Varför lär man sig inte andra språk på Hogwartsh?
Forum > Harry Potter > Varför lär man sig inte andra språk på Hogwartsh?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Men dem borde lära sig typ franska spanska.
5 feb, 2012 09:47 |
|
Borttagen
|
Ja men dom kanse får hemundervisning i det?
5 feb, 2012 09:59 |
|
Borttagen
|
Ja men i vanliga fall lär sig även england andra språk.
5 feb, 2012 09:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Men det har dom ju inte.För i fyrans bok på quddich matchen var ju dom tvungan att prata med händerna.Dom kanske har ett effektivt sätt att att för stå varandra så dom inte behöver lära sig språken 5 feb, 2012 11:56 |
|
scarhead
Lärare |
jag tror dom fokuserar mer på saker som dom måste lära sig för att kunna få ett jobb och kunna kontrollera sina krafter i magivärlden sen
5 feb, 2012 12:09 |
|
superdupermikaelah
Elev |
Finns säkert elixir du kan ta så du förstår alla språk för en stund, bara att du inte får använda det för ofta.
5 feb, 2012 12:14 |
|
Borttagen
|
^Som den där lycko drycken?
5 feb, 2012 13:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Menar du den i 6:ans bok?^Som den där lycko drycken? 5 feb, 2012 13:46 |
|
China Caine
Elev |
Jag tror/tycker att det finns 'vanliga' skolor, speciellt för barn från trollkarlsfamiljer. Där får dem lära sig hur man läser och skriver och räknar, etc. (såvida, såklart, föräldrarna inte har tid och lust att lära dem hemma). Där skulle isåfall dem som har ambitioner att arbeta utomlands kunna få språklektioner på loven.
Mja. Tycker jag. 5 feb, 2012 15:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av scarhead: jag tror dom fokuserar mer på saker som dom måste lära sig för att kunna få ett jobb och kunna kontrollera sina krafter i magivärlden sen Precis min tanke 5 feb, 2012 16:03 |
Forum > Harry Potter > Varför lär man sig inte andra språk på Hogwartsh?
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen