Rose Weasley´s förbjudna kärlek
Forum > Fanfiction > Rose Weasley´s förbjudna kärlek
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jättebra!!!!
18 mar, 2012 19:28 |
|
Magda
Elev |
Vi har inte internet hemma just nu men jag har ändå skrivit så här kommer mera
Kapitel 3 ”Rose, hörru vakna, hörru, vi är framme nu” sa James och puffade på henne. ”Oj jag somnade visst till.” sa Rose och reste sig upp. Hon hade visst sovit under hela resan. ”Hugo och Lily har redan gått.” sa Albus medans dem knuffades ut ur tåget. Hagrid stod med en flock förstaårs elever. Rose ville ropa hej till honom men han skulle nog inte höra för han verkade ha fullt upp. ”Rose du kan gå i förväg för jag och Albus ska bara gå och säga hej till några, vi kommer snart.” sa James och gick iväg med Albus till några killar. Hon satte sig i en vagn så länge. Efter si sådär två minuter kom det in ett blont tvillingpar. Rose visste vilka det var. Det var Lovegoods. Men Rose hade aldrig haft chansen att hälsa på dem. ”Hej, jag heter Rose Weasley” sa Rose och sträckte fram handen. Dem betraktade den som den var något äckligt och stirrade bara på den. ”Hej” sa en av dem stelt. Rose tog tillbaks handen. Tystnaden bröts av att Albus kom in och satte sig. ”Hej Potter vi har aldrig fått det nöjet att träffas. Vi heter Lovegood och vi är tvillingar.” sa en av dem glatt och skakade Albus hand. Sicka jäkla skitstövlar tänkte Rose. ”Trevligt att träffas” sa Albus. Dem satt och pratade med varandra under hela resan, alla utom Rose. När dem kom in i stora salen så skildes dem åt. Rose och Albus gick och satte sig. ”Dem var ju skit-schyssta.” sa Albus till Rose. ”Jo visst” sa Rose ironiskt. ”Vad är det med dig nu då?” ”Dem ville ju bara prata med dig” ”Skit snack, det var ju bara för att du var så tystlåten.” Resten av aftonen blev som vanligt McGonnagall höll sitt tal, Sorteringssermonin hölls och festmåltiden åts. Det var inte förens Rose gick och lade sig det hände något som var roligt. Det låg ett brev under hennes täcke, hon läste Hej Rose! Vi han ju inte träffas förut så jag undrar om du vill mötas i troférummet klockan 23.30. Det är ingen som går dit halv tolv på natten. Jag går dit och väntar så du behöver inte skicka något svar för om du inte är där kvart i så går jag tillbaks. /Mvh Scorp Det var självklart för henne att hon skulle gå. Hon gick inte och la sig utan gömde undan brevet i kofferten och väntade. När klockan var fem i halv gick hon ner till troférummet och mycket riktigt stod han där och väntade på henne. Hon sprang in i hans armar. ”Hej jag har saknat dig.” sa hon. ”Jag har saknat dig” svarade Scorpius. Dem kysstes. Det var en lång och passionerad kyss. ”Jag måste gå tillbaka nu för jag tror de andra killarna väntar på mig. Det gör inget va?” ”Nej, det gör inget” ljög Rose. Hon ville att han skulle stanna längre. ”Hej då” sa han och gav henne en snabb puss på kinden. Nästa morgon åts frukosten under tystnad. ”Rose skulle jag kunna få prata lite med dig, i enrum helst.” sa James han såg ganska så allvarlig ut. ”Jo visst” Dem gick i väg till trappan utanför stora salen. ”Vad gjorde du igår natt då?” frågade han. ”Jag sov, om det är nu så viktigt att veta.” sa Rose och försökte låtsas som ingenting. ” Jag såg er allt.” ”Såg vad då?” ”Sluta låtsas, jag såg dig och äcklet stå och hångla.” sa James vresigt. Roses hjärta sjönk till hennes mage. Det var väll självklart att han berättat för andra eller? ”Har du berättat för någon annan?” frågade hon oroligt. ”Nej men om du inte gör slut med honom så kommer jag att göra det.” Det var James sista ord innan han gick in i stora salen igen. Hon följde tillslut efter. Men slog henne tanken vad hade han själv gjort uppe mitt i natten? ![]()
19 mar, 2012 08:30 |
|
Hermia
Elev |
Azum kapitel
Ne, inte ska James berätta, han fördömer ju Scorpius Once a MADling, always a MADling 19 mar, 2012 12:11 |
|
Sara Malfoy
Elev |
meeer ♥
Once A Slytherin , Always A Slytherin. ♥ min FF a dramione story - http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=17437&page=1#p954102 19 mar, 2012 12:28 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
mer plz!
And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 19 mar, 2012 14:33 |
|
Borttagen
|
awesome
19 mar, 2012 14:43 |
|
GinnyForever
Elev |
Ohhhhhh, vad bra!
19 mar, 2012 15:17 |
|
Lokix
Elev |
bevakar
Todeledo 19 mar, 2012 15:25 |
|
Magda
Elev |
19 mar, 2012 15:32 |
|
Ginny.:.Weasley
Elev |
Skrivet av Magda: Jag hoppas vårt internet funkar snart igen för nu har jag varit inne på rasterna åh när internet inte funkar då kollapsar ens värld. And I will miss the train ride in and the pranks pulled by the twins and though its no where I have been I'll keep on smiling from the times I had with them 19 mar, 2012 15:39 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen