Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Varför börjar man inte på Hogwartsh samtidigt som riktiga skolor i England?

Forum > Harry Potter > Varför börjar man inte på Hogwartsh samtidigt som riktiga skolor i England?

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Ja de flesta magibarn blir ju hemskolade och går inte i vanliga skolar. Själv tror jag att de börjar senare för att de utvecklas innan de börjar där och så att de är tillräckligt mogna för att börja använda och kontrollera magin.


Jag skriver lätt under på den förklaringen! =)

5 feb, 2012 09:25

Ginny4ever
Elev

Avatar


en del (typ Neville) visar ju inte sina krafter föräns jätte sent.
Dessutom, (så här tror jag att JK Rowling tänkte) man kan ju inte precis ha en jätte spännande bok serie med en massa sju-åringar precis...
Så tror jag

http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=13790&amp;page=1 <<min Fanfiction En Mugglare på Hogwarts "Just because it’s taken you three years to notice, Ron, doesn’t mean no one else has spotted I’m a girl!" - Hermione Granger Kolla gärna in min blogg

5 feb, 2012 09:38

Borttagen

Avatar


Nä, det skulle nog inte vara så kul.

5 feb, 2012 09:38

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag har trot att det är för att man ska kunna läsa när man kommer dit.Vilken katastrof det skulle var annars om dom komm dit och inte kunde läsa tex.Och sen tänkte jag vad som hände om man var magisk och kom dit och inte kunde räkna eller läsa.
Det var en klurig fråga!

5 feb, 2012 11:49

superdupermikaelah
Elev

Avatar


Man måste få grundkunskaper, antar jag! Och sedan är man antagligen inte mogen att kunna handskas med sina magiska förmågor förrän i elvaårsåldern.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi44.tinypic.com%2F11cdq2t.gif

5 feb, 2012 12:13

Borttagen

Avatar


Skrivet av superdupermikaelah:
Man måste få grundkunskaper, antar jag! Och sedan är man antagligen inte mogen att kunna handskas med sina magiska förmågor förrän i elvaårsåldern.
Tror på den förklaringen.

5 feb, 2012 13:43

Borttagen

Avatar


Men visst får alla barn sina trollstavar när dem ska börja på hogwartsh.

5 feb, 2012 13:59

1 2

Forum > Harry Potter > Varför börjar man inte på Hogwartsh samtidigt som riktiga skolor i England?

Du får inte svara på den här tråden.