Hermiones Dagbok [SV]
Forum > Fanfiction > Hermiones Dagbok [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Snälla skulle du kunna lägga ut ett kapitel?
16 mar, 2012 16:51 |
|
Alisha
Elev |
Skrivet av Dramione99: Åh, det här låter jättebra! ...Väntar aldrig för länge! ;D Som jag skrev så kommer det förmodligen ikväll. Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Men jag skrattar åt dig för att du är som alla andra. 16 mar, 2012 17:41 |
|
Borttagen
|
Bra!
16 mar, 2012 17:59 |
|
Alisha
Elev |
Kapitel 1 Känslor i överflöd
Hermione gick snabbare ut från lektionen än vanligt. Hon tittade ner i marken samtidigt som hon gick, vilket egentligen inte var smartaste eftersom hon stötte i flera på vägen. Hon brydde sig inte om det i alla fall. Hon gick till stora salen för lunch. Efter hon hade satt sig, lastat på mat på sin tallrik så kände hon att hon inte alls var hungrig. Hon tog gaffeln och mosade potatisarna. Hon gned ena pekfingret höger om sitt (högra) ögonbryn. "Hermione?" var det en röst som sa vänster om henne. Hermione hoppade till eftersom hon var fast i sina egna tankar. Det var Harry som hade stört henne. "Åh, hej Harry. Jag märkte dig inte..." sa Hermione och släppte gaffeln så att det klingade lätt från tallriken. "Hur mår du Hermione? Du ser så, så, fundersam ut?" sa Harry och Hermione hörde i hans röst hur han verkligen brydde sig. "Åh Harry. Det är så svårt att förklara. Du skulle aldrig förstå" sa Hermione nästan lite sorgset. Hon tittade fortfarande ner på hennes tallrik. Hon drog ett djupt andetag genom näsan. Det var då hon kände det. Lukten, det var hår-lukten. Det var ett schampo, men även doften av hår. Harrys hår. Hon blev tvungen att försöka möta Harrys blick. Harrys ögon visade verkligen att han brydde sig. Hermione såg Harry i ögonen i minst en sekund, men blev avbruten av att Ron klumpigt kastade sig ner mittemot Hermione och Harry. "Tja" sa han och kastade på minst tre kyckling klubbor (Hermione valde att titta bort när han lastade på sin fjärde eller tredje). Hermione reste sig upp, tog sin väska och började gå. "Vad var det med henne?" frågade Ron och grimaserade lite medan han torkade av lite sås runt munnen. Harry tittade efter henne ett långt tag innan han svarade: "Jag vet inte". Efter skoldagens slut så gick Hermione så fort hon kunde upp till sällskapsrummet. Hon mumlade lösenordet så snabbt att Den Tjocka Damen blev tvungen att fråga igen. Hermione som just då var på dåligt humör skrek lösenordet. Elever runt om blev lite rädda, andra skrattade (speciellt Slytherin elever). Tjocka Damen gled undan och Hermione gick snabbt in. När Hermione kom in började hon genast gå rakt mot ett av borden. Hon satte sig vid en av stolarna, tog upp sin väska och började lasta ut sina läxor. Det blev ett stort berg av böcker. Hon började med Professor Bins läxa. Hon doppade sin fjäderpenna i bläcket och skulle precis börja skriva. Hermione tittade tomt på fjäderpennan. Bläcket rann från fjäderpennans udd på pergament pappret. Hermione kunde inte sluta låta bli att fortsätta tänka på Harry och Ron. Tankarna snurrade runt i huvudet att hon kände sig nästan yr. Hon rengjorde fjäderpennan och la tillbaka alla saker igen. Hon kunde inte plugga idag. Hon pressade sitt ansikte mot bordet. Någon satte sig på stolen bredvid. Hermione tittade upp. Och det var personen som hon absolut ville undvika just nu. Harry. ______________________________ Blev det bra? Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Men jag skrattar åt dig för att du är som alla andra. 17 mar, 2012 18:45
Detta inlägg ändrades senast 2012-03-17 kl. 18:50
|
|
Minidjuret
Elev |
Jättebra, mer C:
17 mar, 2012 18:48 |
|
Alisha
Elev |
Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Men jag skrattar åt dig för att du är som alla andra. 17 mar, 2012 18:51 |
|
Ginny!!!!
Elev |
17 mar, 2012 19:01 |
|
Elin Lovegood
Elev |
17 mar, 2012 19:03 |
|
Alisha
Elev |
Vad roligt att höra! Tar gärna emot kritik också! ^^ Du skrattar åt mig för att jag är annorlunda. Men jag skrattar åt dig för att du är som alla andra. 17 mar, 2012 19:03 |
|
Borttagen
|
Bra beskrivningar
Helt enkelt jättebra 17 mar, 2012 21:06 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen