Tycker absolut INTE Harry Potter böckerna/filmerna blivit bättre om Hermione och Draco blev ihop no way!!
Forum > Harry Potter > Tycker absolut INTE Harry Potter böckerna/filmerna blivit bättre om Hermione och Draco blev ihop no way!!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
accioron
Elev |
^ De HATAR varandra. Hur? Hur skulle det kunna bli de två i femte boken när de aldrig har någonting gott om varandra att säga, och dessutom när Draco upprepat förstör livet lite extra för Harry - Hermiones bästa vän? Jag förstår er inte.
4 feb, 2012 15:32 |
|
RetroDanceFreak
Elev |
Jag tycker att böckerna är perfekta som dem är. Så jag skulle inte ändra dem till något annat.
Men det är roligt att fantisera om par som kanske inte finns, eller kanske hade funnits? Dramione kanske inte är något jag personligen tycker om, men det finns ju andra... Men jag håller med, böckerna hade inte blivit bättre. För det är redan perfekta som de är. Kolla in min Drarry-fanfiction http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=7567&page=2#forum.php?topic=7567 4 feb, 2012 15:37 |
|
superdupermikaelah
Elev |
Skrivet av accioron: Ja, det är ju så sött med ett förhållande där allt den ena gör är att trycka ner, kränka och förstöra för den andra och hennes vänner. Supersött, de skulle vara sååå gulliga tillsammans! ♥ ![]() Guys. Jag förstår fanfic-idéen om att de skulle ha någonting på gång, I get that. Men att prata om dem som ett potentiellt par genom att säga ''de skulle vara så söta ihop♥'' eller liknande. I'm starting to get worried. Så ser jag också på saken. Hermione och Draco har inget att bygga ett förhållande på. De skulle inte klara av varandra. Och jag tror inte att Hermione skulle kunna förlåta att Draco varit en mobbare, iallafall inte under Hogwarts-tiden.
4 feb, 2012 15:43 |
|
Dramione99
Elev |
Jag gillar "Dramione" och "Dramione-ffs"! Jag fantiserade om att de kanske skulle bli ett par i slutet av serien, men personligen tycker jag att det bara skulle bli så fel då! Jag tror att många av oss fans skulle bli väldigt upprörda då, med tanke på vad Draco gjort mot Hermione tidigare!
4 feb, 2012 15:53 |
|
Borttagen
|
Jag har aldrig heller förstått det där. Det ska ju vara Hermione ♥ Ron!
4 feb, 2012 15:55 |
|
Borttagen
|
4 feb, 2012 15:58 |
|
Borttagen
|
Nä, det tycker jag verkligen inte, för mig är det som att försöka få en häst och en krokodil att avla, så dåligt passar dem ihop.
4 feb, 2012 16:08 |
|
Borttagen
|
Alltså, jag är lite av en smyg-Dramione-Shipper, tycker dom är söta sådär lite i smyg liksom... Det är en klassisk och bra fanfiction-idè om förbjuden kärlek... Men inte mer än så i mina ögon... Jag är helt enlelt för mycket Romione-shipper för att på allvar shippa Dramione även om en välskriven fanfiction om om D/HG där händelseförloppet är någorlunda trovärdigt kan vara kul att läsa ibland! Men som sagt
Dessutom tror jag som många andra skrivit bara att de skulle få ett jobbigt förhållande och helt enkelt inte stå ut. Hermione skulle aldrig kunna förlåta Draco för hur dryg han varit mot hennes vänner, henne själv och många andra. Men som sagt som fanfiction-par är dem lite söta ibland i en riktigt välskriven och övertygande FF... Men dom skullle absolut aldrig ha funkat i canon, där är det Ron och Hermione som gäller! 4 feb, 2012 17:06 |
|
James S Potter
Elev |
4 feb, 2012 17:14 |
|
Eilonwy
Elev |
Draco och Hermione var alldeles för otippade i böckerna. JK skrev tydligt om hatet mellan Harry & CO (inklusive Hermione) och Draco Malfoy. Men allt handlar om hur JK lagt upp det - JK ville att läsaren skulle hata Malfoy, och därför hatar läsaren Draco. Om JK däremot hade velat att Draco och Hermione skulle ha blivit ihop ... hon hade fixat det. Jag VET det.
Ja, karaktärerna hatar varandra. Nej, det skulle inte ha passat alls om de blivit ihop i slutet, eftersom Draco aldrig officiellt gick över till den goda sidan i böckerna. Men tänk om. Ha FANTASI! Och ni kan inte förneka att deras personligheter, i ett parallellt universum, skulle ha matchat varandras åtminstone någorlunda bra, även om det förstås beror på det alternativa universumets villkor. Båda är smarta, färgstarka, snygga ... anyway, alla har ju rätt till sin åsikt, men det finns FLERA skäl till att Draco och Hermione skulle passa ihop! http://www.fanforum.com/f79/leather-librarians-dr-hr-because-they-put-mmmm-magic-35203/ scrolla ned och se själva. Even the darkest night will end and the sun will rise 4 feb, 2012 18:56 |
Forum > Harry Potter > Tycker absolut INTE Harry Potter böckerna/filmerna blivit bättre om Hermione och Draco blev ihop no way!!
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen