Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

När en magiker dör.

Forum > Harry Potter > När en magiker dör.

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag tror alla blir jämnbördiga i döden!Jag håller medsuperdupermikaelah.Alla är människor!!!Det är något jag tycker att Trollkarlaran glömmer ibland!!!

5 feb, 2012 11:21

Borttagen

Avatar


Jag tror att jag ändrar mitt svar nu när jag har tänkt efter ordentligt.
Det skulle nog vara bra om trollkarlarna/häxorna var tillsammans med mugglarna när dem dog.
Varför?: Jo, då skulle dem som varit fördomsfulla mot mugglare/mugglarfödda kunna sluta fred med mugglarna och kanske bli vänner med dem.

^ Jag vet, konstig tanke, men det kanske skulle varit bra!

5 feb, 2012 11:29

Borttagen

Avatar


Jag kom och tänka på att det finns ynkar också.Hamnar dom på samma ställe som Häxor/trollkarlar?

5 feb, 2012 11:32

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag kom och tänka på att det finns ynkar också.Hamnar dom på samma ställe som Häxor/trollkarlar?


Det tror jag nog.
För om deras föräldrar är trollkarlar/häxor så måste ju dem få komma till samma ställe som dem, annars är det ju sorgligt...

5 feb, 2012 11:36

Borttagen

Avatar


Ja.Men jag tycker verkligen att Magiker är fördomsfulla!!!Dem borde lära sig att respektera både mugglare,ynkar och husalfer!

5 feb, 2012 11:46

Borttagen

Avatar

+1


Jag tror att alla döda kommer till samma ställe (förutsatt att man kommer nånstans när man dör) oavsett om man är häxa, trollkarl, ynk, mugglare, mugglarfödd, halvblod eller vad man nu kan vara.

Love to everybody who does believe in magic! ♥♥♥

5 feb, 2012 11:49

Borttagen

Avatar


^Döden är alltså ett jämställt ställe där alla är lika mycket värda?Och när jag ändå skriver kom jag att tänka på om det är skillnad på magiska djur och icke magiska djur?

5 feb, 2012 11:51

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
^Döden är alltså ett jämställt ställe där alla är lika mycket värda?Och när jag ändå skriver kom jag att tänka på om det är skillnad på magiska djur och icke magiska djur?

Ja, jag tror att döden är ett jämställt ställe där alla är lika värda och det tror jag även när det gäller djur, när vi ändå pratar om djur: Vad hände med kentaurerna?

5 feb, 2012 12:02

Freja
Elev

Avatar


Alla hamnar på samma ställe, eftersom att alla är lika mycket värda!

Everything is Dramione and nothing hurts.

5 feb, 2012 12:03

Borttagen

Avatar


Alla lever sida vid sida.Men tänk om det kunde uppstå ett krig även efteråt.Och vart kommer dem som inte har skött sig?

5 feb, 2012 12:06

1 2 3

Forum > Harry Potter > När en magiker dör.

Du får inte svara på den här tråden.