Lily Potter-Livet bakom bröderna.
Forum > Fanfiction > Lily Potter-Livet bakom bröderna.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Majis
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Majis: Med stycken, Menar du mindre kapitel eller liksom så här: Hejsan jag heter Lily och är 11 år. Jag ska snart börja på Hogwats Min familj består av: Mamma Ginny, Pappa Harry. bröderna James och Albus. Tja... Inte mindre kapitel! Men mer liknande det andra exemplet du sa. Men jag kan försöka ta ett exempel (Jag tar nått från några av dina kapitel Orginal: “Tjena”, sa hon till oss. Sedan fortsatte vi runt I butiken. Mamma och Pappa kom. Dem hade inte så mycket tid, Så mamma gick med James och köpte den ugglan som jag ville ha, James visste väl vilken det var. Albus och pappa gick och köpte böcker, kittel och handskar. Jag gick till Madam Malkins Kläder För Alla Tillfällen. Hon mätte mig och fixade hur fort som helst mina kläder. Jag fick dem och gick till Ollivander. Hans son hade tagit över nu, Men han hade hjälpt James och Albus med deras trollstavar. Jag tog ett djupt andertag, tryckte ner handtaget och gick in. Exempel med mer stycken: “Tjena”, sa hon till oss. Sedan fortsatte vi runt I butiken. Mamma och Pappa kom. Dem hade inte så mycket tid, Så mamma gick med James och köpte den ugglan som jag ville ha, James visste väl vilken det var. Albus och pappa gick och köpte böcker, kittel och handskar. Jag gick till Madam Malkins Kläder För Alla Tillfällen. Hon mätte mig och fixade hur fort som helst mina kläder. Jag fick dem och gick till Ollivander. Hans son hade tagit över nu, Men han hade hjälpt James och Albus med deras trollstavar. Jag tog ett djupt andertag, tryckte ner handtaget och gick in. Hajar du? Jag kan vara dålig på att förklara, men nåt sånt. Hajar du det jag menade med fler stycken? Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 18:17 |
|
Emma Granger
Elev |
Jepps fattar!
Kapitel 4-Min trollstav “Nämen en liten Ginny Weasley”, sa Ollivander och tittade på mig. Jag blev lite rädd när han började prata om mammas gamla efternamn, Hur kände han till henne. “Jag är Lily Potter”, sa jag blygt. “Åhh, Lily, Harry Potter och hmm vem är det?”, sa Ollivander fundersamt, Jag blev lite förvånad på hans beteende. “Ginny Potter, Hon hette Weasley innan”, sa jag och tittade på gamla Ollivander. “Jaa, Just det. Det är daför du är så lik henne.”, sa Ollivander, han tittade på mig. “Din trollarm?” “Höger”, sa jag utan tvekan. “Hmm”, mummlade Ollivander, Han gick till den smala korridoren med hyllor. Han tog fram en ask. “Tio och en halv tum rosenträ, Enhörningshår som kärna”, sa han, Jag tog trollstaven och skulle precis testa att svinga med den när Ollivander tog den ur min hand. “Nej, Nej, Nej” Jag tittade förvånade på honom. Just då hörde jag ett pling genom affären, Det var pappa och Albus. Ollivander kom tillbaka med en ny trollstav. ”Nio och en kvarts tum Idegram, Trestalhår som kärna.” Jag skulle just lyfta trollstaven när han tog den hur handen på mig. “Nu vet jag! Såklart” Han gick till korridoren och hämtade en ny ask. “11 tum ek, Vilie hår som kärna, böjlig” Jag kände en fantastik känsla I kroppen och en sval bris. Röda gnistror. Pappa log brett och Ollivander hoppade tills han var utmattad. “Hur mycket?”, sa jag tillslut. “7 gallenoer och 5 knutningar.”, svarade han mig. Jag lade fram mynten på disken. Jag såg mamma och James I frönstret. James hållde en uggla! Jag gick ut till dem och visade min trollstav. “Så fin Lily”, sa mamma med ett stort leende, James nickade samtycket. “Här Lily”, sa James och gav buren till mig. “Hon ska heta Willow”, sa jag bestämt. Efter det tog vi en glass I Den Läckande Kitteln och pratade med Tom, Sen åkte vi hem. När vi kom hem gjorde vi oss I ordning för att åka till Kråkboet. Mamma hjälpte mig med en fläta. Till Kråkboet åkte vi med flampulver. “Hej Fleur!”, sa jag när vi kom fram till Fleur som stog brevid Molly I köket. “Hej Lily, Vad fin du är”, sa hon och log. “Tack”, sa jag och tittade på mormor som hade tårar I ögonen. “Vad är det mormor?”, sa jag och kramade om henne. “Du är så lik min Ginny som ung”, sa hon och kramade om mig med. “Så jag är inte ung längre mamma?”, sa mamma som kommit. “Jodå gumman, du är alltid ung och vacker.”, sa mormor och flinade. Mamma flinade tillbaka. Mamma hade på sig en vit ganska tajt klänning så hennes röda hår lyste. Jag hade på mig en rös klänning. Vi skulle fira Roxanne och Freds födelsedag som är I helgen. Jag gick för att leta efter Hugo. Jag mötte Hermione. “Hej Lily, Letar efter nåt?”, sa hon med ett leende. “Ja, Hugo”, sa jag och kramade Hermione. “Han är I Rons gamla rum om du kommer ihåg vad det är”, sa Hermione och flinade. “Det är klart jag vet var det är”, sa jag. Jag sprang upp för trapporna. I Rons gamla rum hittade jag tillslut Hugo. “Hejsan Lily”, sa han och log. “Hej Hugo!”, sa jag och kramade honom. Jag kramade också Rose, Molly, Lucy, Fred och Roxanne. Vi lekte och stojade innan vi kände lukten av mat och körde tävling ner. Fred vann, Sen kom Hugo, Sen jag, Sen Roxanne, Sen Rose, Sen Molly, Sen Lucy, Sen kom Albus, Sen kom Rose och James kom sist. Vi satte oss vi matbordet och åt. Efter den fantastiska middagen satte jag mig brevid pappa som körde trollkarlsshak med Ron. Mormor tog fram några kort på mamma när hon och pappa gifte sig. Mamma var jätte lik mig. Pappa tittade på korten. “Vad vacker och du var där Ginny”, sa han. “Så jag är inte vacker och ung längre?”, sa mamma och tittade på pappa. “Jo föralltid”, sa pappa och kysste mamma. Pappa är ju ett år äldre än mamma. Efter som Ron var pappas bästis på Hoggy (han är det fortfarande) så är ju dem lika gamla. Fast Hermione är ett år äldre än pappa och Ron fast det tänker vi inte så mycket på. Det är Ginny som är yngst I Weasleys syskonskara. Av dem barn som Mormor och Morfar fick alltså. Mer? Blev det bra Majis? Trött tjej <333 13 apr, 2012 18:25
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-15 kl. 10:32
|
|
Majis
Elev |
Mer!
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 18:39 |
|
Borttagen
|
<JÄTTEBRRAAa ♥
13 apr, 2012 18:42 |
|
Emma Granger
Elev |
Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då?
Trött tjej <333 13 apr, 2012 18:51 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då? Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över.... Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 18:54 |
|
Emma Granger
Elev |
Va
Skrivet av Majis: Skrivet av Emma Granger: Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då? Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över.... Vad skulle du tatt om du var jag? Trött tjej <333 13 apr, 2012 18:55 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Emma Granger: Va Skrivet av Majis: Skrivet av Emma Granger: Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då? Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över.... Vad skulle du tatt om du var jag? Hihi, helblod! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 19:01 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Majis: Trekvartsblod! Skrivet av Emma Granger: Va Skrivet av Majis: Skrivet av Emma Granger: Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då? Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över.... Vad skulle du tatt om du var jag? Hihi, helblod! 13 apr, 2012 19:03 |
|
Majis
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Majis: Trekvartsblod! Skrivet av Emma Granger: Va Skrivet av Majis: Skrivet av Emma Granger: Okej, Har en fråga bara. Om man har en pappa som är halvblod och mamma som är helblod, Är man halvblod eller helblod då? Det är också nått jag undarat över! Haryy är ju halvblod fast hans båda föräldrar är magiska... Men jag har faktiskt ingen aning! Också nått jag undrar över.... Vad skulle du tatt om du var jag? Hihi, helblod! WOW!!!!!!!!!! COOOLT!!!!!!!!!!!!!! Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 13 apr, 2012 19:06 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen