där.” Jag bara nickade.
Nästa dag
Jag och Tuni tog bussen till den kommunala skolans fotbollsplan, jag hade aldrig varit där, jag och Petunia gick på Pembroke primary och Pembroke secundary school, två flickskolor, internatsklor en bra bit bort, vi brukade få åka tåg dit. Den lokala skolan hade jag aldrig varit på. När bssen stannade tog Tuni min hand och ledde mig till fotbollsplanen.
”Vem är flickan Tuni?” ropade en flicka.
”Min syster, Cat” ropade Tuni till svar. Cat och de två flickorna som satt bredvid henne på bänken reste sig och gick fram til oss.
”Så du är Lily?” frågade en svarthårig flicka med bruna ögon. ”Jag heter Belinda.”
”Jag heter Catherine men kallas Cattis eller Cat” sade den blonda blåögda Cat.
”Jag är Veronica, kallas Vera” sade en brunett med gröna ögon.
”Varför är hon med dig?” frågade Belinda.
”För att nån idiot hänger i parken där vi brukar vara, Bel” svarade Tuni.
”Kan hon inte vara hemma då?” frågar Veronica.
”Vad spelar det för roll om hon är här eller hemma, hon stör ju inte och om Tuni vill att hon ska vara med så ska hon vara med” sade Cat.
”Och jag gör som jag vill med min syster och ja vill inte höra ett ont ord om henne” fräste Petunia och vi gick iväg.

Lite kort kanske men men

Once a MADling, always a MADling

2 jun, 2012 13:57

Borttagen

Avatar


JÄTTEBRA!
AWESOME!
BRA!

2 jun, 2012 14:05

Borttagen

Avatar


Jättebra

2 jun, 2012 14:53

Hermia
Elev

Avatar


Tack för alla kommentarer

(Och ni får gärna joina The Soda Games)

Once a MADling, always a MADling

10 jun, 2012 11:23

Borttagen

Avatar


Skrivet av Hermia:
Tack för alla kommentarer

(Och ni får gärna joina The Soda Games)
varsågod!

10 jun, 2012 14:27

Borttagen

Avatar


Jättebra!!
Synd att den andra författaren tog bort sig

10 jun, 2012 14:42

1 2 3 ... 11 12 13

Forum > Fanfiction > Från älskad till hatad

Du får inte svara på den här tråden.