Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Leandra Glacier och spelet om liv och död~ [THG-fanfic]

Forum > Fanfiction > Leandra Glacier och spelet om liv och död~ [THG-fanfic]

1 2 3 ... 8 9 10
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Awsome!

23 apr, 2012 17:08

Emma Longbottom
Elev

Avatar


Gud vad bra! )

"Charlie," he said. "You're losing it, too," said Ron. I'm Ron, remember?" No - Charlie - your brother Charlie. In Romania. Studying dragons.

23 apr, 2012 18:09

Victoire Weasly
Elev

Avatar


Jättebra! *bevakar*

~MY TUMBLR~

23 apr, 2012 18:18

Emma Longbottom
Elev

Avatar


Bra med fler läsare! Det förkänar verkligen den här ff!

"Charlie," he said. "You're losing it, too," said Ron. I'm Ron, remember?" No - Charlie - your brother Charlie. In Romania. Studying dragons.

23 apr, 2012 18:24

Nelly1513
Elev

Avatar


JIHA!!!!! Ägig ff

AlexZz and I are friends 4 ever <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpull.imgfave.netdna-cdn.com%2Fimage_cache%2F1254572211830353.jpeg

23 apr, 2012 19:28

Miss Black
Elev

Avatar


Sådär

Spoiler:
Tryck här för att visa!Nä! Jag bara skojade!! Den här ff:en är så bra att man dör!


Också här kommer lite överdrivet mycket smilisar
Spoiler:
Tryck här för att visa!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2Ftumblr_m658fb3p6C1qg3g8c.gif Min bokblogg

24 apr, 2012 14:55

Tegelsten
Elev

Avatar

+1


Ni är alldeles för snälla ÓWÒ

Kapitel 5.

De följande dagarna gick mest bara ut på att skriva på en massa papper.
Papper, papper, papper, papper.
Och en utsliten penna. Och hand.
Min mor är väldigt engangerad medan min pappa fortfarande är motvillig. Men han hjälper till, och det är det som räknas. Trots allt.
Däremot så hinner han inte hjälpa till så mycket, då det är en massa jobb kvar med årets hungerspel. Jag blir nästan lite äcklad över hans engagemang i ett spel där tjugofyra barn ska döda varandra, men det är ju trots allt en av anledningarna till att jag vill flytta härifrån. Alla är ju typ så där i Huvudstaden. Ibland undrar jag hur deras hjärnor fungerar. Fast i och för sig var jag också sådan förut, men ändå.
Men ändå.

Fast just nu så är alla pappren gömda. Anledning: Tetra.
Tetra är min kära barndomsvän; en flicka med guldlockar och ett charmigt leende. För tillfället så sitter hon på min säng, och jag mitt emot henne i en chockrosa fotölj; nästan det enda i mitt rum som inte är grönt.
"Leeeaaa, varför ska du flytta för? Det är ju jättelångt till stadsdel sju!"
Faktiskt, Tetra, så kommer jag att flytta ännu längre bort än så, men det kommer du inte få veta, förhoppningsvis.
"Jo du förstår, jag vill ju..."
Jag avbryter mig själv. Jag vill... Jag vill...?
"...vidga mina vyer!"
Där satt den!
Tror jag.
"Jo, jag vet. Men måste man verkligen göra det för att kunna bli en bra stylist? Jag menar, det vill jag ju också bli, men jag ska inte flytta... Jo, jag vet! Jag kan ju också flytta! Jag har alltid velat se stadsdel sju! Jag har hört om att de har ett jättegulligt cafe där! Snälla, Lea?"
Tetra är ganska jobbig.
Nervöst försöker jag komma på en vettig anledning till att hon verkligen inte ska få flytta till stadsdel sju.
"Men Tetra... Du förstår väl att du måste vara kvar här! Di- din lillebror ser ju upp till dig så mycket, han skulle bli jätteledsen om du flyttade och... och... Vad skulle dina föräldrar säga? Det- dessutom så vill jag ju ha kvar en bra vän här som jag kan gå till gamla favoritcaféer och minnas de gamla goda tiderna med..."
En suck far ut ut Tetra.
"Jag antar att du har rätt. Men jag får väl komma och hälsa på dig någon gång?"
Vilken tur att Tetra är så enkelspårig. Hennes lillbror ser ju inte ens upp till henne, och hennes föräldrar låter henne göra precis vad hon vill. Inte heller vill jag minnas några 'gamla goda tider'. De äcklar mig.
Hon är faktiskt väldigt konstig som bara accepterar den där anledningen.

"Självklart," ljuger jag, "det är väl klart att du får hälsa på."

Att klicka både här och där.

24 apr, 2012 18:08

Borttagen

Avatar


Super!

24 apr, 2012 18:21

Nelly1513
Elev

Avatar


Omg! Det är bäst!!^^

AlexZz and I are friends 4 ever <3 https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fpull.imgfave.netdna-cdn.com%2Fimage_cache%2F1254572211830353.jpeg

24 apr, 2012 18:44

Emma Longbottom
Elev

Avatar


Jättebra igen!

"Charlie," he said. "You're losing it, too," said Ron. I'm Ron, remember?" No - Charlie - your brother Charlie. In Romania. Studying dragons.

24 apr, 2012 19:59

1 2 3 ... 8 9 10

Forum > Fanfiction > Leandra Glacier och spelet om liv och död~ [THG-fanfic]

Du får inte svara på den här tråden.