Nu är det dags!
Forum > Harry Potter > Nu är det dags!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Margaret
Elev |
Det beror nog egentligen på hur fort du läser. När jag sträckläste en bok som var tunnare än någon HP-bok under en helg, verkligen sträckläste, dvs. inte gjorde något annat än läsa, förutom att äta i två dagar så hann jag ändå inte klart, och jag läser hyfsat snabbt. Jag tvivlar på att en helg skulle räcka för hela serien även om du så skulle läsa i raketfart, då de senare böckerna är väldigt tjocka speciellt femman. Bara den tar nog mer är två dagar även om man sträckläser.
![]()
2 dec, 2011 09:52 |
|
Fridz
Elev |
Jag tycker heelt klar att du ska göra som jag. Se filmerna först. På så sätt slipper du bli besviken på att saker och ting inte kom med utan istället sedan läsa böckerna och på så sätt få lite "extra material" eller lite bonus grejer som inte fanns med i filmerna om du förstår hur jag menar.
http://justfreakingmarvelous.tumblr.com
2 dec, 2011 13:24 |
|
_H.P_H.G_R.W_
Elev |
Se filmerna först, annars kommer du bara bli besviken.
jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också 2 dec, 2011 14:34 |
|
Josefin_Weasley
Elev |
Jag tycker du kan se typ första filmen och sen läsa böckerna. Försök att inte läsa dem för fort, man vill inte att allt ska ta slut på en gång. När man läser HP ska man njuta ^^
2 dec, 2011 14:49 |
|
_H.P_H.G_R.W_
Elev |
Josefin: Man kan ju läsa de flera gånger, jag har läst hela serien sju gånger.
jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också 2 dec, 2011 14:55 |
|
Sirius_Musta
Elev |
Nu har ju inte jag sett filmerna, men det går ju inte att jämföra en bok med en film. Så jag tkr du ska läsa dom först.
Kul att du vill läsa dom igen
3 dec, 2011 23:27 |
|
grodan-boll
Elev |
Tycker inte du ska stressa igenom böckerna och läsa supersnabbt. Njut av händelserna och fantisera dig bort ordentligt, då får man även med alla detaljer ordentligt
SpellHallow44 @ Pottermore http://spellhallow.tumblr.com/ 4 dec, 2011 01:15 |
|
Sirius_Musta
Elev |
4 dec, 2011 01:18 |
|
Ran
Elev |
Som tilltugg kan rekomenderas Betti Botts böner och Chokladgrodor...
Mildare varianter finns i så gott som alla lösgodis sortimen nu mera Yeh'd be med ter try an' rob Gringotts. 4 dec, 2011 01:20 |
|
adliitam
Elev |
Jag kan läsa typ 2 ½ HP böcker om dagen om jag läser nonstop (jag läser väldigt snabbt)! så 3-4 dagar kanske
![]() ![]()
4 dec, 2011 01:40 |
Forum > Harry Potter > Nu är det dags!
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen