En ''Mugglare'' Med Krafter
Forum > Fanfiction > En ''Mugglare'' Med Krafter
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
amanda1104
Elev |
Jättebra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 19 apr, 2012 08:01 |
|
Corriiz
Elev |
2. Det andra brevet
Jag tittade tomt på brevet. Var det här nått skämt eller? Jag tittade på ugglan som hade börjat nafsa på mitt suddegum. Jag visslade lite, inte så högt. "Du ugglan?" Sa jag utan att ha någon aning om vad jag höll på med. Ugglan flög över till mig och drog sitt lilla ugglehuvud på brevet. "Ajj!" Ugglan hade bitit mig, nu höll den på att dra ut något ur kuväret. En lapp. Var det ett brev till? Jag tog fram lappen och läste. Ms Moore. Jag antar att du redan läst välkomnings brevet. Men nåja, du är en väldigt speciell elev. Du är den första människan som börjar i Hogwarts. Du behöver inte använda en trollstav för att göra magi. Du kommer att få behandlas som en helt vanlig elev. Vi tar hand om allt sen. Mvh, Minerva McGonall biträdanderektor. Jag tittade på lappen. Det började dra i mungiporna. Jag log glatt mot ugglan. "Jaa! Jag vill! Jag vill lämna den där skit skolan och börjja där ja!!" Skrek jag. Jag hörde en dörr öppnas. Förmodligen var det Hans, min storebror. Jag lutade mitt huvud mot väggen och fnissade. "Sötnos?" Sa min pappa och log mot mig. "Jo.. Ehh.. Jag har tänkt lite och skulle vilja byta skola.." Började jag. "Byta skola? Men älskling du.." "Jag vill verkligen byta skola!" Avbröt jag. Min pappa lutade sig lite och nickade åt mig att fortsätta. "Joo.. Det är en speciell skola. Man betalar inget... Men man bor där. Man kommer hem på loven oc..." Jag tittade surt på min pappa som suckade. "Bor? Helgerna också? Nämen vad heter skolan då?" Sa min pappa och tittade nyfiket mot mig. "H-hogwarts" Sa jag hackigt. "Hogwarts.. Nej.. Inget jag känner till..." Sa min pappa. "Nej jag vet... Men snälla!?" Flämtade jag. "Jaa.. Varför inte..." Sa han."JAA!" Skrek jag glatt. "Tack jag älskar dig!" Min pappa hostade och jag tystnade. "Men.. Du måste gå på skolavslutningen" Jag stirrade på min pappa. "Vaa? Nej?? O-ok-kej...." Sa jag surt. ![]()
19 apr, 2012 15:38
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-20 kl. 06:34
|
|
amanda1104
Elev |
Jättebra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 19 apr, 2012 16:02 |
|
HannaPanna
Elev |
19 apr, 2012 17:30 |
|
Borttagen
|
super hon låter lite som mej så känn dej bevakad
19 apr, 2012 18:00
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-19 kl. 18:11
|
|
Nelly1513
Elev |
19 apr, 2012 18:09 |
|
Safrina
Elev |
Skrivet av Borttagen: super hon låter lite som mej så känn dej bevakad Haha, ja, känn dig förföljd :p
19 apr, 2012 20:45 |
|
Lemon
Elev |
Ny läsare! BRA!
Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika 19 apr, 2012 20:52 |
|
Borttagen
|
Bra! Men tänk på att det är Ms. "efternamn" och inte Mrs. För kallas man Mrs. så är man gift och jag tror inte att denna elvaåriga flicka är gift
19 apr, 2012 21:55 |
|
Victoire Weasly
Elev |
19 apr, 2012 22:09 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen