Harry Potterfilmerna jämfört med böckerna
Forum > Harry Potter > Harry Potterfilmerna jämfört med böckerna
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Solkatten
Elev |
De har gjort filmerna bra men det är inget i jämförelse med böckerna! De är så sjukt mycket bättre.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 21 feb, 2012 21:14 |
|
Emmasmiley
Elev |
Böckerna är helt klart bäst!
Filmerna utelämnar för mycket! "So roar, be fearless, and go chase those dreams" - Stana Katic 21 feb, 2012 21:15 |
|
Angus
Elev |
Skrivet av TheWitch: Skrivet av Angus: Filmerna har varit grymt bra! Jag håller med om flaskrummet! Det läskiga är att jag har en ganska livlig fantasi så jag ser som en film framför mig när jag läser. Därför får jag en chock varje gång flaskrummet inte är med eftersom jag är säker på att jag har sett det tidigare... Hahaha, jag med!! ![]() Be brave. Be strong. Be a Gryff!
21 feb, 2012 21:25 |
|
ronil wazlip
Elev |
Den absolut sämsta filmen tycker jag är halvblodsprinsen då den utelämmnar för mycket och hela filmen känns väldigt icke hogwarts fast att den utspelar sig på skolan!
Bäst är dödsrelikerna del 2 då jag tycker den hänger ihop bra med boken. De 2 första filmerna är ju inte helt dumma dem heller då de följer böckerna rätt bra och jag saknar den stilen lite i resterande filmer men alla filmerna är helt klart bland det bättre som går att kolla på... böckerna ska vi ju inte tala om, har blivit beroende av dom och läser om och om igen 21 feb, 2012 22:45 |
|
Emmasmiley
Elev |
Jag skulle vilja veta mer om Ariana Dumbledore!
"So roar, be fearless, and go chase those dreams" - Stana Katic 24 feb, 2012 19:05 |
|
cirklar
Elev |
Jag försöker att inte jämföra böckerna med filmerna. Jag försöker alltså att se dem som helt skilda saker. Ja, det är svårt såklart, men jag gör det för att då vet jag att jag inte kommer att bli besviken.
Jag kollade på extramaterialet från 'DH: Part 2' idag och jag tyckte att Jo och Daniel sa något väldigt passande där. De sa nämligen att de hade kunnat göra en Harry Potter-film som hade varat i 6 timmar men folk hade ändå inte blivit nöjda för att så många detaljer skulle fortfarande inte fått plats. Så då är det lika bra att göra en normallång film på 2,5 timmar för, face it, inte många hade orkat att kolla på en film i 6 timmar. Så vi kanske borde vara nöjda över filmerna vi fått. Nej, filmerna är inte lika bra som böckerna, och filmversioner av böcker kommer nog aldrig att vara bättre än själva orginalböckerna. Men vi har i alla fall fått möjligheten att uppleva Harrys äventyr på ett helt annat magiskt vis, och det tycker jag är fantastiskt, fastän vi inte får med alla detaljer.
24 feb, 2012 19:20 |
|
xXHalfbloodPrincessXx
Elev |
11 mar, 2012 23:01 |
Forum > Harry Potter > Harry Potterfilmerna jämfört med böckerna
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen