Om 100 år...
Forum > Harry Potter > Om 100 år...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Hermione Granger!<3
Elev |
13 feb, 2012 16:45 |
|
Solkatten
Elev |
HP kommer aldrig dö ut. Är helt säker på att det kommer bli en klassiker långt i framtiden.
"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 feb, 2012 17:03 |
|
Nymphadora_<3
Elev |
Det blir nog en klassiker, men dom kanske glr lite nya varianter
13 feb, 2012 17:49 |
|
Borttagen
|
^Det kommer antagligen ha blivit en klassiker men det kommer nog komma ut andra varianter.
13 feb, 2012 17:53 |
|
Lisadiaz
Elev |
Nya omslag på böckerna kommer alltid att komma men orginalet är orginalet så ingen bättre version kommer komma!
13 feb, 2012 18:16 |
|
Johnte
Elev |
Vet att det är en klassiker redan, men hoppas att det fortfarande är det då
13 feb, 2012 18:59 |
|
Borttagen
|
Dem kommer nog ha ändrat lite i böckerna och gjort nya omslag tror jag.
13 feb, 2012 19:03 |
|
Borttagen
|
De kanske gör nya filmer som mer liknar hur saker är i böckerna?
13 feb, 2012 19:09 |
|
Margaret
Elev |
Skrivet av Johnte: Jag har funderat på en sak... om sätter in oss i ett scenario och tar oss fram i tiden sisådär 100 år. Undrar om HP har blivit en klassiker då... Undrar om det har kommit ut en "ny" version av HP på film, en "remake" på de HP-filmer som finns nu... Bara en tankte, liksom. Jag är övertygad om det. Harry Potter-fenomnenet är någonting som aldrig har hänt förut och jag är säker på att det kommer att hänga kvar. På tal om remakes så är det inte heller något jag tvivlar på. Titta på alla syora klasssiker; många har blivit filmatiserade både två, tre och fyra gånger. Tror det finns typ 7 olika filmatiseringar av klassikernas klassiker Svindlande Höjder t.ex (även om den nu är totalt olik Harry Potter) och på den fronten har det väl kommit ut i pricip två, ibland fler under varje årtionde. Dock tror jag inte att det kommer att komma nya filmer så länge Rowling fortfarande lever. Upphovsmannen äger ju trots allt rättigheterna i åtminstone 70 år efter sin död, och säkerligen kommer de att vara skyddade långt efter det också. Men hon eller hennes barn skulle ju naturligtvis kunna ge tillåtelse till nya filmer, men det tvivlar jag på. ![]()
13 feb, 2012 19:14 |
|
Borttagen
|
Jag tror att filmerna kommer att om-filmatiseras
13 feb, 2012 19:24 |
Forum > Harry Potter > Om 100 år...
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen