Husalf
Forum > Mugglarportalen > Husalf
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Varför inte, det är en bra idé. Som ni andra skrev så är slaveri tumme ner, men man kan ju vara snäll mot de
12 feb, 2012 12:58 |
|
Julle
Elev |
Tkr borde husalfer och fisa-märken borde ordnas ^^ sen ska man kunna ge sin alf kläder och så får den välja ifall den vill vara kvar elr inte :3
![]()
12 feb, 2012 16:49 |
|
Claus Ricardstone
Elev |
De kan få lön.
15 feb, 2012 19:48 |
|
LunaRavenclaw
Elev |
FISA!
15 feb, 2012 20:48 |
|
Claus Ricardstone
Elev |
Man kan ju ge dem saker också.
16 feb, 2012 15:45 |
|
themarauder
Lärare |
Det var en bra idé Claus R!
Om man har en husalf så kostar det lite i veckan eftersom att de ska få lön. Hur mycket är det Dobby får? 1 galleon? Eller är det 10? Det kostar alltså att ha en husalf. Och ja, vad ska husalfen göra? Samma sak som kvastarna kanske? Se söt ut på profilen! Man kanske sedan kan köpa strumpor till dem! Who knows =) Tycker tanken är söt, och jag skulle också gilla att köpa ett FISA-märke. =) - just like themarauder 16 feb, 2012 15:53 |
|
Borttagen
|
Man borde få hitta Alferna sjelv. Dom borde få välja sjelva om dom vill eller inte. skulle vi få alfer måste någon starta FISA som Hermione gorde. 16 feb, 2012 16:50 |
|
Claus Ricardstone
Elev |
Det var en bra idé Claus R! Om man har en husalf så kostar det lite i veckan eftersom att de ska få lön. Hur mycket är det Dobby får? 1 galleon? Eller är det 10? Det kostar alltså att ha en husalf. Och ja, vad ska husalfen göra? Samma sak som kvastarna kanske? Se söt ut på profilen! Man kanske sedan kan köpa strumpor till dem! Who knows =) Tycker tanken är söt, och jag skulle också gilla att köpa ett FISA-märke. -------------------------------------------------------------------------------- Mischief Managed 16 feb, 2012 15:53 Tack så mycket. 17 feb, 2012 20:55 |
|
Colin Moonleaf
Elev |
Skrivet av Claus Ricardstone: Jag tycker att man kunde ha en egen husalf. Jag håller med med att man ska få kunna ha en husalf! Jag älskar Harry Potter och kommer alltid älska!!! <3 18 feb, 2012 11:10 |
|
Borttagen
|
klädder till dem
18 feb, 2012 11:57 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen