Dödsätarna
Forum > Harry Potter > Dödsätarna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Alsun
Elev |
Som någon sagt tidigare tror jag inte att alla dösätare fick märkret inbränt, vilket ju såklart gör det svårare att se vilka som är dödsätare och inte.
31 mar, 2012 23:53 |
|
Nelly1513
Elev |
Men ni vet vad Sirius sa. Han sa att när Voldemort fortfarande var i makten och när de försökte spåra upp alla dödsätarna så var Barty Crouch väldigt hårdhänt. Till exempel lät han Sirius gå i Azkaban utan någon som helst förhöring eller ens kolla om han hade dödsätarmärket.
Och nu kom jag på en sak! Ministeriet hade ingen aning om att dödsätarmärket fanns. När Harry sa till Sirius i fyran (via brasan då) att Karkaroff och Snape pratade om någonting "på armen" hade Sirius ingen aning om vad det kunde vara. Så jag tror inte ministeriet heller vet det. AlexZz and I are friends 4 ever <3
1 apr, 2012 06:30 |
|
Luna Lawgode
Elev |
Jag tycker Belatrix Lastrenge är sjukt snyg och coll överhuvud taget men att hon är dödtsätare hatar jaag!!!
1 apr, 2012 09:14 |
|
doodah
Elev |
Skrivet av Angus: Jag har tänkt på en sak.. när man läser i böckerna så år man reda på att det var jättesvårt att sätta dit dödsätarna efter Woldemorts försvinnande, eftersom att många hade blivit utsatta för imperius-besvärjelsen. Spoiler: Tryck här för att visa! Men borde det inte bara vara att kolla på deras armar och se vem som har dödsätarmärket och inte? Bra point. Det är egentligen ganska knäppt att de inte kollar på armen. 1 apr, 2012 09:34 |
|
Angus
Elev |
Skrivet av Nelly1513: Men ni vet vad Sirius sa. Han sa att när Voldemort fortfarande var i makten och när de försökte spåra upp alla dödsätarna så var Barty Crouch väldigt hårdhänt. Till exempel lät han Sirius gå i Azkaban utan någon som helst förhöring eller ens kolla om han hade dödsätarmärket. Och nu kom jag på en sak! Ministeriet hade ingen aning om att dödsätarmärket fanns. När Harry sa till Sirius i fyran (via brasan då) att Karkaroff och Snape pratade om någonting "på armen" hade Sirius ingen aning om vad det kunde vara. Så jag tror inte ministeriet heller vet det. Jaa, det är ju sjukt orättvist! Hm... Du har nog rätt! Men man kan ju tycka att det är lite skumt att ministeriet inte visste en sådan sak! Eller tror du att de i fenixorden inte heller visste om det? ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
1 apr, 2012 09:50 |
|
Nelly1513
Elev |
Öh... Sirius var väl med i Fenixorden? Han visste inte det. Men senare visste de nog det
AlexZz and I are friends 4 ever <3
1 apr, 2012 11:00 |
|
Emmasmiley
Elev |
Skrivet av Angus: Skrivet av Emmasmiley: Jag trodde att det bara var voldemorts innersta cirkel som fick märket inbränt! Jaha, så kanske det är! Ja, för Fenrir Grårygg har inget! men de låter honom bära dödsätarklädnaden. "So roar, be fearless, and go chase those dreams" - Stana Katic 2 apr, 2012 18:16 |
|
Nelly1513
Elev |
2 apr, 2012 18:19 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Angus: Men var det inte så att märket syntes tydligare när Voldermort var i farten.Säger inte Igor till Snape Jag har tänkt på en sak.. när man läser i böckerna så år man reda på att det var jättesvårt att sätta dit dödsätarna efter Woldemorts försvinnande, eftersom att många hade blivit utsatta för imperius-besvärjelsen. Spoiler: Tryck här för att visa! Men borde det inte bara vara att kolla på deras armar och se vem som har dödsätarmärket och inte? 2 apr, 2012 19:26 |
|
Nelly1513
Elev |
2 apr, 2012 19:34 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen