Varför så svårt? [sv]
Forum > Fanfiction > Varför så svårt? [sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lunah~
Elev |
KAPITEL 4 [Tanny]
Jag såg att lillsyrran gick iväg med Louise. Jag såg inte mina kompisar någonstans, de kanske hade gått utan mig. Jag gick långsamt upp mot Hogwarts, ensam. Bakom mig gick marodörerna, eller borde jag kalla de töntarna? De är väl coola och populära och så. Men egentligen finns det inget vett i någon av de. I alla fall inte på utsidan. - Kom, vi drar, hör jag en av de säga. Jag saktar ner för att lyssna på vad de sa. - Visst, men Tramptass, vart ska vi gå? Tänkte de skippa middagen i Stora Salen? undrade jag. Och skulle de skippa att se på förstaårs eleverna som valdes till deras elevhem? Skandallöst, tyckte jag. Både mot skolan och mot eleverna. - Vi går till Förbjudna skogen, jag menar, om du vågar! Alla de andra började skratta och jag såg hur de svängde av stigen och sprang iväg mor den Förbjudna skogen. Jag tyckte de var så barnliga och ville verkligen lära de en läxa, så jag tog ett djupt andetag, sedan sprng jag efter de.
8 maj, 2012 20:31
Detta inlägg ändrades senast 2012-05- 8 kl. 20:51
|
|
Borttagen
|
bra!!!!
8 maj, 2012 20:41 |
|
Soda
Elev |
8 maj, 2012 20:43 |
|
Erica
Elev |
Skrivet av Lunah~: KAPITEL 4 [Tanny] Jag såg att lillsyrran gick iväg med Louise. Jag såg inte mina kompisar någonstans, de kanske hade gått utan mig. Jag gick långsamt upp mot Hogwarts, ensam. Bakom mig gick marodörerna, eller borde jag kalla de töntarna? De är väl coola och populära och så. Men egentligen finns det inget vett i någon av de. I alla fall inte på utsidan. - Kom, vi drar, hör jag en av de säga. Jag saktar ner för att lyssna på vad de sa. - Visst, men Tramptass, vart ska vi gå? Tänkte de skippa middagen i Stora Salen? undrade jag. Och skulle de skippa att se på förstaårs eleverna som valdes till deras elevhem? Skandallöst, tyckte jag. Både mot skolan och mot eleverna. - Vi går till Förbjudna skogen, jag menar, om du vågar! Alla de andra började skratta och jag såg hur de svängde av stigen och sprang iväg mor den Förbjudna skogen. Jag tyckte de var så barnliga och ville verkligen lära de en läxa, så jag tog ett djupt andetag, sedan sprng jag efter de. När kommer det mer duh?
23 maj, 2013 19:54 |
Forum > Fanfiction > Varför så svårt? [sv]
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen