Den stumma häxan...
Forum > Fanfiction > Den stumma häxan...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Miss Black
Elev |
3 feb, 2012 20:09 |
|
Hope Potter
Elev |
Awzuum!
Ps. Rating betyder om det typ är lämpat för 13:åringar då skriver du [PR-13] ^^ Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
3 feb, 2012 20:43 |
|
AlexZz
Elev |
Kapitel 2: Första anblicken...
Kupédörren öppnades plötsligt och in kom en, vad jag trodde iallafall, prefekt. "Varför har ni inte på er era skoluniformer vi är framme om en halvtimme!" Sa den större eleven argt. Amelia skyndade upp från sätet och tog fram en skoluniform ur sin koffert. "Vi måste skynda oss nu, Elisa" Sa hon snabbt under tiden som jag tog fram min uniform, hon har hittat på ett smeknamn åt mig, Elisa. Amelia drog med sig, mig till 'ombyteskupén' som hon kallar den men enligt mig var det bara ett par lite trånga rum som man måste byta om i om man inte vill bli sedd. Jag drog omsorgsfullt på mig min skoluniform och fixade till det mörkbruna håret. När jag tittade in i spegeln mötte ett par blåa ögon mina och det fräkniga ansiktet lystes upp av ett leende. "Du är en elev på Hogwarts, det är inget skämt! Du, en stum häxa är elev på Hogwarts!!" Tänkte jag glatt och gjorde en liten piruett i det trånga rummet. Jag gick ut och upptäckte att Amelia fortfarande inte var klar med sin uniform. Jag knackade lite på 'hennes rum'. "Åhh ledsen, det tar en stund till!" Ropade hon tillbaka och jag väntade helt enkelt. Ungefär fem minuter senare var hon klar. "Nåå?? Ser det bra ut?" Jag nickade, jag kunde ju inte göra något annat än det men Amelia verkade glad så jag kommer undan med det. Hon och jag gick tillbaka till vår kupé och ett par med killar kom förbi. En av dem fångade upp min blick. Han hade mörkt hår, ljus hud och gråa ögon. Hans välformade ansikte placerar dem perfekt och han log ett leende mot mig innan han och hans kompisar gick förbi. "Vem var det??" Skrev jag slarvigt och snabbt på blocket. Amelia rycker på axlarna. "Ledsen jag vet inte, jag ska ju trots allt börja mitt första år precis som du Elisa." Sa hon glatt och vi packade ihop våra grejer. Jag tänkte uppgivet på den vackra pojken och jag snubblar ut ur tåget. Amelia suckade och skakade på huvudet åt mig, men hon log! "FÖRSTA ÅRS ELEVER HITÅT!" Ropade en stor man lite längre bort. Våra koffertar hade redan lagts där dem ska så Amelia och jag gick efter mannen. Jag tittar runt och såg, till min lättnad? Att den där snygga killen går i första året. Han pratade och skojade med sina kompisar och märkte inte att jag tittade på honom, tur det annars skulle han väl tyckt att jag var knäpp! "Ner i båtarna!" Sa den stora mannen och jag stelnade till. Jag som hatade vatten... . .
3 feb, 2012 20:44 |
|
Hermia
Elev |
Azum
Once a MADling, always a MADling 3 feb, 2012 20:47 |
|
Lokix
Elev |
väldigt bra
Todeledo 3 feb, 2012 20:55 |
|
AlexZz
Elev |
Taackk
Har ni några tips elr något som kan få den att bli bättre? :3 eller förslag på vad killen ska heta för jag har ingen aning... O_O . .
3 feb, 2012 21:01 |
|
Hermia
Elev |
Kan han heta Timothy?
Once a MADling, always a MADling 3 feb, 2012 21:05 |
|
AlexZz
Elev |
o,o
Bra namn (Någon med förslag?? ♥) . .
3 feb, 2012 21:07 |
|
Hope Potter
Elev |
3 feb, 2012 21:33 |
|
AlexZz
Elev |
Coolt O,o
Timothy Smith får det bli... Thimothy James Smith! XD Ska försöka få ut ett till kap. men har lite problem med inspirationen så jag sitter och skumläser HP-böcker... . .
3 feb, 2012 21:40 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen