Skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A?
Forum > Harry Potter > Skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ms.Markus
Elev |
Hermione tacklade problemet lite på fel sätt i början när hon bad alferna att kräva lön av sin herre när de helt klart inte "sjunka så lågt". De ville ju arbeta, men jag tycker att F.I.S.A står för jämställdhet och rättvisa. Och hon gav ju alferna en chans att ändra deras "slaveri" och det tycker jag är helrätt! Jag skulle gå med i F.I.S.A, helt klart!
![]()
7 feb, 2012 19:12 |
|
ronnyponny
Elev |
7 feb, 2012 19:46 |
|
Fågel-Fenix
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ja skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A och bära ett märke?Jag sökte på det men hittade ingen liknande tråd men om jag har misat någon så är det bara att låsa den. Skrivet av Borttagen: Ja skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A och bära ett märke?Jag sökte på det men hittade ingen liknande tråd men om jag har misat någon så är det bara att låsa den. jag skulle jättegärna ha en sådant märke! Det står ju för en bra sak! ![]()
7 feb, 2012 20:48 |
|
flyttnyckeln.
Elev |
Jag vet inte, Winky blev ju väldigt olycklig som en fri alf medan Dobby var stolt och lycklig över att vara fri.
Hola, Mishamigos! 8 feb, 2012 17:41 |
|
Borttagen
|
Skrivet av flyttnyckeln.: Jag vet inte, Winky blev ju väldigt olycklig som en fri alf medan Dobby var stolt och lycklig över att vara fri. Som du säger... ...Det beror ju hur man tänker, alla alfer tänker olika. Vissa vill vara fria för att dem behandlas så illa. Andra vill stanna kvar för att dem lever för att tjäna sina herrar. 8 feb, 2012 17:44 |
|
Borttagen
|
Absolut, de står för en bra sak!
8 feb, 2012 17:45 |
|
Borttagen
|
F.I.S.A är väldigt roligt och bra,för att det är både kul att kunna hjälpa till husalfernas rättigheter,(som de verkligen borde få ha många av),och att husalferna absotutligt inte skulle behöva slava,så jag gör som Hermione,tycker att Dobby har rätt inställning!!
8 feb, 2012 17:58 |
|
Julle
Elev |
8 feb, 2012 18:00 |
|
Borttagen
|
Absolut inte.
Om en svartalf vill bli fri är det ju en annan sak. Men de flesta vill väl ändå tjäna, det är ju det bästa. Eftersom att det varit så väldigt länge. Om jag inte har fel. Alfer - slavar. :3 typ.. 8 feb, 2012 18:04 |
|
Celest Gaunt
Elev |
Ja, tycker att även om dom gillar att arbeta så skulle dom få betalt...
8 feb, 2012 18:27 |
Forum > Harry Potter > Skulle du kunna tänka dig att skänka till F.I.S.A?
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen